کد خبر 1388740
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
خودزنی مزدوران ترکیه در شمال سوریه با 22 کشته و زخمی

گروههای «الجبهه الشامیه» و «احرار الشام» که از تروریست‌های وابسته به ترکیه هستند، در استان حلب به جان هم افتادند و تا کنون بیش از بیست نفر، کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، گروههای «الجبهه الشامیه» و «احرار الشام» که از تروریست‌های وابسته به ترکیه حاضر در سوریه هستند، بار دیگر به جان هم افتادند.

پایگاه خبری «نورث پرس» گزارش داد، این درگیری در منطقه «الباب» در شرق استان حلب واقع در شمال سوریه در ریان است و تا کنون ۲۲ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

نورث پرس به نقل از یک منبع ویژه خبر داد، این درگیریها تا این لحظه ادامه دارد و طرفین در حال افزایش دامنه تنش هستند؛ به نحوی که در پی این حملات هفت نفر از جمله دو غیر نظامی کشته و ۱۵ نفر از جمله چهار کودک زخمی شده‌اند.

به گفته این منبع، در این درگیریها از سلاحهای سنگین و تانک استفاده می‌شود. تروریستهای الجبهه الشامیه هم تجهیزات کمکی به عناصر خود در این منطقه ارسال کرده است.

این در حالی است که یک گروه از احرار الشام نیز در شهرک «عبله» در اطراف الباب، خود را تسلیم الجبهه الشامیه کرده است. در حال حاضر، مناطق تحت اشغال تروریستهای وابسته به ترکیه در شمال سوریه، شاهد ناامنی و درگیری داخلی است.

این درگیریها در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه از یک ماه گذشتهاز انجام عملیات نظامی جدید در سوریه خبر می‌دهد تا به ادعای خود یک منطقه امن برای بازگشت پناهندگان ایجاد کند. با این حال هرچند منابع غیر رسمی تاریخ‌های متعددی را در خصوص موعد حمله ذکر می‌کنند، اما هنوز به طور رسمی این موضوع مشخص نیست.

در همین حال حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز مدعی شد، تمام عملیات نظامی انجام شده توسط ترکیه شفاف و مطابق با قوانین بین‌المللی است. او هفته گذشته در یک نشست خبری با بیان به این‌که آنکارا اجازه نخواهد داد هیچ کریدور یا کمربند تروریستی در نزدیکی مرزهای جنوبی‌اش فعالیت کند، اذعان کرد: «هدف از عملیات نظامی قبلی نیروهای ترکیه در شمال سوریه، از بین بردن کریدورهای تروریستی بود».

اخیراً رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که کشورش تصمیم دارد در عمق ۳۰کیلومتری شمال سوریه یک منطقه امن ایجاد کند و مناطقی همچون تل‌رفعت را از وجود تروریست‌ها پاک کند؛ اردوغان مدعی شده است که آنکارا با این گام، وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

این در حالی است که کشورهای عراق و سوریه به شدت درباره عملیات‌های هوایی ارتش ترکیه معترض‌اند و آن را نقض حقوق حاکمیتی و تمامیت ارضی خود می‌دانند؛ وزارت خارجه بغداد در این باره اعلام کرد که شکایت‌ رسمی خود از حملات هوایی ترکیه را به سازمان ملل ارجاع داده است.

یکی از مقامات وزارت خارجه سوریه نیز در آخرین واکنش خود به اقدامات نظامی ترکیه، تهدیدهای ترکیه و انجام عملیات نظامی در خاک سوریه را نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی دمشق دانست. فرمانده شبه‌نظامیان کُرد، موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد که این نیروها حاضرند برای مقابله با ترکیه، با نیروهای ارتش دمشق همکاری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    20 2
    خدایا ظالمان را با ظالمان نابود کن
  • نیما IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    7 2
    خدایا ظالمان را نابود کن
  • رضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 26
    یاشاسین تورکیه
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      18 3
      لعنت بر عردوغان
    • مجتبی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      13 5
      حماقت پانترکها و ارباب و مزدوران تروریستش تمامی ندارد
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      3 12
      یاشاسین ترک، یاشاسین فارس لعنت به پانترک لعنت به پانفارس
    • CO ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      15 0
      درود بر ایران یکپارچه و درود بر شهروندان ایرانی. .. نفرین بر قومیت گرا
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 10
    برخی از این ترکهای ایران بیخودی تلاش میکنند همه ازشون متنفر بشن ولی کور خوندین همه ایران عاشقتون هستند. بخصوص بخاطر دلاوری های اجدادتون مثل ستارخان و باقرخان و شاه عباس و آلب ارسلان
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      14 0
      اینا جماعت پان تورک هستند که ربطی به مردم شریف آذربایجان ندارن این جماعت مزدوران کشورهای متخاصم جهت ایجاد فرقه گرایی و از بین بردن وحدت ملی هستند و همه مردم از این سگهای دست اموز دستگاههای جاسوسی باکو و آنکارا متنفرن و نیازی نیست تلاش کنن مردم ازشون متنفر بشن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 14
    برخی از این ترکهای ایران بیخودی تلاش میکنند همه ازشون متنفر بشن ولی کور خوندین چونکه واقعا همه ایران عاشقتون هستند. بخصوص بخاطر دلاوری های اجدادتون مثل شاهان ماد و ستارخان و باقرخان و شاه عباس و آلب ارسلان
    • CO ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      15 4
      هیچکس در جهان از ترک گرایی دل خوشی ندارد شما اگر ایرانی اید برادر و خواهر ایرانی گرامی ما هستید و دوستتان داریم وگرنه اگر بجز ایرانی خود را با هویت دیگری میشناسید بیگانه ایید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس