موافقت کمیسیون با طرح دوفوریتی تمدید مهلت سال مالی ۱۴۰۰

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح دو فوریتی تمدید مهلت هزینه کرد اختیارات تملک دارایی‌های سرمایه ای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مورد تایید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

به گزارش مشرق، ولی اله فرزانه عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: در ابتدای جلسه انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه سوم کمیسیون برگزار و حاجی‌بابایی به عنوان رئیس، گودرزوند چگینی نایب رئیس اول و زنگنه به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند و کرمی و بنده به عنوان دبیران اول و دوم و مفتح نیز سخنگو ماند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه گزارش لایحه اصلاح ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور در مورد شهرک های صنعتی و تسری آن به شهرک‌های کشاورزی از سوی کمیته اقتصادی این کمیسیون ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما به دلیل برخی انتقادات و پیشنهادات اعضا، مقرر شد، این موضوع در کمیته اقتصادی با حضور دستگاه های متولی مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد و سپس به کمیسیون ارائه شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس تصریح کرد: همچنین درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس جهت رسیدگی به موضوع نحوه توزیع درآمد مالیات برارزش افزوده بر مبنای ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی در این جلسه مورد رسیدگی قرار گرفت، برخی نمایندگان نسبت به نحوه توزیع درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بویژه در بخش دهیاری ها و شهرداری ها اعتراض داشته و خواهان تدوین گزارشی در این خصوص و ارائه آن به صحن علنی بودند.

فرزانه تاکید کرد: مقرر شد، به دلیل ناکافی بودن اسناد و مدارک در این خصوص، این درخواست به کمیته اقتصادی کمیسیون ارسال شود تا بعد از جمع آوری مدارک لازم مشخص شود، میزان مالیات برارزش افزوده به صورت سالانه و سهم شهرداری ها و دهیاری از این درآمدها چقدر است و سپس گزارش آن به کمیسیون برنامه و بودجه برای تصمیم گیری نهایی ارسال شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: طرح دو فوریتی تمدید مهلت هزینه کرد اختیارات تملک دارایی‌های سرمایه ای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور نیز در این نشست بررسی شد. به دلیل فصل کاری در تابستان و تخصیص دیرهنگام بودجه به دستگاه ها تعدادی از نمایندگان درخواست داشتند تا پایان سال مالی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ منتقل شود که اعضای کمیسیون با این طرح دو فوریتی موافقت کردند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس