کد خبر 1389154
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
تولد خودروی ایرانی - روسی در سن‌پترزبورگ

قرار است ایران و روسیه در تولید خودرو مشترک همکاری کنند و براساس آخرین مذاکرات صورت گرفته بین مسئولان ایرانی و روسیه قرار شده، تولید خودروی مشترک، در ایران دنبال شود.

به گزارش مشرق، همکاری مشترک خودرویی ایران و روسیه از زمانی به صورت جدی مطرح شده که علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت برای شرکت در بیست و پنجمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ عازم این شهر شد.

در جلسات تخصصی با مسئولان اقتصادی و تصمیم‌گیران روسیه، آنتون آناتولیویچ کوبیاکف، دستیار رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: صنعت خودروسازی روسیه آماده است با ایران همکاری‌های مشترک داشته باشد.

حضور هیأت ایرانی در بیست و پنجمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ در رسانه‌های روسیه هم بازتاب خبری زیادی داشت. آنها در رسانه‌های خود به نقل از رئیس سازمان توسعه تجارت نوشته بودند که او تأکید کرده که ایران نه‌تنها در زمینه تولید خودرو، بلکه در صنعت قطعه‌سازی نیز از کیفیت کافی برخوردار است و می‌تواند با روسیه همکاری خوبی داشته باشد.

طرف روس نیز از این موضوع استقبال کرده و همین امر تیتر خیلی از رسانه‌های این کشور شده بود؛ بدین جهت در تیتر یکی از رسانه‌های روسیه آمده بود که «روسیه برای قطعات یدکی با ایران تماس برقرار می‌کند.»

در این میان دنیس مانتوروف، رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه گفته است: «روسیه علاقه‌مند به توسعه همکاری با ایران در صنعت قطعات خودرو است.»

او خاطرنشان کرد: «امروز این کشور حدود یک میلیون خودروی خود را با کیفیت نسبتاً بالا تولید می‌کند، از این‌رو در صنعت قطعات خودرو روسیه علاقه‌مند به همکاری با ایران است. ایران به روی، آلومینیوم، سرب و همچنین فولاد نیاز دارد و در مقابل می‌تواند قطعات خودرو و توربین‌های گازی را تأمین کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی NL ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 0
    دمتون گرم.
  • هموطن IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    سلام علیکم ؛ مادامیکه وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی ، تفکیک نشوند ، هیچ وزیری در این دو وزارتخانه طویل و عریض ، نمی تواند موفق بشود .
  • DE ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 2
    ورودی و خروجی صمت یعنی صنعت معدن تجارت دست مافیای اصلاح طلب و حزب اشرافیست و آقازاده هاشون و برو بچ مقیم خارج که نمایندگی های شرکت های خارجی که با ایران کار میکنند را دارند . وزیر بعدی هم کاره ای نیست تا آبدارخانه وزارت را اصلاح طلب چپانده اند و تا توانستند برو بچ خودشون را استخدام کرده اند. آنجا را باید‌بیرون ریخت یک نفر کاره ای نیست. تا نفر بعدی بیاد و جابیفته یکسال دزگر رفته و جمعا دوسال در کارنامه جناب رییسی منفی نوشته شده. خب اصلاحطلبها مگه بهتر از این هم چیزی میخوان. یک آمار بگیرید ببینید مدیران بازنشسته وزارت صمت بیش از ۸۰ در صد شرکت زده اند و یا برو بچه هاشون شرکت زده اند و با اطلاعات و رفقا و باند بابا کار میکنند.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    اگه تحریم های روسیه نبود بعید میدونم حالا حالا ها به بعضی قطعات خودروی تولید کشورمون اجازه واردات میدادن .
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 0
    بازار نفت و گاز رو به روسیه سپردید. با این آب نباتها روسیه مشغولتون کرد ؟؟ چرا تو تولید جنگنده شریک نمیشه
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا این همه خودروی شاسی بلند ؟ مردم نیاز به خودروی خانوادگی و ارزان و مطمئن دارند. چه کسانی میتوانند این خودروها را بخرند؟ شما به فکر کدام بخش از افراد جامعه بیشتر هستید ؟خیلی ها به فکر پراید و سمند و پژو 405 هستند
  • سعید IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    احسنت البته که حجامت در نظام و حذف تفاله های نفوذی آن می تواند جاده را برای تفکرات انقلابی هموارتر کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس