کد خبر 1386000
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی ها

ورود به ترجمه در عرصه‌هایی چون شیطان پرستی، از موضوعاتی است که باید در حوزه نشر نسبت به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش مشرق، اخیرا در حوزه نشر، کتبی منتشر شده است که با توجه به سوابق شخصیت کتاب، می‌بایست بیشتر به آن توجه شود، مقولاتی که مؤلف یا موضوع آن درباره شیطان پرستی است.

فردی به نام سحر دولتشاهی مترجم کتبی است که شخصیت محوری در این ترجمه‌ها، به عنوان یکی از چهره‌های منفور و مطرح در حوزه رفتارهای شیطان پرستی است.

اما آخرین کار ترجمه‌ای که از دولتشاهی به بازار آمده، بسیار قابل توجه است، چرا که یک نام به شدت جنجالی و چالش‌برانگیز در غرب (البته نه چندان شناخته شده در داخل کشور) روی آن خودنمایی می‌کند: مارینا آبراموویچ

پیش از این کتابی با عنوان «عبور از دیوارها» از مارینا آبراموویچ توسط دولتشاهی ترجمه شده بود که توسط نشر اورکا به چاپ رسید و در سال 1400 برای چندمین بار تجدید چاپ شد (البته تیراژ پایین کتاب‌ها را باید در نظر داشت).

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

اما تازه‌ترین ترجمهٔ دولتشاهی مربوط به امسال است که «شیوه مارینا آبرامویچ: دستور کارهای لازم برای شروع دوباره زندگی» نام دارد و توسط چاپ و نشر نظر به چاپ رسیده است.

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

اما مارینا آبراموویچ کیست؟

چهرهٔ پیشروی سبک هنری موسوم به «پرفورمنس»، مارینا آبراموویچ، متولد ۱۹۴۶ از تباری یهودی در شهر بلگراد یوگسلاوی سابق به دنیا آمد. زن یهودی‌تبار ۷۶ ساله، متولد شهر بلگراد (پایتخت یوگوسلاوی سابق)، به عنوان «ملکهٔ پرفورمنس» یا به تعبیر خودش، «مادربزرگ پرفورمنس» شناخته می‌شود.

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

او که به مدد وجوه عجیب و اصطلاحاً گروتسک[۱] اجراهای خود و همچنین مداومت حضور در صحنه و البته پشتیبانی و حمایت بی‌وقفهٔ رسانه‌های جریان اصلی، شهرت یگانه‌ای در بین آرتیست‌های کانسپچوآل و پرفورمنس دارد، وجوه و ابعاد جدیدی را وارد این حوزه کرد که وجوهی تاریک، خوفناک و سیاه هستند.

مشخصهٔ بارز او، ابداع شاخه‌ای در پرفورمنس به نام «هنر تحمل» است. این سبک، مبتنی بر ایجاد انواع درد و اعمال انواع خشونت بر بدن است. به علاوه، او در واقع مبدع اصلی حرکات پیچیده و عجیب بدنی پرفورمر در اجراست که همراه با زجر و درد در اجراکننده و ایجاد احساسات آنی و شدید چون خشم، نفرت و هراس است.

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

یکی از دلایل شهرت آبراموویچ، به کارگیری خون، جسد و اجزاء بدن در به اصطلاح آثار هنری خود است. منتقدانش می گویند، او از خون واقعی و اجزاء واقعی بدن انسان استفاده می‌کند و «جادوی سیاه» را به صراحت وارد پرفورمنس کرده و بیشتر آثاری که مستقیماً ساخته یا در پشت پرده در ساخت آن‌ها نقش ایفاء کرده، در واقع «مناسک» (ریچوآل) جادوی سیاه بوده است.

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

آبراموییچ نام این اقدامات تهوع آور خود روی صحنه را «پختن روح» (spirit cooking) گذاشته است و نخستین بار، در سال ۱۹۹۷ بود که پرفورمنس او با این نام منتشر شد که بسیار حیرت‌آور بود.

او در آن ویدئو، با خونی که ادعا می‌شد خون خوک است، روی دیوار دستورالعمل‌های کثیف مناسک جادوی سیاه را می‌نوشت و در طول ویدئو، بارها ظرفی حاوی خون و امحاء و احشاء یک موجود زنده را روی چیزی که شبیه کودکی مومیایی شده در کنج دیوار بود، می‌پاشید.

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها

 شواهد و مدارک دربارهٔ مشغولیت درازمدت و ریشه‌دار او با جادوی سیاه و مناسک شیطانی، آن اندازه زیاد بود که او مجبور شد در سال ۲۰۲۰، تلویحاً اعتراف کند که از این ابزارهای سیاه در کار و زندگی خود استفاده می‌کند اما «شیطان‌پرست» نیست.

ترجمه آثار زن شیطان پرست توسط برخی از سلبریتی‌ها


قرار گرفتن آبراموییچ در کنار جیکوب روتشیلد مقابل تابلوی معروف "شیطان لشگریانش را احضار می‌کند"

آبراموویچ «استاد» (mentor) بسیاری از ابرستارگان موسیقی همچون لیدی گاگا، بیانسه و جِی زی بوده است؛ به عبارت دیگر، طبق گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از ستارگان زن امروز دنیای موسیقی، چند سال قبل‌تر، یک دورهٔ کارآموزی را نزد آبراموویچ گذرانده‌اند که طبق گفته‌های او در یک مصاحبه جنجالی، شامل تمرین‌ها و ریاضت‌های عجیب همچون حضور چند شب به صورت برهنه در جنگل و عذاب‌های بدنی برای افزایش تحمل درد می‌شود!


لیدی گاگا در کنار آبراموییچ در آیین مذهبی که به صورت نمادین از خون قربانی می‌خورند

او اسم این روش‌ها را، «متد آبراموویچ» گذاشته و مبنای آن دریافت «انرژی» از منبعی نامعلوم است. البته اهل فن می‌دانند که این چیزی جز نام دیگری برای ارتباط گرفتن با ارواح شریر و اجنه یا به اصطلاح فارسی «موکل» گرفتن نیست. او ورکشاپ‌هایی خاص با تعداد اندکی شاگرد از آرتیست‌های جوان (که خود شخصاً گزینش می‌کند) برگزار می‌کند و در واقع روح و جسم آن‌ها را در اختیار می‌گیرد و جهت می‌دهد.

برای این که معلوم شود آبراموویچ در خود ایالت متحده چه اندازه جنجالی و البته منفور است، فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که افشای ارتباطات این زن با مسوول کمپین انتخاباتی کلینتون در سال ۲۰۱۶، یعنی جان پودستا و برادرش تونی (در پرونده لو رفتن صدها هزار ایمیل مرتبط با پودستا) و دعوت از این دو برادر برای حضور در یکی از همان مهمانی‌های کذایی آبراموویچ موسوم به «اسپیریت کوکینگ»، مثل یک زلزله فضای انتخاباتی آمریکا را تکان داد و کارشناسان سیاسی یکی از دلایل شکست غیرمنتظره هیلاری کلینتون را در انتخابات ریاست جمهوری آن سال افشای همین مساله می‌دانند.

به راستی این مترجم بر اساس کدام شاخص و معیاری آثار چنین فردی را برای عرضه به بازار نشر ایران انتخاب کرده است؟ آیا «شیوه‌های» کذایی آبراموویچ که در عنوان کتاب ترجمه شده توسط دولتشاهی هم آمده، مرتبط با همان متدهای سیاه و شوم از نوع «اسپیریت کوکینگ» نیست؟

[۱] - گروتسک سبکی از هنر است که با تحریف و تخریب اشکال معمول حیوانات و شخصیت‌ها پدید می‌آید. اگر بخواهیم بهتر بگوییم، گروتسک ترکیبی است از اشکال، تصاویر و چهره‌های زشتی که آراسته شده باشند و این زشتیِ همراه با آراستگی، چیزی عجیب و غریب، ترسناک، خنده‌دار و غیرواقعی را خلق کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 49
    ریتم اهنگ ونوشته هایشان راسلبریتی های ایران میگیرندومحتوایش رابه وطن دوستی عوض میکنند العان طرف کتاب و اهنگ بگویدکه شیطان رجیم رادوست داردومااینجا عوض کنیم باهمان ریتمی واهنگی که گفته وبگوییم که ماایران راکه شیعه خانه ی امام زمان است رادوست داریم که کارخوبیست ودرواقع ایستگاه این نابودشده ها راگرفته ایم امریکا موشک داردماهم موشک داریم وبایدموشک داشته باشیم
    • چشم برزخی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      8 1
      این مطالب شیطان پرستی رو در فاصله ای دور نسبت به خودمون نشون می ده،یادمون باشه شیطان پرستی به ما خیلی نزدیک هست!. اصلا این امور شیطان پرستی نیست. شیطان پرستی یعنی قبول کردن ولایت غیر الهی که متاسفانه خیلی از ما گرفتارش هستیم.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    27 8
    ...چرت و پرت...
  • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    53 13
    مشرق ذات واقعی مردم صربستان خوب داری نشون میدی علت حمایتشون از تجاوز روسیه به اوکراین هم همین خوی حیوان صفتی صرب هستش
    • BE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      16 1
      چه ربطی داشت ؟ خدا شفات بده ، خودتم انگار جنی شدی ، اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      8 0
      این زن یهودی است. داور دقت کن.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      9 7
      کلنگی، اون بلاروسه که متحد روسیه هست صربستان نیست!!! خخخخخ بعدشم دم روسیه گرم که این پایگاه گاوچرونهای حیوون صفت رو تو اوکراین داره شخم میزنه!!!!
    • US ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 4
      0834 کمتر ادبیات خانوادگیت رو توی جمع نشون بده.البته اگه میداشتی اینجوری حرف نمیزدی
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    21 2
    چرا فکر می کنید جریان شیطان پرستی در امور فرهنگی و سینمای ایران فعال نیست و این ترجمه ها را عجیب می دانید؟ آیا آنهمه کتاب در مورد عرفانهای ضاله و احضار جن و ترویج یوگا و اکنکار و فالون دافا و نظایر آن مقدمه علنی تر شدن این روابط نبود؟ آیا برنامه بی امان مبارزه با اسامی خدا نظیر الله یا سلام و تلاش برای حذف آنها ( مثل مطرح کردن شیر و خورشید و یا درود به جای سلام) و مبارزه با اسامی مقدس تحت عنوان بیگانه بودن آنها جز برای آن بود که این اسامی سبب وحشت شیاطین می شوند و آنها را دور می کنند؟ آیا جز این است که حتی در کشورهای عربی هم سلام را از رسانه ها حذف کرده اند و به جایش مرحبا می گویند و یا در ترکی به جایش آکشاملار می گویند؟ همانطور که عبارتی مانند Groß Gott آلمانی و یا God Bless انگلیسی را با Hello و Hi جایکزین کردند؟ و اسامی دوران ژرمنی کهن را زنده کردند؟ حواسمان نیست دارد چه اتفاقی نرم نرم رخ می دهد. یکهو تعجب می کنیم چرا کتاب شیطان پرستی علنا ترجمه شده است.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    41 3
    .این از زنان ودخترانی که یک وجب شال رو هم دیگر ندارند واین هم از ............سلبریتیها !
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      16 12
      خودتون رو بکشید نمیتونید به زور سر کسی روسری کنید. روزی میاد که از این کار پشیمون بشید
    • به ۰۹:۴۶ IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      11 2
      چرا می توانیم. اگر بخواهیم. همانطور که به زور وادارشان کردیم کمربند ایمنی ببندند و کلاه کاسکت و ماسک استفاده کنند..
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    11 0
    یعنی دیگه کثافتکاری ای مانده که این صهیونیست ها نکرده باشند؟
  • *** IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    6 0
    این دقیقا همان نقشه طراحی شده توسط یهودهست که توسط سلبریدیهای درپیتی در حال اجرا شدنست که فاحشگی خود را بی محابا رسانه ای کردند،به هیچ عنوان قصد آنها از این دریدگی،دادخواهی و تظلم نیست ۱_ قبح شکنی از فحشا و منکر است که جامعه به حدی از فساد آلوده شود که اینطور رفتارها در خیابان هم عادی بنظر برسد! ۲_ همان احساس ترس یا چندش آوری که توسط ماریانا آبراموویچ به مریدانش تحمیل میشود،را در قالب بازخوردی که از جامعه میگیرند البته در سایه سار امنیت جامعه،تجربه کنند!!! لذا احسان کرمی توییت کرده که «کشتن امید و کاشتن ترس... درد اینه...» لذا توصیه میشود این فواحش بدلیل اینکه عامل دشمن هستند باید از دخالت در امور فرهنگی و زدو بندهای مالی بدور باشند و ارتباطات مالی آنها زیر ذره بین باشد،
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 2
    برادر من الان شما برای این دو کتاب ناخواسته تبلیغ کردی و یک عده رو کنجکاو کردی به خواندنشون
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 0
    دلتون خوشه ها، زیبا کلام وافساد طلبان تو دانشگاه ما دارند درس میدن وکلی کتاب
  • علي IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    6 0
    لعنت خدا بر شياطين وپيروانشان خدايا مردم اين سرزمين را از مكر شان در امان بدار امين
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    چرا؟باید با عوامل قضیه برخورد قاطع بشه
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ۚ وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ و همچنين براى هر پيامبرى دشمنانى از شياطين انس و جن قرار داديم. براى فريب يكديگر، سخنان آراسته القا مى‌كنند. اگر پروردگارت مى‌خواست، چنين نمى‌كردند. پس با افترايى كه مى‌زنند رهايشان ساز سوره مبارکه انعام - آیه شریفه ۱۱۲
  • صادق US ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    لعنت خدا بر شیطان و کفار و شمر و یزید ملعون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس