فرار بایدن از پیروزی‌های روسیه در جنگ و پناه به غرب‌آسیا

تحلیلگر مصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری روسیاالیوم، فرار رئیس‌جمهور آمریکا از نتایج موفقیت آمیز روسیه در جنگ با اوکراین و پناه به متحدان منطقه‌ای واشنگتن در غرب‌آسیا را دلیل سفر او دانست.

به گزارش مشرق، «عبدالحلیم قندیل» کارشناس و تحلیلگر سیاسی مصری در گفت‌گو با پایگاه خبری روسیاالیوم به فرار بایدن از نتایج پیروزمندانه روسیه در جنگ با اوکراین و پناه به منطقه غرب‌آسیا را به عنوان یکی از دلایل سفرش به منطقه توصیف کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، قندیل می‌گوید: «در بحبوحه تحولات طوفانی که در عرصه بین‌المللی پیداست و حتی جنگ اوکراین نیز آن‌ها را ایجاد نکرده، و آمریکا دیگر نمی‌تواند به اقتدار حاکم قبلی خود بر امور جهانی بازگردد. این در حالی است که هنوز هم برخی از دولت‌های ما منتظر بایدن و لبخند کم‌رنگ هستند و همچنان امیدوارند که برکت کرامت و مهربانی والای او شامل حالشان شود.»

وی در ادامه افزود: «این پوچی در امور شخصی و ریاست جمهوری بایدن پنهان نیست؛ زیرا این مرد در آستانه هشتاد سالگی است و وضعیت سلامتی او در آستانه فروپاشی. نشانه‌های خستگی وو لایه هایی از بیماری او با آرایش و جلا دادن پنهان نمی‌شود. گویی با چشمان گود افتاده‌اش از دنیای قدیمی دیگری به اوضاع امروز نگاه می‌کند و به نظر می‌رسد که افتادن‌های مکرر او در مسیرها و پله‌های هواپیما، یک روال روزمره باشد؛ این وضعیت او به یک کمدی در رسانه های جهانی تبدیل شده است».

این تحلیلگر مصری درباره وضعی کنونی آمریکا گفت: «در مقطعی از تاریخ و پس از فروپاشی اتحاد شوروی، دورانی که طول هم نکشید که در آن واشنگتن به عنوان یک قدرت مخوف و البته مطلوب ظاهر شد که آخرین جنگ‌های خود را در عراق و افغانستان انجام داد. آمریکا بدون امکان برنده شدن، این کشورها را به دلیل حضور قدرت‌های شرقی‌ای که از خاکستر برخاسته بودند مصادره کردو حالا و براساس رقابت‌های تسلیحاتی، اقتصادی و فناوری در توزیع قدرت جهانی جدید  چین از نظر اقتصادی در صدر قرار گرفته و روسیه ضعیف‌تر نیز مثل یک کشور نظامی و هسته‌ای قدرتمند به عرصه بازگشته است».

قندیل درباره سفر قریب‌الوقوع بایدن به منطقه خاطرنشان کرد: با همه شرایط جدید، به نظر می‌رسد سفر مورد انتظار بایدن به منطقه، دیداری برای بسیج متحدان و دست‌نشاندگان علیه روسیه و چین باشد؛ پس از اینکه آخرین دولت‌های دوست آمریکا تصمیم گرفتند منطقه را به خاطر تضادها و جنگ های مرگبارش ترک کنند. رقابت با چین و روسیه به نحوی بر بایدن آمریکا تحمیل شد؛ آن هم در منطقه خلیج فارس که آمریکایی‌ها همیشه منطقه نفوذ خاص و تضمین شده خود می‌دانستند و همواره از آن انتظار کمک موثر داشتند. حالا با شرایط جنگ اوکراین و کاهش عرضه نفت روسیه که دشمن میدان آمریکا محسوب می‌شود او به این متحدان منطقه‌ای خود در غرب آسیا پناه برده است. او رئیس‌جمهور آمریکایی است که از امواج متوالی رکود تورمی رنج می‌برد و سطح نارضایتی اجتماعی در آن با وجود گرانی‌ها و تشدید بحران‌های انرژی و غذایی افزایش پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است که در ماه آینده سفری به منطقه داشته باشد و از ریاض و تل‌آویو نیز دیدن کند؛ بایدن در عربستان سعودی در نشستی منطقه‌ای با حضور سران برخی کشورهای عربی شرکت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 7
    خخخخ نوکرای پوتین رو ببین
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      3 0
      نوکری عمو سام که نتیحه نداده والا ...به جز زدن به زیر میز مذاکره..حالا ببینیم اینطرف چه خبر،اشکال داره؟!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • ناشناس IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 2
    فقط این قسمتش که نوشته «نتایج پیروزمندانه روسیه در جنگ با اکراین» خخخخخ
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      خخخخخخخ .
  • ف GB ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 0
    دم پوتین و روسیه گرم..
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس