جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس|سوال از وزیر ارتباطات درباره ضعف اینترنت

موضوعات بررسی شده در جلسات امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس را در این گزارش می‌خوانیم.

به گزارش مشرق، برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز(دوشنبه ۳۰ خرداد ماه) جلسه داشتند که موضوعات مختلف را با حضور مسئولان مربوطه بررسی کردند که در این گزارش می‌خوانید:

*بررسی سوال از وزیر ارتباطات/ضعف اینترنت در روستاها محور سوال

رسیدگی به سوالات یک نماینده از عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستورکار جلسه امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن قرار داشت.

در جلسه کمیسیون صنایع سوال محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش درباره نبود اینترنت و مشکلات مربوط به آن در روستاهای حوزه انتخابیه از وزیر ارتباطات رسیدگی شد که در نهایت مقرر شد تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار حوزه انتخابیه کعب عمیر تا پایان سال از امکانات ارتباطی برخوردار شوند بنابراین نماینده سوال کننده قانع شد.

*محدودیت مالی شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی به حداقل رسانده شود

جلسه امروز اعضای کمیسیون اقتصادی با شهرداران کلان‌شهرهابرگزار شد که  موضوع اصلی نشست در راستای افزایش ظرفیت طرف تقاضا برای اجرای پروژه‌های عمرانی بود.

از آنجایی که عمدتا ماموریت‌های شهرداری‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی شبیه مجموعه تعهدات دولت است که در این جلسه مطرح شد که در راستای افزایش ظرفیت طرف تقاضا برای اجرای پروژه‌های عمرانی باید اتفاقاتی را رقم بزنیم که محدودیت ناشی از منابع مالی به حداقل رسانده شود.

در این نشست مقرر شد موضوعات مربوط به نحوه مواجه بانک مرکزی با بحث تسهیلات و ضریب نقد شوندگی در ارتباط با این موضوع با طرح در شورای پول و اعتبار به روشی اقدام شود که بتواند از این ظرفیت بانک شهر و یا سایر بانک‌ها که به شهرداری‌ها و کلان‌شهرها تسهیلات اعطا می‌کنند شبیه مطالبات بانک‌ها از دولت و یا ضریبی از مطالبات بانک‌ها از دولت مدنظر قرار بگیرد و به زودی مکاتبات و پیشنهادات مربوطه به شورای پول و اعتبار و رئیس کل بانک مرکزی ارائه می‌شود.

موضوع تسویه تعهدات شهرداری ها دیگر دستورکار نشست امروز بود که مقرر شد کارگروه مشترکی در کمیسیون اقتصادی با محوریت این کمیسیون تشکیل شود تا رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در کنار دبیرخانه شهرداری کلان‌شهرها مطالبات را احصاء و روش تهاتر آن را ارائه کنند.

نتیجه نهایی نشست امروز کمیسیون این بود که بتوان به ظرفیت شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور کمک کنیم.

*وزیر ورزش و جوانان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی حضور یافت

سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونان وزارتخانه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه کمیسوین فرهنگی حضور یافته بود.

بخشی از سوالات در مورد چرایی عدم تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساخت های ورزشی استان‌های مختلف بود که توسط نمایندگان مطرح شد. بخش دیگری از سوالات درخصوص عدم تخصیص عادلانه امکانات ورزشی در مناطق محروم و استان های کم برخوردار مطرح شد.

در این جلسه پس از طرح سوالات و توضیحات وزیر ورزش، مقرر شد در یک بازه زمانی وزارتخانه نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه ساخته شده اقدام کند، برخی از نمایندگان با تعیین زمان دو ماهه اعلام کردند اگر اقدام موثری درخصوص پروژه‌های ورزشی نیمه تمام در حوزه انتخابیه خود مشاهده نکردند، پیگیری های لازم جهت بررسی سوال خود از کمیسیون فرهنگی و کمیته ورزش مجلس را انجام دهند.

همچنین در این جلسه مقرر شد با تعیین سطح ملی و استانی سوالات، نمایندگانی که از پاسخ وزیر قانع نشدند، کمیسیون نسبت به ارجاع سوالات به صحن، جلسات هماهنگی با آنها برگزار کند.

لازم به ذکر است که برخی از سوالات در مورد عدم تسهیل آیین نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارخانه ورزش و جوانان بود که با گذشت حدود یک سال و نیم از تاریخ ابلاغ این قانون متاسفانه برخی از آیین نامه های آن تدوین نشده است، بر همین اساس قرار شد وزارتخانه نسبت به بندهایی که آیین نامه آن درون وزارتخانه ای است، اقداماتی انجام داده و به کمیسیون ارائه دهد.

در مورد سوالات ملی که وزارتخانه وظایفی نسبت به آن داشته و تاکنون کوتاهی کرده با جزئیات کامل در کمیسیون بررسی شود، در صورت لزوم سوال به صحن ارجاع و وزیر پاسخگوی نمایندگان باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس