سرلشکر باقری: به سطحی از توان و اقتدار رسیده ایم که دشمنان توان تهدید ما را ندارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ممکن است با وجود اقتدار نیروهای مسلح، درگیر یک جنگ ناهم‌تراز شویم پس باید متناسب با ماموریت‌های آینده طرح‌ریزی و آمادگی ایجاد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد) در اولین‌ همایش سراسری آماد و پشتیبانی دفاعی در گام ‌دوم انقلاب که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح کارنامه درخشانی را در مقاطع مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس داشته است.   اگر در عملیات‌هایی مانند والفجر هشت به پیروزی رسیدیم، نتیجه موفقیت در پشتیبانی از رزمندگان در خطوط مقدم نبرد بود.

وی ادامه داد: جهادگران حوزه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخت‌ترین شرایط ممکن و زیر آتش دشمن تجهیزات، مهمات، غذا و آب را به رزمندگان می‌رساندند، رساندن تجهیزات به خط مقدم خود نبرد دیگر بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی بر «اعتماد به نفس»، «امید به آینده»، «پیشگامی نیروهای مسلح در بهره‌گیری از علم و دانش و جوانان» و «مدیریت جهادی» تاکید شده است، اظهار داشت: بهره‌گیری از نیروی انسانی کیفی در حوزه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این نیروی انسانی با دانش است که وظیفه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح را برعهده دارد، پس گزینش جوانان خلاق، کارآمد و با انگیزه و رشد دادن آن‌ها و قدردانی از این نیروها نیازمند توجه ویژه‌ای است.

باقری اعتماد به جوانان و سپردن مسئولیت به آنها را امری مهم دانست و گفت: آنچه در دفاع مقدس رخ داد، بخش اعظم آن توسط جوانان رقم خورد.

وی ادامه داد: عرصه‌های نبرد امروز در مقابله با تروریسم و گروه‌های تکفیری بسیار متفاوت از جنگ‌های گذاشته است که صحنه‌های جدیدی را در مقابل ما گشوده است، پس نیروهای مسلح باید در حوزه آماد و پشتیبانی، سطح آمادگی را متناسب با جنگ‌های آینده طراحی و ارتقا دهند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه با اقتدار نیروهای مسلح موجب شده که تهدید متوجه کشور نباشد، افزود: اما ممکن است درگیر یک جنگ نا هم‌طراز شویم، پس باید متناسب با جنگ‌ها و ماموریت‌های آینده طرح‌ریزی و آمادگی ایجاد کنیم.

وی افزود: باید ببینیم تاب اوری سامانه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در برابر آتش دشمن چگونه است و با دوری از خط آتش دشمن پشتیبانی نیروهای مسلح را انجام دهیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دانش‌های نوپدید که امروز وجود دارد، مانند هوش مصنوعی،   لیزر، سایبر و ... مسائلی است که در گذشته نبود، خدا را شکر به سطحی از توان و اقتدار رسیده ایم که برخی از دشمنان توان تهدید ما را ندارند، اما این اقتدار و توان ما را به سطح دشمنان بزرگتری رسانده که باید متناسب با این سطح آماده باشیم.

سرلشکر باقری اضافه کرد: نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه اهمیت ویژه‌ای برای حوزه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح دارد، البته باید متناسب با آن از تجارب داخلی در بخش کشوری و نیروهای مسلح و دانشمندان داخل کشورمان استفاده کنیم و از دانش جهانی نیز برخوردار باشیم.

وی عنوان کرد: باید رصد کنید که در جنگ‌های که در سطح جهان رخ می‌هد چه اتفاقاتی رقم می‌خورد، اگر پیشروی ارتش روسیه در جنگ اوکراین کُند است، ببینیم  آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور چه نقشی در این موضوع دارد و اگر ارتش اوکراین نتوانسته به خوبی ایستادگی کند نقش آماد در این موضوع چیست؟

سرلشکر باقری تصریح کرد: باید از تجارب روز بهره برد و جنگ‌ها و رزمایش‌هایی که در سطح جهان در حال رخ دادن است را رصد و از دانش‌ها و روش‌های نو که در جهان در حال استفاده است، شناسایی و بهره ببریم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشوری و مردمی برای انجام ماموریت‌های آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: باید از توان مردم و بسیج که یک نعمت بزرگ است، استفاده کنید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح باید برای شرایط پیش‌بینی نشده هم آماده شوند و در رزمایش‌های تخصصی توان خود را سنجیده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید، از سوی دیگر بر ارزان‌تر اداره کردن نیروهای مسلح تاکید می‌کنم، مدیریت بهینه و استفاده بهتر از تجهیزات و امکانات بسیار مهم است که می‌شود با همکاری با سایر نیروهای مسلح از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری کرد و با برادری کار را پیش برد و انتظار ما هم همین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 6
    مقتدرید شماها
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 3
    این درسته.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 7
    در‌بحث آماد و‌پشتیبانی وجود یک کامیون زرهی خیلی ضروری است . الان در جنگ اکراین هم می بینیم که انواع اقسام ابتکارات برای زره پوش کردن کامیون ها .
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 0
    در دوران ظلمت و سرگردانی
  • سیدمرتضی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 2
    تجربه جنگ نامتقارن اوکراین تجربه خوبی نبود!! همه میگن ارتش روسیه خیلی تجهیزاتشو از دست داد اما ایا الان ارتشی به نام اوکراین دیگه وجود داره بله هست در تبلیغات غرب هست اما در زمین روزانه صدها نفر کشته میشن و کشته شدن افراد برای یک ارتش اصلا خوب نیست جنگ نامتقارن به صورت کوتاه مدت شاید خوبه مثل اوکراین اما درطولانی مدت مجبور به دادن زمین یا کشته زیاد برای تلفات گیری بیشتر هستیم یک مشکل دیگه ای هم که در کشور هست اینه که کادر رسمی و اجباری ما اموزش لازم برای اینجور نبردی رو ندیدن هنوز که هنوز عادات قدیمی زمان رضا شاهی عوض نکردیم درباره ارتش وسلسله مراتب و سرباز و ... در جنگ کلاسیک اگر سربازی نیاز به ۲ماه اموزش باشه در جنگ نامتقارن چند برابر باید اموزش ببینه چون نیاز به تجربه و سرعت عمل هست تا کشته زیاد ندیم. درجنگ نامتقارن نیاز به توپخانه های متحرک زیادی هست شاید به ظاهر جنگ کلاسیک سخت باشه اما نبرد نامتقارن خیلی سختتره چون هوا و دریا در اختیار دشمنه البته اونا هم راهی دارن امیدوارم که به مسئله اموزش خیلی توجه بشه که به اندازه اوکراین کشته ندیم اول بگن روز۲۰تا۶۰بعد بگن روزی۶۰تا۱۰۰و الان بگن روزی۶۰۰تا۱۰۰۰کشته البته بر طبق منابع غربی نه روسی روسها این سیاستو پر پیش میبرن که تعداد کشته های دشمنو پنهان کنن!
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 3
      توهم زدی سید پس کی روسا رو مچاله کرده/خو ارتش اکراینه دیگه
    • سیدمرتضی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 0
      شاید به گفته شما من متوهم باشم اما لطف کنید برید سایت های انگلیسی زبان ببینید چی میگن الان اوکراین چند جنگنده داره ایا هوا در اختیار اوکراینه ایا دریا در اختیار اوکراینه کی تو خاک کیه کی داره پیشروی میکنه تمام جزایر اصلی اوکراین یا تصرف روسین یا توسط نیرو دریاییش محاصره شده بله از نظر منابع من متوهمم اما از نظر استراتژیک چی؟ به مرور زمان میبینید که چی میگم
  • سلام IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    اونها اگر بخواهند حمله بکنند حتما از طریق بیوتروریسم حمله خواهند کرد، از الان بفکر باشيد،
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      اخبار از اوکراین شنیده شده که کاری به زنا نداشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس