کد خبر 1387617
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
یوسفی: خودخواهی مجیدی استقلال را دچار چالش کرد/ هواداران حق دارند نگران و عصبی باشند

هافبک اسبق استقلال گفت: هواداران منتظر بودند بعد از قهرمانی 10 روز استراحت کنند، بعد مجیدی بیاید و تمرینات آغاز شود اما شرایط فعلی آن‌ها را نگران و عصبی می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن یوسفی در خصوص شرایط خاص باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید پس از جدایی فرهاد مجیدی اظهار داشت: شکی در این نیست که استقلال با فرهاد مجیدی مقتدرانه قهرمان شد اما پس از این قهرمانی خودخواهی صورت گرفت. مجیدی می‌دانست بعد از رفتنش استقلال دچار چالش می‌شود. اگر می‌ماند و تیم سال بعد پنجم هم می‌شد، هیچکس چیزی نمی‌گفت و ایرادی نمی‌گرفت.

وی افزود: مجیدی تیم را یکسال قهرمان کرد و اگر دو سال هم نتیجه نمی‌گرفت، فرصت داشت و هواداران پای او می‌ایستادند. البته با این کادر فنی، مدیرعامل و ارتباطی که بین کلیه اعضای مجموعه استقلال وجود داشت، این تیم حتما سال بعد هم مدعی اصلی قهرمانی بود. چرا باید با خودخواهی این شرایط ایجاد شود؟ این اتفاق به جز خودخواهی چه می‌تواند باشد؟ من در یک مجموعه یک کار خوب انجام بدهم و بعد کار را رها کنم و بروم! الان شما می‌بینید که چه وضعیتی برای باشگاه استقلال به وجود آمده است.

ممکن بود آینده نکونام تباه شود

هافبک اسبق استقلال در مورد گزینه‌های انتخاب سرمربی جدید عنوان کرد:‌ از بین گزینه‌های داخلی فقط جواد نکونام شرایط سرمربیگری استقلال را داشت. هر چند مخالفانی داشت اما اگر می‌آمد قطعا هواداران او را می‌پذیرفتند و از او حمایت می‌شد. با اینحال، با شرایطی که به وجود آمد با خودش فکر کرد؛ استقلال با مجیدی قهرمان شده و اگر من خوب نتیجه نگیرم، آینده سرمربیگری‌ام تباه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه ویژه استقلال برای ستاره ملی پوش

وی با اشاره به بررسی گزینه‌های خارجی که در نهایت به انتخاب الکساندر نوری ختم شد، گفت:‌ گزینه‌های خارجی قابل دسترس زیادی برای استقلال وجود نداشت. از طرفی به خاطر مسائل مالی هم، هر کسی را نمی‌توانیم بیاوریم. بنابراین مجبوریم به سراغ گزینه‌هایی برویم که در بازار اروپا یا حتی آسیا مشتریان زیادی ندارند. الکس نوری مربی بدی نیست اما نمی‌دانم در یکی دو سال گذشته چه کارنامه‌ای داشته، با این حال او هم اگر بیاید هواداران می‌توانند نسبت به سال بعد خوش‌بین باشند.

پین کاریزمای سرمربیگری را ندارد

یوسفی در مورد اینکه سرمربیگری گابریل پین با حضور دستیاران ایرانی می‌توانست گزینه‌ای کم هزینه‌تر برای باشگاه استقلال باشد، گفت:‌ پین مربی خیلی خوبی است اما او جایی سرمربی نبوده، از رفتارش هم اینطور به نظر می‌آید رغبتی برای سرمربیگری ندارد. داستان سرمربیگری با کمک مربی خیلی فرق می‌کند. به نظرم خودش هم دوست ندارد وارد این ماجراها شود. او دانش لازم را دارد اما شاید توان سرمربیگری و مدیریت تیم را در خودش نمی‌بیند. احساس می‌کنم او کاریزمای سرمربیگری را ندارد.

اسکوچیچ هم کارنامه آنچنانی نداشت

یوسفی در خصوص اینکه با توجه به کارنامه نوری او می‌تواند تیغ دو لبه‌ای برای باشگاه استقلال باشد چون اگر نتیجه نگیرد، فشارهای زیادی روی مجموعه ایجاد می‌شود، اظهار داشت:‌ هر مربی دیگری هم بیاید ممکن است همین اتفاق برایش بیفتد. اسکوچیچ هم درست است تیم‌هایش خوب بازی می‌کردند اما کارنامه آنچنانی نداشت. با اینحال در مقدماتی جام‌جهانی نتایج خوبی گرفت و در تیم ملی خودش را نشان داد. الکس نوری هم درست است که نتایج درخشانی نگرفته اما در بوندس‌لیگایی بوده که سطحش از فوتبال ما بالاتر است.

وی افزود: از طرفی گزینه دیگری هم نزدیک به الکس نوری نداریم. زمانی شما چند گزینه دارید و همه آن‌ها دوست دارند به تیم شما بیایند. از این بین، یکی را انتخاب می‌کنید. در این شرایط، الان نوری است که پیشنهاد استقلال را بررسی می‌کند و می‌سنجد که بیاید یا نه. به هر حال امیدوارم هر چه زودتر سرمربی تیم انتخاب شود. این اتفاق هر چه دیرتر انجام شود استقلال ممکن است نقل و انتقالات و تمرینات پیش فصل را از دست بدهد. الان تیمی که قهرمان شده تکلیف خودش را نمی‌داند و هواداران حق دارند نگران باشند. آن‌ها منتظر بودند بعد از قهرمانی 10 روز استراحت کنند، بعد مجیدی بیاید و تمرینات آغاز شود نه اینکه به امارات برود! این اتفاقات و مسائل آن‌ها را عصبی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا به اسم خبرگزاری ورزشی به خودمون حق میدیم تهمتهای افراد نسبت به یکر رو نشر بدیم؟ اخلاق در رسانه مغفول هست متاسفانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس