قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرده که این کشور، مناطقی همچون تایوان، کوزوو، اوستیای جنوبی یا آبخازیا را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و همین امر در مورد دونتسک و لوهانسک نیز صدق می‌کند.

به گزارش مشرق، «قاسم جومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان روز جمعه گفت که این کشور استقلال خودخوانده مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.

توکایف در مجمع اقتصاد بین المللی سن پترزبورگ گفت: «اگر حق تعیین سرنوشت در سراسر جهان عملی شود، به جای ۱۹۳ کشوری که در حال حاضر عضو سازمان ملل هستند، بیش از ۶۰۰ کشور وجود خواهند داشت که البته این وضعیت هرج و مرج به همراه خواهد داشت.»

رئیس جمهور قزاقستان افزود که کشورش مناطق تایوان، کوزوو، اوستیای جنوبی یا آبخازیا را به رسمیت نمی‌شناسد و همین امر در مورد دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین نیز صدق می‌کند.

قاسم جومارت توکایف این سخنان را در جریان نشست اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرده است. روز چهارشنبه گذشته «یوری اوشاکف» مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل از برگزاری نشست اقتصادی سن پترزبورگ از ژوئیه به مدت سه روز خبر داده و در این باره تاکید کرده بود: در نشست افتتاحیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنار «ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان حضور خواهد داشت. همچنین «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست مشارکت خواهد داشت.

این نشست به صورت سالانه از سال ۱۹۹۷ در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود. اما از سال ۲۰۰۵ نشست اقتصادی سن پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شده است.

در دوره‌ای مختلف این نشست معمولاً ۱۲۰ کشور از جهان در آن مشارکت داشته‌اند اما در سال جاری با توجه به پیامدهای جنگ اوکراین مشارکت کشورهای مختلف در این نشست در سطحی پایین‌تر قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 6
    عجب تو دهنی زده به پوتین این توقایف!!!!
    • محمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      4 2
      تو خاک خودش توسط متحد خودش ذلیل شد
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • محمد از تهران IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 4
    یاشاسین قزاقستان....کشور ترک زبان
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 1
    به زودی بخش های شمالی قزاقستان که بیشتر روس تبار هستند جهت حمایت به خاک روسیه ضمیمه خواهند شد باشد که تفکر کنند بعد صدای خر بدهند حرکات دلنشین جناب پوتین را دست کم گرفته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس