قفل پتروشیمی گلستان با تلاش قوه قضائیه باز شد/ معرفی سرمایه‌گذار جدید پتروشیمی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: موضوع احیای شرکت پتروشیمی گلستان با دستور رئیس قوه قضاییه در سفر استانی کلید خورد و با اختیارات قضایی تفویض شده، تا یک ماه آینده سرمایه‌گذار جدید در استان مستقر می شود.

به گزارش مشرق، حیدر آسیابی در جلسه تعیین تکلیف نهایی پتروشیمی گلستان که در دادگستری کل استان با حضور استاندار گلستان و هیئت شرکت صنایع پتروشیمی ایران تشکیل شد، اظهارداشت: موضوع احیای شرکت پتروشیمی گلستان با دستور رئیس قوه قضاییه در سفر استانی کلید خورد و با اختیارات قضایی تفویض شده، دادگستری استان با تلاش مستمر و با همکاری دستگاه‌های اجرایی  استان به ویژه استاندار گلستان در صدد رفع موانع حقوقی وقضایی مربوط به ورود سرمایه‌گذار جدید است و هیأت مدیره فعلی با توجه به دستور قضایی، ضمن همکاری لازم با سرمایه گذار جدید، هیچ‌گونه مانع‌تراشی در امر سرمایه‌گذاری نخواهد داشت و دستگاه قضایی استان از سرمایه‌گذار جدید حمایت و پشتیبانی کامل خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: جلسه امشب جلسه نهایی است و حداکثر تا یک ماه آینده سرمایه گذار جدید در استان مستقر و کار را آغاز می کند و تا زمانی که این شرکت احیا شود دستگاه قضایی در کنار سرمایه گذار جدید است و پس از احیا و رفع موانع قضایی، کار به بخش اجرایی سپرده می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با بیان این که حمایت قضایی ما از  سرمایه گذار  پتروشیمی جدی است افزود: اهتمام  دو رئیس قوه در سطح کلان و مسئولان قضایی و اجرایی در سطح استان، برای  پیگیری راه‌اندازی پتروشیمی گلستان یک تعامل هماهنگ قضایی و اجرایی است و تلاش‌ها به زودی به ثمر خواهد نشست.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت:مشکلات و چالش های حقوقی پتروشیمی با کمک دادگستری استان رفع شد و الان وارد فاز اجرایی شدیم .

علی محمد زنگانه افزود:  برای فرآیند اجرا یک برنامه مدون در ۱۲ گام طراحی شده و در حال پیش بردن این گامها هستیم.

زنگانه ادامه داد: تشریفات قانونی و اجرایی برای ورود سرمایه گذار جدید شروع شده و پیش بینی می کنیم حداکثر تا  یکماه آینده مقدمات برای احیای دوباره این پتروشیمی و استارت کار اجرایی آن شروع شود.

احمد شکری مدیر طرح‌های صنعت پتروشیمی ایران هم در این جلسه گفت:خوشبختانه همگرایی خوبی  در مجموعه قضایی و اجرایی استان وجود دارد و با همین همگرایی، آخرین گام های مانده تا احیای این پروژه را برداریم و این طرح عملیاتی شود.

احمد شکری افزود: پروژه قبل از این که وارد فاز اجرایی شود یکسری پیش نیازهای حقوقی، قراردادی و مالی دارد که در این جلسه و جلسه های قبلی توافقات خوبی صورت گرفت.

شکری گفت: در بین سرمایه گذارهای جدید توانمندترین سرمایه گذار ورود کرده و به زودی این طرح عملیاتی می شود.

تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذرماه پارسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز شد و پس از آن در سفر  رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد .

طرح پتروشیمی گلستان از ۱۶ سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰  هزار سهامدار دارد. این پروژه در این سال‌ها  تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    5 2
    سلام. راه اندازی پتروشیمی جز خراب کردن طبعت شمال چیزی شامل حال شما نمی شه این تجربی است که پتروشیما در جنوب کشور به وجود اورزن تمام کارکنان پتروشیما از تهران میارن وسرشما بی کلاه می مونه وساحال زیباشما خراب می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس