کد خبر 1390016
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
اصولی: بازگشت کی‌روش؟ اسکوچیچ سرمربی ما در جام جهانی است/ ماجدی در صورت کاندیدا شدن برای ریاست نیاز به استعفا ندارد

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با احتمال بازگشت کارلوس کی‌روش اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در جام جهانی است.

به گزارش مشرق، احسان اصولی در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال که روز هشتم شهریور برگزار می‌شود، اظهار داشت: منطبق بر شروط اساسنامه، اقدامات مجمع خیلی زودتر انجام شده و ستاد برگزاری آن شکل گرفته است. مکاتبه لازم به اعضای مجمع انجام و زمان مجمع اطلاع رسانی شد. جلسه اول کمیته بدوی برگزار شد و هماهنگی‌ها در حال انجام است. انتخاب رئیس، نواب رئیس و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را در دستور کار داریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود میرشاد ماجدی برای نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال باید ۵۰ روز قبل از برگزاری انتخابات از سرپرستی فدراسیون استعفا کند، خاطرنشان کرد: ماده ۳۹ اساسنامه،‌ ویژگی‌های نامزدهای ریاست را شفاف کرده و در آن نیامده عضو هیئت رئیسه نمی‌تواند برای ریاست نامزد شود. رئیس فدراسیون، عضو هیئت رئیسه است و منعی برای ثبت نام اعضای هیئت رئیسه وجود ندارد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نمی‌توان بر اساس برداشت و تمایل فردی تصمیم‌گیری کرد، گفت: اینکه گفته می‌شود ماجدی برای ثبت نام به‌عنوان رئیس باید استعفا کند، اشتباه است و چنین محدودیتی در اساسنامه وجود ندارد. او یا هر عضو هیئت رئیسه می‌تواند برای ریاست ثبت نام کند.

اصولی در خصوص انتخاب سرپرست به‌عنوان مهرداد سراجی در هیئت رئیسه بیان کرد: در اساسنامه آمده تا زمانی که ۵۰ درصد اعضا بلاتصدی شوند، هیئت رئیسه می‌تواند تا مجمع بعدی، برای پُست مورد نظر یک سرپرست معرفی کند. ما زمان کوتاهی تا مجمع داریم و این اتفاق به دلیل حجم کارها رخ نداده است. در خدمت نایب رئیس سوم هیئت رئیسه (شهره موسوی) نیستیم و جلسه هیئت رئیسه برای تعیین سرپرست در دستور کار قرار نگرفته است. کارها بر اساس اختیارات انجام می‌شود و با مشکلی در این باره روبرو نیستیم. اگر لازم باشد، جلسه تشکیل می‌دهیم و تدابیر لازم را می‌اندیشیم.

بیشتر بخوانید:

مخالفت شدید برای بازگشت کی‌روش به تیم ملی

وی درباره وضعیت شهره موسوی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: شرایط بلاتصدی شدن عضو هیئت رئیسه شامل عزل، غیبت چهار جلسه متوالی، داشتن محکومیت، فوت و ... برای موسوی صدق نکرده است. او استعفا نکرده و ما نمی‌توانیم برای بازگشت وی به هیئت رئیسه ضرب‌الاجل تعیین کنیم. اگر موسوی در چهار جلسه هیئت رئیسه حضور نداشته باشد، سمت او بلاتصدی می‌شود که این اتفاق درباره او رخ نداده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد جذب حامی مالی تصریح کرد: از موضع سخنگوی فدراسیون می‌گویم که از کمیته بازاریابی استعفا کرده‌ام. کارها را انجام می‌دهیم و منتظریم دوستان تصمیم‌گیری کنند. می‌خواهیم از ظرفیت‌های هواداری در بستر دیجیتال استفاده کنیم که فراخوانی منتشر کردیم و مدل شریک تجاری را در نظر داشتیم. تعدادی شرکت علاقه‌مند، پیشنهادهای خود را ارائه کردند و قرار شد گفت‌وگوهای اولیه انجام شود.

اصولی با بیان اینکه فدراسیون به دنبال استفاده از ظرفیت فضای مجازی است، اظهار داشت: فضاهایی مانند دیدار دوستانه با الجزایر و بازی تدارکاتی که در فیفادی بعدی خواهیم داشت، در اختیار ماست و فراخوان‌هایی منتشر می‌کنیم تا با هر کسی که علاقه‌مند باشد، قرارداد ببندیم. بنگاه‌های اقتصادی هم با محدودیت‌های اقتصادی روبرو هستند و این موضوع، تأثیر خود را در حمایت از فوتبال نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال برای تأمین مسائل مالی و پشتیبانی تیم‌های ملی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: شناسایی شریک تجاری در بستر دیجیتالی می‌تواند تحولی اساسی در تأمین منابع فدراسیون ایجاد کند. برای البسه ورزشی هم فراخوانی انتشار دادیم و کمیته ارزیابی کمیسیون معاملات به جمع‌بندی رسیدند. شرکت پیشنهاد دهنده خارجی هم داشتیم. امتیازات شرکت‌ها جمع‌بندی و ظرف یکی دو روز آینده نهایی می‌شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص زمان مشخص شدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: به‌زودی مراسم رونمایی از حامی البسه ورزشی تیم ملی را خواهیم داشت که با پیگیری‌های انجام شده، مراسم رونمایی از آن در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.  زمان دقیق و برند مورد نظر ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود. این اتفاق در مورد البسه رسمی افتاد و فراخوان محدودی داده شد. این موضوع هم در حال نهایی شدن است و لباس رسمی تیم ملی و نام تجاری استفاده شده تا اواسط تیر رونمایی می‌شود.

اصولی درباره اینکه فدراسیون برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی چه برنامه‌ای دارد، گفت: در این زمینه رایزنی و گفت‌وگوهای فشرده‌ای را در حوزه دبیرکلی و ریاست فدراسیون انجام می‌دهند. خود ماجدی این موضوع را پیگیری می‌کند و به دو تیم نزدیک شدیم که در صورت قطعی شدن اعلام می‌کنیم. این بار اشکالات در فیفادی قبلی را لحاظ کردیم تا به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه خوبی بگیریم. امیدوارم این بار اتفاقات خارچ از اختیار فدراسیون رخ ندهد تا بتوانیم یک فیفادی خوب داشته باشیم.

وی در خصوص صحبت‌های صالحی‌امیری برای انجام بازی دوستانه تیم ملی با مجارستان، اظهار داشت: این مسئله منوط به تأیید سرمربی است و بحث رسمی هم میان ما و فدراسیون مجارستان نبوده و صحبت‌ها غیر رسمی بود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جعل امضای حسن کامرانی‌فر در رابطه با لیست تیم بانوان، پاداش‌ها و همچنین اعلام حمایت دولت، خاطرنشان کرد: جعل امضا از مجرای خودش پیگیری می‌شود و آقای کامرانی‌فر خودش توضیح می‌دهد. دولت و مجلس هم کمک‌هایی به ما داشتند و دارند و بسیار هم مؤثر است، اما در بحث تأمین اعتبار و مصوبه مجلس، نیاز داریم که کار تسریع شود. چون در این روزها برای آماده‌سازی تیم ملی به این منابع نیاز داریم و نباید نوش دارو پس از مرگ سهراب شود. پیگیری‌ها در حال انجام است و اگر منابع به موقع به فدراسیون برسد، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود که بتوانیم برنامه‌ریزی اصولی و بهتری داشته باشیم.

اصولی در خصوص VAR اظهار داشت: مقوله VAR پیچیده است. هفته گذشته جلسه‌ای داشتیم و فیفا لیست ۱۵ شرکت را تا سال گذشته داشت که امسال به ۵ شرکت رسیده است. در ارتباط با همکاری با این ۵ شرکت هم محدودیت‌هایی وجود دارد که در مراودات ما باید شکل بگیرید. تیمی که در خصوص VAR کار می‌کند، پیگیری موضوع است و از طرفی حتماً باید در چارچوب شرکت‌های مورد تأیید فیفا باشد. شروط آنها باید در نظر گرفته شود و پیاده‌سازی در کشور ما هم کار خودش را نیاز دارد. کار پیچیده است، اما دوستان ما در فدراسیون کار را پیگیری می‌کنند و نمی‌توان در این خصوص زمانی را اعلام کرد.

وی درباره امضای قرارداد دستیاران خارجی اسکوچیچ و امضا نشدن قرارداد دستیاران ایرانی و اینکه آیا فرآیند مربیان ایرانی برای حضور همزمان در باشگاه و تیم ملی تغییر کرده است، گفت: خیر، این مسئله تغییر نکرده و مربیان ملی و باشگاهی باید انتخاب یکی از آنها را انتخاب کنند که تعارض منافع ایجاد نشود. دیروز با آقای هاشمیان صحبت کردیم و کار در حال انجام است که قرارداد نهایی شود و شاید قرارداد تا الان هم منعقد شده باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که بحث بازگشت کارلوس کی‌روش مطرح شده و گویا او هم پالس مثبت ارسال کرده و آیا بحث بازگشت او دنبال می‌شود، گفت: خیر، سرمربی ما در جام جهانی اسکوچیچ است و اعضای کادر فنی هم بر اساس لیستی که او داده بود، انتخاب شده‌اند و قرارداد آنها امضا شد و ما با همین تیم راهی جام جهانی خواهیم شد.

اصولی در خصوص حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی، اظهار داشت: ظاهراً انتخاب آقای باقری پرسپولیس بوده است.

وی درباره جلسه مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در نهاد ریاست جمهوری و اینکه این حضور از چه بابت بوده است، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس