پاسخ سفیر آمریکا به لغو احتمالی سفر بایدن با انحلال پارلمان رژیم تل آویو

توماس نایدس سفیر آمریکا در تل‌آویو دوشنبه شب پس از توافق احزاب در انحلال کابینه نفتالی بنت اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند در هنگام سفر بایدن، یائیر لاپید وزیر امورخارجه کنونی به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور از وی استقبال خواهد کرد.  

کاخ سفید روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که بایدن از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه به خاورمیانه و نیز برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس سفر خواهد کرد.

همچنین رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که در جریان سفر آتی بایدن به سرزمین‌های اشغالی و عربستان در اواسط ماه آینده، نشست امنیتی اسرائیل و خلیج فارس با حضور عربستان اعلام خواهد شد.

اخیراً در رسانه‌های اسرائیلی صحبت‌های زیادی درباره تحول در روابط عربستان و اسرائیل منتشر و مشخص شده است که زمینه برای یک رویداد دیپلماتیک بین دو طرف با ابعاد فوق‌العاده اقتصادی و امنیتی فراهم شده است. به گونه‌ای که این رسانه‌ها از یک اتفاق بزرگ میان عربستان، آمریکا و اسرائیل صحبت می‌کنند.

بنت نخست وزیر و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که مامور تشکیل کابینه ائتلافی شده بودند، دوشنبه شب برای انحلال کنست و انتخابات زودهنگام به توافق رسیدند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی همچنین دو طرف بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) نیز توافق کردند.

درحالی که شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از چند مقام نزدیک به بنت اعلام کرد که نخست وزیر تصمیم گرفته که در انتخابات آینده بار دیگر شرکت کند، روزنامه "اسرائیل الیوم" به نقل از برخی منابع در حزب "یمینا" گزارش داد که بنت درصدد کناره‌گیری از دنیای سیاست است.

در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که بنت به نزدیکان خود اعلام کرده که فعلا قصد دارد از سیاست کناره‌گیری کند و نمی‌خواهد با کسی در ارتباط باشد و طی روزهای آتی در مورد آینده خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    اسرائیل قصد ترور بایدن را دارد
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    همه قرائن و شواهد نشان از فروپاشی رژیم نجس صهیونیست از درون است فعلا فقط برای جلوگیری از فروپاشی پارس می کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس