وزیر دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدیدهای استانی برنامه‌ریزی شده، از پروژه‌های دریایی وزارت دفاع در بندر عباس بازدید کرد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدیدهای استانی برنامه ریزی شده، که از چهارشنبه ۲۵ خرداد آغاز شد از پروژه‌های دریایی وزارت دفاع در بندر عباس بازدید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در بازدید از مراحل ساخت ناوشکن، شناورهای سطحی و زیر سطحی گفت: توسعه قدرت در همه‌ی ابعاد دفاعی اعم از زمینی و هوایی و به‌ویژه دریایی از اولویت‌های برنامه‌های دفاعی کشور است.

وزیر دفاع با بیان اینکه موقعیت ژئوپولتیک ایران به ویژه در آب‌های خلیج فارس از اهمیت راهبردی برای ما برخوردار است، تصریح کرد: وزارت دفاع متناسب با نیاز نیروهای مسلح و تهدیدات منطقه‌ای در همه آب‌های سرزمینی‌اش ناوگان دریایی نیروهای مسلح را به روز و مجهز خواهد کرد.

وی افزود: پیام ما به منطقه و جهان، پیام صلح و آرامش است و از طرفی معتقدیم صلح و ثبات منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه قابل حصول است و جمهوری اسلامی ایران حضور بیگانگان و نیروهای فرامنطقه‌ای را علت ناامنی در این منطقه می‌داند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خطاب به دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملت ایران و دفع تهدیدات تردید به خود را نداده و نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    ساخت زیردریایی باید در اولویت باشه و نه ساخت ناو جنگی. فرض کنیم 20 سال دیگه توانستیم ناوی به عظمت ناو مسکوای روسیه بسازیم. اون ناو عظیم با یک موشک هارپون غرق شد. پس باید حداقل 5 زیردریایی کلاس فاتح در حال ساخت داشته باشیم (بجای 3 فروند). و اولویت محض برای ما دستیابی به پیشران مینیاتوری اتمی (حداقل با توان 100 مگا وات) برای زیردریایی هاست. چون زیردریایی اتمی از لحاظ سوخت خودکفا خواهد بود و لازم نیست مرتبا روی آب بیاید تا باتری هایش را شارژ کند یا از کشتی تدارکاتی گازوئیل بگیرد و توسط دشمن شناسایی شود.
  • AT ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    4 0
    ایران علاوه بر ناوشکن،،نیاز زیادی به داشتن ۱۰۰ فروند زیردریایی مجهز به سامانۀ مستقل از هوا (aip) در اندازه های گوناگون دارد>>ساخت زیردریایی های بزرگ و نوین(مدرن) نقش خیلی مهمی در دفاع از کشور در برابر دشمنان دارد»»ایران نیاز به زیردریایی دوربرد مجهز به موشکهای قاره پیما دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس