افقهی

افقهی، کارشناس حوزه غرب آسیا مواضع اخیر فؤاد حسین وزیر خارجه عراق را نگاهی غیرمستقل به سیاست خارجی عراق خواند.

به گزارش مشرق، سید هادی افقهی، کارشناس حوزه غرب آسیا ، در واکنش به سخنان و ادعاهای روز گذشته «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه الغد، مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی عراق، این ادعاها را جاری شدن مواضع آمریکا از زبان وی دانست.

 افقهی در ابتدا گفت که مواضع وزیر خارجه عراق سخنان ناموزونی است که از زبان فردی چون فؤاد حسین که وابستگی شدید به اقلیم کردستان دارد جاری شده است و اقلیم کردستان نیز متهم به روابط و پیوندهای نزدیک به رژیم صهیونیستی و آمریکا است و ما می‌دانیم که یکی از بزرگترین کنسولگری‌های آمریکا در اربیل، مرکز کردستان عراق است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پایگاه نظامی حریر را مدیریت می‌کنند.

او تأکید کرد: «بنابراین وابستگی آقای فؤاد حسین به اقلیم کردستان که متأثر از سیاست خارجی آمریکا و صهیونیست‌هاست، نمی‌تواند بیان‌گر سیاست‌خارجی مستقل عراق باشد و این استقلال تام و کامل نیست.»

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه عراق: تهران حرف‌های جدیدی از بغداد خواهد شنید!

افقهی در ادامه افزود: «نکته اول اینکه به نظر بنده آقای فؤاد حسین نماد سیاست خارجی مستقل عراق نیست و نکته دوم از سال ۲۰۰۳ میلادی تا کنون این آمریکاست که بدون مجوز شورای امنیت و به بهانه اینکه صدام در حال ساخت سلاح کشتار جمعی است به کشور عراق حمله‌ور شد و بعد از سقوط صدام هم آقای محمد البرادعی که آن زمان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بود و هم آقای «هانس بلیکس» مدیر سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی بود هر دو با تیم‌های متخصص وارد عراق شدند و همه مکان‌های این کشور را با حمایت نیروهای آمریکایی گشتند و چیزی گیر نیاوردند و آقای کالین پاول که آن زمان وزیر خارجه آمریکا بود شرمگینانه گفت که سخن او مبنی بر اینکه عراق دارای سلاح کشتار جمعی است بر پایه اطلاعات غلطی بوده که به دستش رسیده و گفت که این شرمندگی را تا گور با خود خواهم برد.»

کارشناس مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا سپس گفت: «هم اکنون نیز آمریکایی‌ها متاسفانه در تمامی شئونات عراق اعم از ابعاد نظامی و امنیتی و اقتصادی و سیاسی دخالت کرده و کادرسازی نیز می‌کنند و لذا این آمریکاست که مرتب در تمامی شمال تا جنوب و شرق تا غرب عراق دخالت می‌کند و این آمریکاست که به اذعان آقای ترامپ در حال سرقت نفت عراق است و کسی نمی‌داند در روز چه مقدار نفت از عراق سرقت می‌شود و این آمریکا بود که فرماندهان الحشدالشعبی و شهید سلیمانی را در یک عملیات تروریستی شبانه به شهادت رساند و چرا در آن زمان آقای فؤاد حسین و بارزانی این اقدامات را محکوم نکردند و باز هم این آمریکاست که مرتب به بهانه‌های مختلف گردان‌ها و تیپ‌های الحشدالشعبی را بمباران می‌کنند و این آمریکاست که برای رژیم صهیونسستی فضایی باز کرد تا با پهپادهای خود برخی از مناطق مرزی که الحشد الشعبی در آن جا مستقر است را بمباران کرده و به فلسطین اشغالی باز گردند. این آمریکا بود که داعش را به وجود آورد و این واقعیتی اظهر من الشمس است و بارها آقای ترامپ و خانم کلینتون گفتند که داعش را اوباما و کلینتون به وجود آوردند و امروز نیز جو بایدن به دنبال بازتولید داعش است.»

افقهی بار دیگر این سؤال را مطرح کرد که آیا این موارد دخالت محسوب نمی‌شود که جناب آقای فؤاد حسین در خصوص آن‌ها سکوت کرده است؟

این کارشناس حوزه غرب آسیا در بخش دیگر سخنان خود به دخالت‌ها و اقدامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در عراق اشاره کرد و این باره گفت: آقای «ثامر السبهان» سفیر سابق سعودی در عراق به قدری دخالت‌های آشکار و گستاخانه می‌کرد که به وضوح اصول پروتکلی و دیپلماتیک را زیر پا گذاشت و وزارت خارجه وقت عراق به عنوان عنصر نامطلوب اخراجش کرد واکنون امارات متحده عربی در ارتباط با حمات مالی از برخی گروههای سیاسی اهل سنت مانند اقای حلبوسی در هماهنگی با ترکیه فعالیت می‌کند و همزمان به اقلیم کردستان سلاح وارد می‌کند.»

افقهی: تمامی مقامات ایران با مجوز و مهر گذرنامه وزارت خارجه عراق وارد این کشور می‌شوند

سید هادی افقهی به روابط اربیل و تل آویو نیز پرداخت و گفت: «اربیل به رژیم صهیونیستی نفت می‌فروشد و اسناد و مدارک آن موجود است. اقلیم کردستان بهشت جاسوسان موساد است سپاه پاسداران یکی از آن‌ها را هدف قرار داد و همزمان مقامات اقلیم منکر وجود چنین مراکزی هستند، اما وزارت خارجه ما ۲۳ نامه به دولت اربیل ارسال کرد و آقای خطیب زاده در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود گفت که به اندازه کافی اطلاعات در اختیار کردستان عراق قرار دادیم و چگونه می‌گویید که ما اطلاعاتی از فعالیت جاسوسی موساد نداریم و در این باره تردید داریم.»

این کارشناس حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا افزود: «عربستان سعودی در مناطق جنوب عراق در منطقه‌ای حساس مانند المساوه، سرمایه ‌گذاری کرده و به خاک عراق تجاوز می‌کند، اما ایرانی که تمامی مقامات امنیتی و سیاسی و اقتصادیشان با مجوز و گذرنامه وارد خاک عراق می‌شوند، آیا این دخالت است؟ چگونه زمانی که داعش به دروازه‌های اربیل رسید و نیمه شب آقای مسعود بارزانی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تماس گرفت که سریع خودت را برسان و شهید سلیمانی با نفرات خود وارد عراق شد و جانش را به خطر انداخت و از اقلیم کردستان و اربیل دفاع کردند، چرا آن زمان دخالت نبود؟»

این کارشناس حوزه غرب آسیا ادامه داد: «ما چه زمانی دخالت کردیم؟ ما بدون دعوت عراقی‌ها مگر فعالیت امنیتی و اقتصادی داشتیم؟ امروز یکی از نیازهای اصلی عراق در ارتباط با انرژی  و سوخت را ایران تأمین می‌کند اما آمریکایی که قرارداد ۴۵۰ میلیاردی دولت عادل عبدالمهدی با چین را لغو می‌کند آیا این دخالت نیست؟»

او سپس به یک نمونه از دخالت آشکار و عجیب آمریکا در عراق اشاره کرد و سفر دونالد ترامپ به پایگاه عین الاسد در دسامبر ۲۰۱۸ را یادآور شد و گفت که ترامپ در آن زمان بدون اطلاع و هماهنگی مقامات بغداد وارد عراق شد و به پایگاه عین‌الاسد رفت و گستاخانه‌تر اینکه پیغام فرستاد که رئیس‌جمهور نخست‌وزیر عراق به دیدارش در عین‌الاسد بروند.

افقهی: متهم کردن ایران به دخالت در امور عراق اجرای یک مأموریت خارج از اراده مردم عراق و خارج از سیاست‌های کشور دوست و برادر عراق است

به گفته سید هادی افقهی، آمریکا یک نیروی اشغالگر در عراق محسوب می‌شود و پارلمان عراق هرگونه حضور نیروی خارجی در خاک این کشور را غیرقانونی اعلام کرده است، اما این مصوبه با بی اعتنایی آمریکا و همچنین انفعال دولت مصطفی الکاظمی و همچنین آقای فؤاد حسین قرار گرفته است.

افقهی تأکید کرد: «متهم کردن ایران به دخالت در امور عراق اجرای یک مأموریت خارج از اراده مردم عراق و خارج از سیاست‌های کشور دوست و برادر عراق است و این‌ها نتوانستند از طریق جنگی که صدام به راه انداخت، مردم دو کشور را جدا کنند و امروز آقای فؤاد حسین در حال انجام مأموریت آمریکاست و می‌خواهند دو ملت را از یکدیگر جدا کنند. اما یک مورد از دخالت‌های ایران در عراق را نمی‌توانند نام ببرند.»

او افزود: «ما می‌دانیم این حرف‌ها را چه کسی به فؤاد حسین یاد داده و چرا در ابن مقطع زمانی چنین سخنانی به زبان آورده می‌شود و این ادبیاتی است که برخی نفرات در داخل عراق به زبان می‌آورند.»

به گفته افقهی برخی جریان‌های سیاسی عراق همچون حلبوسی و الخنجر به طور کامل به ترکیه وابسته هستند و رسما از آقای اردوغان برای فعالیت خودشان تأییدیه می‌گیرند، از سوی دیگر درحالی که دو رود دجله و فرات شریان حیاتی عراق هستند و ۹۵ درصد آب عراق از این دو رودخانه تأمین می‌شود و از ترکیه سرچشمه می‌گیرند، آب این دو روخانه از سوی ترکیه کاهش یافته و همزمان برخی جریان‌ها ایران را به بستن آب به روی عراق متهم می‌کنند و در برابر ترکیه سکوت کرده‌اند. در حالی که فقط ۵ درصد آب عراق از طریق رودخانه‌های ایران تأمین می‌شود و همزمان خود ایران نیز با مشکلات متعدد آبی مواجه است.

این کارشناس حوزه غرب آسیا در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد که این مواضع و این سخنان نادرست، کمکی به بهبود روابط دو کشور نمی‌کند و البته مردم عراق متوجه همه موضوعات هستند و ارزشی برای مواضعی همچون سخنان فؤاد حسین قائل نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    39 8
    عالی
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 3
      متاسفم
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      29 4
      فعلا عراقیها خرشون از پل گذشته
    • ملکی ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      19 40
      در همه کشورها ما نمیرویم که شراکت کنیم بلکه میرویم که ریاست کنیم که خوشایند نیست از طرفی بخاطر مشکلات بسیار اقتصادی هم شریک قابل اعتمادی برای طرفهایمان نیستیم پس نتیجه این میشود که همه جا ما هزینه میدهیم اما همه ما را طرد میکنند
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      19 6
      سیاست خارجی ایران با کشورهای همسایه بر مبنای صداقت و کمک است . متاسفانه در حال حاضر مسئولین کشورعراق علیرغم کمک های ایران در شرایط بحرانی که تمام دنیا پشت شان را خالی کرده بودند متمایل به جبهه غربی عبری عربی دارند. در حقیقت نمک را خوردند و نمکدان را شکستند.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      10 1
      ملکی جان امریکا اسرایل حتما تو عراق دارن بردگی میکنن نه دکتر ؟
    • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      2 11
      ایشان وزیر خارجه عراق هستند و سخن هیئت حاکمه عراق را منتقل می کند. به جای فرافکنی بهتر است واقع بین باشید!
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      8 1
      ملکی جان این آمریکاست که هر جا میره برای بقیه رییس بازی درمیاره. نمونش دونالد ترامپ به پایگاه عین الاسد در دسامبر ۲۰۱۸ سفر کرد . ترامپ در آن زمان بدون اطلاع و هماهنگی مقامات بغداد وارد عراق شد و به پایگاه عین‌الاسد رفت و گستاخانه‌تر اینکه پیغام فرستاد که رئیس‌جمهور نخست‌وزیر عراق به دیدارش در عین‌الاسد بروند
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 0
      البته علی جان. اینها هم مثل روحانی و دارو و دستش که مدام پالس ضعف می فرستادن و غربگدا بودن کشورشان را به ویرانی می کشانند
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 1
      ایران نباید در عراق دخالت کنه
    • CA ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      انگار با امثال اینها بهتر هست مثل ترکیه و امریکا رفتار کنیم. مناطق تحت تصرف داعش رو به عنوان ایجاد منطقه امن میگرفتیم و دولت و .. هم تعطیل. دستس که بهشون غذا بده رو گاز میگیرن و از دستی که شلاق داره حساب میبرن و نوکریش رو میکنن.
  • شهاب IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    48 8
    راست گفته اگه زمان حمله داعش دخالت نمی کردیم، به حسین فواد باید میگفتیم ابو کنیزه داعش!!!!!
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      28 6
      اگر دخالت ایران نبود عراق الان ویرانه بود
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      آمریکا خوبه و باید تو عراق باشه. این ایرانه که همه جا دخالت می کنه. (کینه توز تمرگیده پای ماهواره)
  • داودصالحی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    26 5
    دستش دردنکنه.مسئولین مادرخواب غفلتند.وقتی خسارات تجاوزو8سال جنگ رابه این نامردها میبخشید بایدم توقع چنین مواضعی راداشته باشید.
  • TR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 8
    مهم نیست. نفهمیده
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    24 8
    فواد حسین یک کرد عراقی و از اعضای حزب دموکرات بارزانی است. دشمنی این حزب با ایران بر کسی پوشیده نبوده و نیست. اما واقعا برایم توجیع پذیر نیست که چرا مرحوم حاج قاسم از اربیل در مقابل داعش دفاع کرد. باید اجازه می دادیم داعش اربیل را تصرف کنید و به حکومت فاسد اقلیم خاتمه دهد، سپس آن جا را با کمک حشد الشعبی تصرف کرده و به دولت نوری مالکی می دادیم و برای همیشه شر پارتی دموکرات و اقلیم فاسد را می کندیم.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      14 9
      شهید حاج قاسم شهید دلها سردار دلها ... شهید می نوشتی کسی ناراحت می شد؟ اون کی هست که خاطرش را گرامی داشتی؟
    • مرصاد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      9 4
      حاج قاسم ؛ برای مسائل مهمتر کردستان عراق را حفظ کرد ، نه برای این افراد نمک نشناس !
    • امیر IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 9
      تو که ازبکار بردن کلمه شهید برای حاج قاسم خودداری میکنی معلومه آبشخورت کجاست ادای خودی ها را درنیاور خودتی
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      عزیزم مابخاطرنجات مردم وملتهابه کمک دولتهای منطقه ازجمله اقلیم کردستان رفتیم وگرنه درداشتن اشکال دراقلیم کردستان که کسی شکی ندارد
    • CA ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      گذر پوست باز هم به دباغ خانه میفته ولی اینبار کوپونشون تموم شده و نقاب نفاق رو برداشتن و خود واقعیشون رو نشون دادن.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      تو اندازه این غلطها نبودی که اقلیم کردستان رد سرنگون بکنی بزرگ تر از تو صدام حسین بود که غلطی نتونست بکنه تو و امثال تو که جوجه اون صدام هم محسوب نمیشین و به خطاب نمیاین
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 18
    فواد حسین تنها عراقییست که راجع به ایران چنین نظری دارد .
    • م IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 4
      هردفعه بااین چرندیات خودتونوفقط گول بزنید
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 3
    شسکت سخت طرفداران مجلس عراق و طرفداری از جریان صدر ضد ایران
  • عبدالله IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 11
    مرگ بر امریکا Death To usa الموت لأمریقاl
    • محمدرضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      4 0
      خخخخخ
  • عباس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 2
    این صحبت‌ها لازم بود باید روشنگری بیشتر شود تا ملت عراق بدانند که ایران دشمن شما نیست ای هیاهوی ریشه در جای دگردارد
  • فرهاد IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 2
    از گشنگی نجات پیدا کردند
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 1
      و ما بخاطر کمک بهشون معروف شدیم!
  • علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    15 4
    دولت الکاظم واکثروزرایش غربگدا یان عراقی هستن که ازامریکا میترسن
  • جواد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 2
    این هم غدر شناسی کشورهای عرب که تا لبه پرتگاه پیش رفتند و با اقتدار سردار شهید دوباره روی آرامش دیدند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    11 3
    غلط کرد ، همین.
  • داریوش IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 5
    بابا کی مسئولین ما می‌فهمند که کشورهای عربی بجز سوریه چشم دیدن ایران را ندارند
  • یاسمن IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 3
    بعدا تاوان حرفشو میده خخخخخخخ
    • Bs IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      4 0
      فواد حسین پانکرد که معلوم الحاله ولی کلا فراموش نکنین عراق یه پیشینه ی ضد ایرانی و پانعربیسم پررنگ داره.۸ سال با ما جنگیدن و به خلیج همیشه پارس میگن ... و ایران تا الان خیلی هنر کرده از دل این کشور با این پیشینه ضدایرانی پررنگ احزاب متحدی پیدا کرده که مدیون سردار شهید هستیم این روابطو
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 0
    تورابه‌خداتودهان‌این‌نمک‌نشناسا‌بزنید
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 0
    ما بجز اسلحه امان هیچ دوستی در دنیا نداریم
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 1
    اینها عقربهای زیر سنگند تا فرصت پیدا کنن نیش خواهند زد یاد تان باشد عدهای قلیل در عرق نمک شناسند ما بقی نمک می خورن نمکدان می شکنند سردار دلها انها را از داعش نجات داد امرو برعلیه ایران حرف می زنن مرگ بر امریکا
  • سید فروزان CH ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 1
    فواد حسین ،انزمان که داعش به درب منازلتان رسیده بود و آماده برای برده گیری زنان و دخترانتان و التماس به ایران جهت نجات ،ایران خوب بود ، انزمان که فامیل بارزانی آواره شدند در عراق و اخراج ،ایران خوب بود
  • !! IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 1
    مزدوران نمک نشناس آمریکا و آل سعود !!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 1
    این هم از کشور دوست و برادر، همونهایی که از شر داعش نجاتشون دادیم، حالا برای ما ادا در میارن!!!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    واکنش شما دردی دوا نمیکنه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    عراق توی بدبختی و نکبت خودش داره غرق میشه هنوز تکلیف مجلس و دولت مشخص نیست و نمی دونن چه غلطی باید بکنن حالا این یارو وهم برش داشته و خیال میکنه مثلا یه حکومت مستقل هستن داره پرت و پلا تحویل میده
  • احمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 3
    سخنان وزیرامورخارجه عراق باعث تاسف است.
  • احسان IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    آره همچنان
  • هوشنگ IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    ای ایرانی ها
  • ابوالفضل IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 1
    ببینید چه کردید
  • دبیر تاریخ IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    اتفاقا،ایران هم حرف جدیدی دارذ،،،هزار میلیارد خسارت تجاوز ونابودی زیر ساخت های ایران در جنک ناجوانمزدانه شما را می گیرد،،،
  • US ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    غرامت ۸ سال جنگ رو بگیرید هرکسی راه خودش.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    یادشان رفته داعش زنان ودخترانشان رابعد ... دربازار مانند برده ۵دلار میفروختند انوقت درکدام سوراخ مخفی بودنند که ازناموسشان دفاع کنند اگر شهیدسردارسلیمانی نبود حتی داعش به ۵ساله هاشون هم رحم نمی کرد انوقت باامریکاهمکاری کردندبرای ترور سردار
  • چشم برزخی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    حذف ارز ۴۲۰۰و بدنبال آن افزایش قیمت ها در کشورهایی مثل عراق ، در اظهار نظر فواد حسین بی تاثیر نیست!
  • US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    اتفاقا بایستی به دولت بغداد کمک کرد تا بدون نفوذ عوامل آمریکا و موساد بتوانند دولت مقتدر تشکیل داد چون در این صورت مردم عراق اقلیم کردستان را به کشورشان بازخواهند گرداند. این اقلیم به محل تروریسم آمریکا تبدیل شده و امنیت چنار کشور منطقه را تهدید می‌کند و همراه ایران ترکیه سوریه و خود عراق بایستی کمک کنند که این اقلیم به کشورش بازگردد
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      زیادی داری حرف میزنی
  • احد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 1
    فواد حسین خوب می‌دونه که اگر ایران نبود ، چند سال پیش ایشون بدست داعش بدرک واصل میشد
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    ایشون داعش رو یادش رفته؟!
  • فرهاد IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    چی بگم
  • DE ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 1
    چقدر فریاد زدیم و شماها باور نکردید بفرمایید این هم وزیر امور خارجه عراق از پشت تریبون رسمی اینجوری مورد لطف قرار داد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    چی بگم
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • ایران IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    راه ما راه درست بوده و هست! نیازی به فکر کردن شما هم نیست!
  • كيان IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    يادمان نمي رود 8 سال جنك و شهيد كردن غواصان عزيز أن هم با دست بسته !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس