به گزارش مشرق، کانال تلگرامی افسران جوان جنگ نرم فیلمی از سخنان حسن رحیم‌پور را منتشر کرد.

عده ای با اسم انقلابی‌گری با مخالفین تند و زننده بحث میکنن؛ این راه جذب نیست بلکه راهی برای ایجاد لجاجته.

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 8
    اتفاقا همین رفتارهای امثال شما سبب شد که مخالفان احساس امنیت کنند و جری شوند. در حکومت اسلامی دیگر جایی برای اظهار کفر نیست. اگر بود کافر نیاز نداشت در مدینه نقاب نفاق بزند. رها کردن جامعه در ایجاد شک و شبهه، یعنی تضعیف مستقیم حاکمیت. یعنی اعلان جنگ. دقت کنید که اینها اختلافات شخصی و فرعی و تفسیری نیستند. هی نیایید مرتب بگویید امام علی علیه السلام با خوارج مدارا کرد تا دست به شمشیر نبرده بودند. خوارج می گفتند بر سر تفسیر آیه قرآن با امام علی علیه السلام مشکل دارند. تا وقتی فقط ایشان را تکفیر می کردند و مشکلشان با وی شخصی تلقی می شد و تا علنا با اصل حکومت اسلام و خود اصول دین مشکلی نداشتند البته آزاد گذاشته شدند. آما همن امام علی علیه السلام با امثال غلات که وی را خدا نامیدند هم مماشات کرد و آزاد گذاشتشان؟ آیا رسول الله صلی الله علیه و آله وقتی اسود عنسی اعلام ارتداد کرد او را رها کرد یا دستور قتلش را داد؟ چرا نمی فهمید جایی که دیگر مخالفت با شخص و مصداق نیست و با اصل حاکمیت دین عده ای دشمنی و مخالفت کنند دیگر جایی برای مماشات نیست؟ نتیجه همین مماشات امثال شما با مخالفان بود که سبب ایجاد امواج شک و تردیدی و بی دینی و لاابالی گری شد.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 7
      جناب ۱۵:۰۲ نوشته اید : جایی که با اصل (حاکمیت دین) عده ای دشمنی و مخالفت کنند دیگر جایی برای مماشات نیست///////جواب به شما : حق حاکمیت با ملت است و هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند ( اصل 56 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران)) . بنا براین اگر اکثریت جامعه خواسته ای بر خلاف خواسته ی شما داشته باشند ، نه تنها باید مماشات کنید بلکه باید تمکین کنید.
    • به ۱۷:۵۷ - IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 1
      پس با نظر شما پیغمبران خدا همه در خطا بودند که به خواست مردم تمکین نکردند. چون علیه خواست اکثریت کافر قیام کردند. بتهایشان را شکستند و اگر توانستند با همان اقلیت حکومت اسلامی تشکیل دادند. نکند پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای ایجاد حکومت دینی رفراندم گذاشت؟ و امام حسین علیه السلام فوقش مردم کوفه با او بیعت کردند. چرا علیه یزید که تمام مردم حجاز و شام و مصر و بصره و... بیعتش را پذیرفته بودند قیام کرد؟ با تفکر شما العیاذ بالله حق با یزید است چون اکثریت با یزید بودند. از اینها گذشته، اینجا بحث اکثریت و اقلیت نیست. با همین تفکر احمقانه آزادی بیان اجازه دادید از دهه هفتاد به بعد معاندان تحت عنوان اصلاح طلب مشغول گمراه کردن علنی مردم و سمپاشی علیه اصل حاکمیت اسلام بپردازند تا جایی که امثال شما اصلا حق حاکمیت را از خدا سلب کرده و دموکراسی می دهید! من از وحی می گویم. حالا شما هی دم از قانون اساسی نوشته بشر ممکن الخطا بزنید.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      حاکمیت اول نباید راه برای آنها در دستگاه باز کند که از مردم بخواهند به آنها گرایش پیدا کنند یا نه!
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 2
      پاسخ مجدد به ۱۸:۴۸ : اولا فقط پیامبران و امامان معصوم بودند اما در حال حاضر هیچ کس معصوم نیست و همه ممکن الخطا هستند . توجه داشته باشید که در زمان غیبت معصوم هستیم ثانیا : در اسلام عنوانی وجود دارد به نام (اجماع) که معنای امروزیش همان دموکراسی و اکثریت است. ثاثا : قانون اساسی فصل الخطاب است نه شما و نه من .
    • به ۱۹:۵۲ IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      اولا با همین منطق شما کلا باید اسلام را در غیبت تعطیل کرد چون کسی معصوم نیست! حتی اگر قوانین اسلام کاملا واضح و مشخص باشند! این جز کفر معنی دیگری ندارد. اما جالب است که اسلام را به بهانه آنکه الان معصوم نداریم تعطیل می کنید اما دموکراسی را که نظر همان مردم غیر معصوم است تجویز و تایید می کنید! ثانیا چیزی به نام اجماع عمومی در اسلام نداریم. یک اجماع فقهی است که آن هم ربطی به شما ندارد. یعنی برخی از فقها می گویند اگر دلیلی از قرآن و سنت و احادیث برای حکمی پیدا نشد اما همه فقهای سابق بر آن اجماع داشتند ،یعنی همه بدون استثنا آن را قبول داشتند، معنیش این است که احتمالا روایتی داشته که مفقود شده و به دست ما نرسیده است. و از همان نظر اجماعی علما پیروی می کنند. البته اجماع مورد تایید همه فقها نیست و ضمنا اجماع بین خود فقهای سابق است و هیچ ربطی به دموکراسی و رای گیری ندارد. ثالثا در همین قانون اساسی، نظر مردم فقط در چارچوپ شرع پذیرفته می شود و نه خارج از آن. یعنی مردم مطلقا حق گذاشتن قانونی بر خلاف شرع را ندارند. برای همین شورای نگهبان در قانون اساسی داریم. پس حتی قانون اساسی هم پناهگاه امثال شما نیست.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      از طرف ۱۹:۵۲ به ۰۱:۴۵ : پاسخ شما را ، هم محترمانه هم علمی و هم فقهی ، و به طور مبسوط دادم . امیدوارم مشرق چاپ کند.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      از طرف ۱۹:۵۲ به ۰۱:۴۵ : - عجب ! آیا نظرات شما عین اسلام است ؟! هر کس مخالف برداشت شما از اسلام باشد کافر است ؟! چه جایگاه خداگونه و پیامیرگونه ای برای خود قائل هستید که چنین جسارت می کنید خود را با پیامبران و امامان قیاس کنید!!!! گفتید من اگر خطا می کنم که نظر اکثریت را قبول نمی کنم پس پیامبران و امامان هم در خطا بودند و اگر پیامبران و امامان در خطا نبودند پس من هم در خطا نیستم !!! این مقایسه ی شما عین کفر است.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    6 1
    . آمریکا شیطان بزرگ است
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      این جمله مهم از امام خمینی عزیز، مرجع تقلید بزرگ تاریخ اسلام است. این با آن فرموده تطابق دارد که فحش ندهید بلکه وصف کنید. عبارت شیطان بزرگ تند است اما فحش نیست بلکه وصف است. همچون یابن مرجانه و ... که تند است اما فحش نیست، وصف است.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    13 2
    پیامبر ص : فَنَهَى اَللَّهُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَنْ سَبِّ آلِهَتِهِمْ لِكَيْ لاَ يَسُبَّ اَلْكُفَّارُ إِلَهَ اَلْمُؤْمِنِينَ. نهی از سبّ و فحش(در اینجا فحش به اله کفار). اما توصیف راست و حقیقت، هرچند تند باشد مثل فرزند زناکار به نظرم نهی نشده حتی به نظرم به کار برده شده توسط معصوم
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      4 4
      شما معنی سب را نمی دانید. سب یعنی انگشت نما کردن. یعنی هو کردن. برای همین انگشت اشاره را انگشت سبابه می نامند. اسلام هوچی نیست. اما خیلی خوب استهزاء می کند کفار را. بارها آنها با سگ و خر در قرآن مقثایسه می کند و از حیوانات گمراه تر می داند.اللَّه يستهزئ بهم. سوره بقره آیه 15. پس وقتی تفاوت سب، اسهزاء، فحش و نظایر آن را نمی دانید دست نگه دارید و قرآن را به میل خود تفسیر نکنید.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 3
      کی گفته معنی سب فقط یعنی انگشت نما کردن ؟!!!!!! این تفسیرهای غلط را چه کسی به شما یاد داده ؟! بنده خودم تحصیلات فقهی دارم و قویا به شما عرض میکنم سب یعنی فحش دادن و هر گونه اهانتی . از این رو بدگویی، زشت‌گویی، مسخره کردن را نیز دربر می‌گیرد.همچنین سب به نفرین و اهانت نیز معنا می شود. فقیهان مسلمان، سب را حرام دانسته و آن را شامل هتک حرمت، تحقیر و اهانت تعریف کرده‌اند. اگر ان گونه که شما گفتید سب صرفا به معنی هو کردن باشد!! پس تبعا شامل درگذشتگان نباید بشود!!!! حال آنکه سب نسبت به درگذشتگان هم مصداق دارد. هم اکنون هم در قانون مجازات اسلامی عنوان مجرمانه ای داریم به نام (سب النبی). بیشتر مطالعه کنید . جهت مطالعه بیشتر به منابع زیر رجوع کنید : مروجی طبسی، «حکم فقهی دشنام‌دهنده به پیامبر»، ص۵۰-۴۲. زراعت، «بررسی فقهی و حقوقی جرم سب النبی»، ص۱۰۳-۷۳. مروجی طبسی، «حکم فقهی دشنام‌دهنده به پیامبر»، ص۵۰-۴۲. جوهری، الصحاح، ۱۳۷۶ق، ج۱، ص۱۴۴، واژه سبّ. طریحی، مجمع البحرین، ۱۳۷۵ش، ص۱۱۴. معین، فرهنگ فارسی، واژه سب برای نمونه نگاه کنید به:‌ خویی، منهاج الصالحین، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۱۲؛ النووی، شرح صحیح مسلم، ۱۴۰۷ق، ج۲،ص۵۴. مقدس اردبیلی، مجمع الفایدة، ج۱۳،ص۱۷۱.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 3
      اول اینکه :) حدیث بود، آیه قرآن نبود. دوم اینکه: معنی سبّ در قرآن (آیه: وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ) در ترجمه آیت الله مکارم ، مهدی الهی قمشه ای، ابوالفضل بهرام پور، فولادوند، شیخ حسین انصاریان: دشنام . حجت الاسلام قرائتی: ناسزا . سوم: خودت فهمیدی چی گفتی؟ سبّ با فحش فرق داره. اسلام هوچی نیست و خدا کافر رو مسخره هم میکنه. فهمیدی خودت؟!
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 3
      لهوف(سیدبن طاووس). امام حسین ع فرمودند: إِنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ بَيْنَ السَّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ . اين زنازاده فرزند زنازاده بر سر دوراهى نگه داشته است بین جنگ و ذلّت و هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ . حضرت حسین ع از کلمه زنازاده استفاده کردند ولی توهین نیست، چون وصف و حقیقت است. توهین نکنید وصف کنید
    • به 18.21 و موارد بعد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 3
      مثل اینکه بدجور به سواد برادرمان برخورد. بخصوص کلمه سبابه! . اما جهت اطلاع به شما می گویم که واژه دشنام در فارسی با هیچ یک از کلمات سب، فحش و استهزاء یکی نیست. البته واژه فقهی ساب النبی هم در قرآن نیست. اما در عوض تا دلتان بخواهد از همین چیزهایی که شما دشنام نامیده اید در خود قرآن هست. جهت یادآوری: او لئک کالانعام بل هم اضل-- اعراف 179. مثله کمثل الکلب - اعراف 176 تب یدا ابی لهب تا آخر-- مسد .مثل الذین حملوا التوریه ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا. -- جمعه 5. یا مروان حکم را که آوردند پیامبر خدا صریحا گفت الوزغ ابن الوزغ. که تجسم واقعی چهره برزخی این فرد بود. و حتی همان که امام حسین علیه السلام که صریحا ابن مرجانه را حرامزاده پسر حرامزاده نامید:الا و ان الدعي بن الدعي قد ركز بين اثنتين بين السلة و الذلة و هيهات مناالذلة... حالا آیا قرآن از نظر شما دچار تناقض است؟ خیر. همه اینها در فارسی دشنام نامیده می شوند اما هیچ کدام سب نیستند. سب نسبت دادن یک صفت توخالی است با هدف انگشت نما کردن. مشرکان به چه چیز به الله سب می کردند؟ به نسبتی که در خدا نیست. ناصبی ها به چیز العیاذ بالله حضرت علی علیه السلام را سب می کردند؟ دقیقا به نسبتهایی که در ایشان نبود و دروغ بود. هدف از اینکارهم چنان خود معاویه گفت اشتهار حضرت علی علیه السلام به افعال بد بود تا جایی که نام ایشان انگشت نما شود از بدی. چنانکه خودش گفت کاری کند که کودکان با لعن آن بزرگوار زبان باز کنند و پیران با کینه از ایشان بمیرند. بشوند نماد همه بدیها. حالا از آنجا که هر صفت بدی به حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و حضرت امیر علیه السلام مصداق سب است، و کسی که چنین نسبتی را می دهد هدفش نشانه کردن ایشان با نسبت بد است . بنابراین هر نسبت دادنی به غیر خوبی به ایشان سب است. اما اگر به یک زنا زاده نسبت زنازادگی بدهد این فحش هست اما سب نیست. اگر به یک کافر بگویند از حیوان گمراه تر است استهزاء هست اما سب نیست. پس اشتباه نکنید. مسلمان نسبت غیر واقعی به کسی نمی دهد. حرامزاده خواندن سنگ و چوب و بتهای قریش و مادر فلان خواندن آنها سب بود چون آن سنگ و چوب که گناهی نداشتند. اما در جای خودش باید استهزاء است. انها سزا است. ناسزا نیست.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 1
      اگر کلامی حقیقت باشد فحش و توهین نیست، چون وصف (و حقیقت) است. مثل زنازاده فرزند زنازاده (احتمالا خطاب به ابن زیاد بوده) یا کالانعام در قرآن یا آمریکا شیطان بزرگ است یا ... . اینها فحش و توهین نیست بلکه وصف است. توهین نکنید وصف کنید
    • به ۱۰:۱۳ - IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      1 0
      به هر حال در فارسی دشنام محسوب می شود حتی اگر اسمش را وصف بگذارید. اما اینکه قبول کردید هر دشنامی بد نیست و سب محسوب نمی شود خیلی خوب است.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      دوستمان گفته اگر کلامی حقیقت باشد فحش و توهین نیست ////// عجب! پس تقریبا هیچ چیزی فحش و توهین باقی نمی ماند !!!!!!! چون مثلا احمق یعنی دارای حماقت . بیشعور یعنی کسی که شعور ندارد . کثافت یعنی کسی که کثیف است و خود را نشسته . همه ی اینها چون وصف است پس توهین نیست!!!!!!
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      در خصوص کلمه سبابه! تفسیر تحت الفظی افراطی صحیح نیست. در مورد سب و سبابه هم مثل این میمونه که بگیم مجنون هم یعنی کسی که در بدنش جن دارد !!!!!!!!! دیوانه هم یعنی کسی که در بدنش دیو رفته . پس باید همه ی مجنون ها و دیوانگان را اعدام کنیم!!!!!!!!!!! هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 2
    اى آقرين ! باورم نميشد آقاى ازغدى هم چنين محترم باشه !
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    به ۰۱:۴۵ - عجب ! آیا نظرات شما عین اسلام است ؟! هر کس مخالف برداشت شما از اسلام باشد کافر است ؟! چه جایگاه خداگونه و پیامیرگونه ای برای خود قائل هستید که چنین جسارت می کنید خود را با پیامبران و امامان قیاس کنید!!!! گفتید من اگر خطا می کنم که نظر اکثریت را قبول نمی کنم پس پیامبران و امامان هم در خطا بودند و اگر پیامبران و امامان در خطا نبودند پس من هم در خطا نیستم !!! این مقایسه ی شما عین کفر است. دوست گرامی کی گفته قرائت شما و امثال شما از اسلام صحیح و بی نقص است ؟ ایراد شماها اینه که فکر می کنید احکام اسلام بسیط است و تمام قوانین و احکام کنونی ایران بی شک حاصل مستقیم گفته های قرآن و پیامبر و امامان است. حال آنکه چنین نیست . آیا می دانستید در اسلام احکام به طور کلی 4 نوع است ؟ 1 حکم تکلیفی 2 حکم وضعی 3 حکم واقعی 4 حکم ظاهری . حکم واقعی هم خود 4 نوع است 1 حکم تاسیسی 2 حکم امضایی 3 حکم مولوی 4 حکم ارشادی . جایی که قابل بحثه و من بحث دارم احکام وضعی و احکام ظاهری است . حتی در بحث احکام واقعی هم مثل حجاب باید دید وجوب حجاب حکم مولوی بوده یا ارشادی(که فعلا بحث من نیست) . در مورد دموکراسی هم عارضم که وقتی دسترسی به معصوم نیست قطعا نظر اکثریت احتمال خطای کمتری دارد تا نظر اقلیت . اجماع هم فقط برای فقهای سابق نیست . کسی صحبت از تعطیل شدن اسلام نکرد. کسی متعرض اصل اسلام یا قوانین اسلام نشد!!!!! بحث من نه اسلام بود نه قوانین اسلام . بحث من اسلام سیاسی بود . حق حاکمیت مردم بود . شما هنوز تفاوت اسلام - قوانین اسلام - سیاست در اسلام را نمی دانید . معنی اجماع را هم نمی دانید . حتی جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی را هم نمی دانید. اول تشریف ببرید 4 تا رساله فقهای اسلام در باب سیاست را بخوانید ، یک دور کتاب قانون اساسی را بخوانید . مبحث اجماع و انواع حکم در در کتب اصول فقه را مطالعه کنید . بعد اظهار نظر کنید. خدانگهدار
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    اتفاقا رفتارهای تحریک آمیز از هر دو سوی کار دشمن بوده همواره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس