کد خبر 1388813
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
دیدار هیأت پارلمانی کرواسی با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی بزودی برگزار شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۸ خرداد در دیدار رئیس و اعضای هیأت پارلمانی کرواسی که به تهران سفر کرده‌اند، با اشاره به گفتگوها و رایزنی های به عمل آمده بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کرواسی طی ماه‌های اخیر نسبت به توسعه مناسبات دو کشور ابراز علاقه‌مندی کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار به جایگاه تأثیرگذار دیپلماسی پارلمانی و نیز سیاست خارجی متوازن در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای توسعه مناسبات با جمهوری کرواسی ندارد و مجالس دو کشور نقش مهمی در حمایت از مناسبات فیمابین ایفا می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد پنجمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی بزودی برگزار شود.

تشریح آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه و مواضع اصولی کشورمان در این خصوص از دیگر محورهای مطروحه در ملاقات هیأت پارلمانی کرواسی با وزیر امور خارجه کشورمان بود.

در این دیدار «زلاتکو حسنبگوویچ» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران،   ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در معیت اعضای گروه دوستی پارلمانی و دیدار با مقامات کشورمان، اقدام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور آسیایی که استقلال کرواسی را برسمیت شناخت را به عنوان یک برگ زرین در تاریخ دیپلماسی کرواسی و سابقه مناسبات دو کشور ذکر کرد و  تبادل نظر و گفتگو با مقامات کشورمان درباره توسعه روابط دو کشور را از جمله اهداف سفر هیأت پارلمانی کرواسی برشمرد.

هیأت پارلمانی کرواسی با اشاره به سابقه کهن و اشتراکات زیاد فرهنگی بین دو ملت ایران و کرواسی آمادگی خود را برای حمایت از مناسبات دو کشور و امضای سند همکاری‌های فرهنگی اعلام کرد.  

در این ملاقات «علی اصغر خانی» و «حسین حسین زاده» رئیس و عضو دیگر گروه دوستی  پارلمانی ایران و کرواسی نیز آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به ارتقای مناسبات ایران و کرواسی در زمینه‌های مختلف و تبادل هیأت‌های پارلمانی بین ‌دو کشور را اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    آقا ، حواستون به کروات ها، لهستانی‌ها، چک و اسلواک ها و اکثر این جمهوریهای شوروی سابق بجز بلاروس و تا حدودی مجارستان و صربستان باشه که همشون نوکر فابریک گاوچرونها هستند، یوقت رودست نخورین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس