توضیح معاون سیاسی صداوسیما درباره حذف برندها/«چاپ اول» چالشی نبود

معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره حذف برخی برندهای خبری از شبکه‌های سیما و همچنین تعطیلی چند برنامه مطرح در شبکه خبر به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش مشرق، علیرضا خدابخشی معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره چرایی حذف برخی برندهای خبری در شبکه‌های سیما و همچنین شبکه خبر بیان کرد: این بخش‌های خبری حذف‌شده بخش‌های خبری موازی با خود داشتند مثل ساعت ۱۳ که مشروح بود و یا ساعت ۱۴ که آن هم مشروح بود یا در بازه‌های زمانی دیگر هم اینگونه بود.

گفتگوی ویژه خبری از شبکه کم‌مخاطب به شبکه پرمخاطب آمد

وی درباره حذف «گفتگوی ویژه خبری» از آنتن شبکه دو سیما هم عنوان کرد: بخش خبری ۲۲:۳۰ اصلاً مخاطب جدی‌ای نداشت و اتفاقاً اینگونه وضع بهتر شد گفتگوی ویژه از شبکه دو کم مخاطب به شبکه یک پرمخاطب آمد و به این ترتیب تقویت شد.

«شهر فرنگ» خبری نبود

معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره برنامه «شهر فرنگ» با اجرای حمیدرضا مدقق و پیشینه چندین ساله این برنامه نیز ابتدا با طرح سوالی بیان کرد: آخرین باری که خود شما «شهر فرنگ» را نگاه کردید چه زمانی بوده است؟ مساله این است که شبکه خبر شبکه‌ای خبری است و «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت. این برنامه به مسائل صنف سینما می‌پرداخت و اگر ما یک برنامه خبری درباره سینما راه بیندازیم اتفاق خوبی است. بحثی هم بر سر آن نیست.

وی اضافه کرد: خبر هم اجزایی دارد از گزارش خبر ی گرفته تا تحلیل خبری که همه این اجزا باید مبتنی بر خبر باشد. آن برنامه به صورت میزگرد و برای صنف سینما برگزار می‌شد که می‌توانست برای یک شبکه دیگر هم خوب باشد. کمااینکه برنامه‌های دیگری هم در شبکه خبر هست که به طور مثال آموزشی است و من می‌گویم نباید در این شبکه باشد و باید به جای دیگری برود. مثل این می‌ماند که شما در خبرگزاری
آموزش آشپزی داشته باشید؛ آیا آموزش آشپزی بد است خیر خیلی هم خوب است اما با رویکرد شما متفاوت است. «شهر فرنگ» هم خبری نبود.

برنامه «چاپ اول» برنامه چالشی نبود

معاون سیاسی صداوسیما همچنین درباره برنامه «چاپ اول» و اینکه حذف این برنامه چالشی این شائبه را ایجاد کرد که شبکه خبر قرار است به سمت برنامه‌های غیرچالشی برود تصریح کرد: برنامه «چاپ اول» برنامه چالشی نبود، روایت غلط قضاوت غلط می‌آورد. تیم عوامل برنامه «چاپ اول»، فضا و مکان آن و حتی مدیریتش منفک از معاونت سیاسی بود. از این حیث هیچ امکانی برای سیاست گذاری در این برنامه وجود نداشت چون این برنامه در معاونت سیاسی تولید نمی‌شد و نیروی آن هم از این معاونت نبود. حتی بودجه این برنامه از معاونت سیاسی پرداخت نمی‌شد.

خدابخشی اضافه کرد: تولید این برنامه در شبکه خبر اشتباه بود نه اینکه آن برنامه اشتباه و بد باشد، مساله این است که منفک از ما بود.

وی درباره امکان تولید این برنامه زیر نظر معاونت سیاسی گفت: ما به آن‌ها پیشنهاد دادیم که این برنامه را به ساختمان شیشه‌ای بیاورند که بتوانند از نرم افزار نیوزروم ما استفاده کنند و تعامل کنیم اما امکانش فراهم نشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس