هماهنگ شدن دولت رویکردی مهم در آستانه یکسالگی

انتشار نامه استعفای دکتر حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق کار، رفاه و تعاون اجتماعی به دلیل یکدست شدن رویکردهای دولت و پس از آن اعلام قبول استعفا از سوی رئیس‌جمهور موجی از واکنش‌ها را در توئیتر برانگیخت

به گزارش مشرق، کاربران شبکه‌های اجتماعی از وجوه مختلف به تحلیل این استعفا پرداختند. گروهی آن را کار صحیحی دانستند و گروهی دیگر معتقد بودند که او از ابتدا نیز به اشتباه به این وزارتخانه آمده بود. برخی دیگر نیز مشکلات وزارتخانه را ریشه‌دارتر از تغییر وزیر دانسته و عامل مشکلات این وزارتخانه را مسائل دیگری می‌دانند. برخی نیز از لزوم تغییر تصمیمات اتخاذ شده در یک سال گذشته نوشتند.

بعضی از کاربران نیز یکدست شدن دولت در آستانه یکسالگی را رویکردی مهم بیان کردند که باید با جدیت دنبال شود.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص مرور شده است.

کاربری با نام «صمصام»:

استعفای عبدالملکی نه تنها ضعف رئیسی نیست، بلکه نشون میده هر وزیری نمیتونه بدون عملکرد قابل قبول توی سمتش موندگار باشه! توی دولت رئیسی برادر رئیس‌جمهور و داماد رئیس‌جمهور جایگاهی نداره! دمت گرم سید...

فاطمه محقق:

دلیل استعفای دکتر عبدالملکی یکدست شدن دولت بود که اتفاقاً رویکردی مهم و اساسی است که دولت باید در آستانه یکسالگی بهش توجه ویژه کنه. نباید گذاشت رویکردهای دولت اونقدر چندپاره بشه که انتهای کار با یک غذای شور یا بی‌نمک مواجه بشیم.

احد ملکی:

استعفای آقای عبدالملکی از حیث شجاعت ایشان برای استعفا قابل تقدیر است. اینکه مدیری وقتی می‌بیند به هر طریقی نمی‌تواند در جایگاهش بماند خیلی شجاعت می‌خواهد که استعفا کند نه اینکه سال‌ها بماند و هی بگوید نمی‌گذارند و نمی‌شود و...

عبدالرحیم انصاری:

یک وزیر به هر دلیلی نتوانسته یا نخواسته به مسئولیتش ادامه دهد؛ اتفاق عجیبی نیست، در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و نیازی به واکاوی آنچنانی هم ندارد. ان شاءالله فرد جایگزین کسی باشد که موفق به تحقق برنامه‌های خود و دولت شود. #عبدالملکی

امیر تنها:

اینکه هنوز یک‌سال نشده صداها رو بشنوی، ضعف‌ها را متوجه شوی و مسیر را عوض کنی، وزیر تغییر کنه، کار خوبیه که دولت انجام داد و امیدوارم این رویه ادامه داشته باشه. ما که با عبدالملکی پدرکشتگی نداشتیم ولی خب جفا بود اگر با صراحت نقد نمی‌کردیم.

فاطمه مولایی:

عبدالملکی وزیر کار و رفاه اجتماعی بالاخره بعد از ۳۰۰ روز تصدی این وزارتخانه متوجه شد که با حرف‌های زیبا و تحلیل‌های اقتصادی نمی‌توان رفاه و کار را برای مردم به ارمغان آورد. باز خدا خیرش بدهد استعفا کرد، کاش خیلی از مدیران می‌فهمیدند عرضه کاری ندارند، زودتر کنار می‌کشیدند.

محمدصالح سلطانی:

دولتی که درگیر هزاران مشکل داخلی و چالش بین‌المللی است نیاز به مدیران متخصص و متمرکز دارد؛ مدیرانی که حاشیه‌ساز نباشند و اظهارنظرها و انتصاب‌هایشان برای دولت هزینه بی‌توجیه‌نسازد. امیدوارم بقیه وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از تجربه عبدالملکی درس بگیرند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هادی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 0
    آره دولت را یکدست کنید یکدست لیبرال
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 1
      حرف نزن
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    حیف شد با ۱۰ ماه میشه گفت
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    واقعا اشتباه بود استعفای آقای عبدالملکی
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    وزیری که از ده سال پیش روی مبانی نظری اقتصاد اسلامی کارکرده و در دوران شیخ حسن جزو بصیران و زبانهای گویا بوده، استعفایش سؤال برانگیز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس