کد خبر 1389762
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
صدراعظم آلمان: پوتین می‌خواهد اروپا را مُنشق کند

صدراعظم آلمان با اتهام‌زنی به رئیس جمهور روسیه مبنی بر تلاش کردن برای گسستگی اروپا، مدعی شد او قصد دارد به دنیایی بازگردد که تحت سلطه حوزه‌های نفوذ خود است.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سعی در تقسیم کردن کشورهای اروپایی دارد.

شولتز در مصاحبه با روزنامه آلمانی «مونیخ مِرکور» ادعا کرد که پوتین از انتشار «جرقه دموکراسی» به روسیه می‌رسد و قصد دارد به دنیایی بازگردد که تحت سلطه حوزه‌های نفوذ وی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پوتین نزدیک‌تر شدن اوکراین به اتحادیه اروپا را می‌پذیرد، اظهار داشت: «رئیس جمهور روسیه باید بپذیرد که جامعه‌ای از دموکراسی‌های مبتنی بر قانون در همسایگی او وجود دارد که هر چه بیشتر به هم نزدیک می شود. او به وضوح از انتشار جرقه دموکراسی به کشورش می‌ترسد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، صدراعظم آلمان با هشدار درباره تداوم افزایش شدید قیمت انرژی برای مدت طولانی، دلیل روسیه برای قطع صادرات گاز به کشورش به بهانه نبود قطعات یدکی لازم را رد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد این اتهام‌زنی‌های شولتز، با کنایه گفت: «جرقه‌های آلمان چند بار بر سر ما پخش شده است. ما اجازه آتش‌سوزی دیگر را نخواهیم داد».

این اظهارات صدراعظم آلمان در حالی است که وی پیشتر گفته بود: «لازم است برخی کشورها، برخی سران، با او (پوتین) صحبت کنند و لازم است که صریح باشند».

هفته گذشته شولتز به همراه سران فرانسه، ایتالیا و رومانی به اوکراین سفر کرده و در نشست خبری با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت، تا زمانی که این کشور به تسلیحات نیاز داشته باشد، برلین به ارسال آن‌ها ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    6 2
    به یاری خدا.
  • علیرضا IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    14 32
    خدا پوتین رو نابود کنه و سرزمینهای شمالیه مارو برگردونه و رویای رسیدن به آبهای آزاد با مرگ پوتین به گور بره
    • مردم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      10 3
      مرگ بر تو که دوست دشمنی و دشمن دوست
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      7 4
      مردک دیووانه
    • ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      این حرفهارا به حسای نوکریت برای غربی ها می گذارم ولی مطمئن باش بهت گرین کارتی ، تکه نانی ، پاره استخوانی نخوهند داد
  • ش. AE ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    10 5
    این اروپایی ها یا احمق هستند یا خودشون زدن به احمقی ، خودشون مثل شترمرغ کلشون کردن تو ماسه فکر میکنند کسی آنها رو نمی‌بینه خوب ابله وقتی جنگ سرد رو شروع کردید یک سری طرف دار شما احمق‌ها هستند و یک سری طرفدار روسیه از همین جا تقسیم شدید حالا این محاسبه ساده رو میگن پوتین باعث شده دقیقا پوتین اون کاری داره انجام میده که بعد از جنگ جهانی دوم شما ها انجام دادید . دوما شما آلمانی ها روی سنگ پای قزوین سفید کردید تا نیم قرن پیش کوره آدم سوزاندن داشتید و مردم بی گناه رو در هر جا اروپا قتل و عام می‌کردید حالا شدید حافظ حقوق بشر
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    14 7
    اول آمریکا و اروپا از طریق زلنسکی دلقک یهودی میخواستند روسیه را تقسیم و متلاشی کنند حالا که دیدن ورق برگشته و کمر اقتصاد خودشون زیر بار تورم ناشی از تحریم های احمقانه روسیه شکسته, دارند متلاشی شدن خودشان را می اندازند تقصیر روسیه. خود کرده را تدبیر نیست جناب غرب ابله!
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 0
      علت اینکه ماسون های انگلیسی صهیونی بزرگترین تولید کنندگان گندم و کودهای شیمیایی را وارد جنگ کردند گران کردن مواد غذایی و نابودی جمعیت جهان بود
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    5 15
    پوتین فقط چند کشور ناتوان مثل ایران را مستعمره خودش کرده و طبل تو خالی بیشتر نیست
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      10 0
      اصلا خودتون نمیفهمین چی میگین ن
  • دانیال موسوی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 3
    هموطن عزیز ، مطمئن باش آمریکا دشمن درجه یک ماست و قطعاً از روسیه هم نمی توان بعنوان دوست یاد کرد .
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      دوستی در عرصه روابط بین الملل بمعنای همسویی منافعه نه دوست قلبی و با همین تعریف روسیه یکی از بهترین دوستان ماست...
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 0
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • همون US ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 7
    پوتین مثل سگ پشیمونه مرگ بر این حیوان خونخوار انشالله نابودیشو بزودی تو همین چند سال جشن میگیریم
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      مرگ بر مریم رجوی
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    غرب دست از ارسال سلاح به اوکراین که کشور دوم اسرائیل در قلب اروپا شده بردارد، اگر اسرائیل در اوکراین مستقر شود به زودی به اروپا والمان یورش خواهد برد و به انتقام هولوکاست همه مسیحیان اروپا والمان را نسل کشی خواهد کرد واردوگاههای کار اجباری وکوره های ادم سوزی را برای مردم اروپا به راه خواهد انداخت.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    فکر می کردیم که زلنسکی دلقک و خل و چل است. اما این رهبران اروپایی روی دلقکینسکی را سفید کردند. آخر مرتیکه ابله دیوانه مگر اروپا هندوانه است که پوتین بخواهد آن را قاچ کند و چند قسمت کند. شما خودتان اسطوره های بلاهت و حماقت و وقاحت هستید. مثلأ همیشه واقعأ باور دارید که به هرکس که دلتان خواست باید تجاوز کنید و جنایت کنید و اگر هم طرف از خودش دفاع کرد دیکتاتور است و از دموکراسی می ترسد و از این جفنگیات بیرون می ریزید. جمعش کنید که دیگر نه آبرویی دارید نه قدرتی نه ثروتی. به فکر عصر یخبندان اروپا باش و برو هیزمتو جمع کن. تو را چه به معرکه بزرگان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس