کد خبر 1386126
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳
.

وقوع انفجاری قوی نزدیک شهر آودیئیفکا، جایی که بزرگترین کارخانه تولید کُک و مواد شیمیایی اوکراین واقع شده، ابر قارچی شکل بزرگی ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی شامگاه شنبه از وقوع انفجاری مهیب در نزدیکی شهر «آودیئیفکا» واقع در جمهوری خودخوانده دونتسک، در شرق اوکراین خبر دادند.

طبق گفته‌ها، این انفجار قوی که متعاقب آن ابر قارچی بزرگی در منطقه آودیئیفکا شکل داد، در نزدیکی محل کارخانه شیمیایی معروف دونتسک رخ داد.

خبرنگار شبکه «ریانووستی» در منطقه جدایی‌طلب دونتسک گزارش داد کارخانه «کُک و مواد شیمیایی آودیئیفکا» که بزرگترین تولیدکننده کُک در اوکراین است، در نزدیکی این انفجار قرار دارد.

در این گزارش آمده است: «این ابر قارچی بلافاصله پس از یک دور گلوله‌باران منطقه توسط ارتش اوکراین، از دونتسک هم قابل مشاهده شد. این در حالی است که حمله نیروهای اوکراینی در همان زمان - حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی انجام شد».

مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش بس در شرق اوکراین می‌گوید نیروهای رژیم کی‌یف، پنج گلوله کالیبر ۱۲۲ میلی‌متری را از منطقه ورخنتورتسکی در آودیئیفکا و همچنین از منطقه گرادوف به سمت جمهوری خودخوانده دونتسک شلیک کردند.

به نوشته ریانووستی، کارخانه کُک آودیئیفکا که اکنون تحت کنترل دولت اوکراین است، تقریباً هشت سال است که خط تماسی بین مواضع نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان دونتسک تبدیل شده است. نظامیان اوکراینی نیز معمولا با مستقر شدن در بخش‌هایی از این کارخانه، مواضع جدایی‌طلبان را گلوله‌باران می‌کنند.

این در حالی است که روز جمعه «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفته بود ملی‌گرایان اوکراینی کانتینرهایی حاوی مواد سمی را از کارخانه آودیئیفکا خارج کرده و قصد داشتند با نزدیک شدن ارتش روسیه آنها را منفجر کنند.

به گفته این نظامی روسی، دولت اوکراین قصد داشت از این اتفاق برای متهم کردن نیروهای مسلح روسیه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    چقدر شبیه انفجار اتمی هیروشیما ولی یکم فرق دارد
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی می شود ـــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس