کد خبر 1390174
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
باید و نبایدهای آزمون سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۱ روز امتحان باید تعدادی وسایل و مدارک ضروری همچون کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی، همراه خود داشته باشند و از آوردن برخی وسایل سرجلسه امتحان بخصوص گوشی همراه خودداری کنند.

به گزارش مشرق، یکی از سوالات مهم داوطلبان شرکت در آزمون سراسری که ذهن بسیاری از آنها را بخصوص روز قبل از آزمون به خود مشغول می کند این است که چه وسایل و تجهیزاتی می توانند روز امتحان با خود همراه داشته باشند و البته داشتن چه نوع لوازمی ممنوع است.

داوطلبان در چند روز باقی مانده به آزمون سراسری ۱۴۰۱ که قرار است ۸ تا ۱۱ تیرماه در پنج گروه آزمایشی برگزار شود، می توانند با مطالعه این گزارش با لوازم همراه مجاز و البته ممنوع برای حضور در سر جلسه امتحان آشنا شوند.

باید و نبایدهای آزمون سراسری ۱۴۰۱

لوازم ضروری که داوطلبان باید همراه خود داشته باشند:

کارت چاپ شده شرکت در آزمون

سنجاق قفلی

اصل کارت ملی یا شناسنامه

دو مداد سیاه نرم پررنگ به همراه تراش و پاک کن

ماسک صورت

باید و نبایدهای آزمون سراسری ۱۴۰۱

لوازم غیرمجاز و ممنوعه که همراه داشتن آن جرم محسوب می شود:

انواع کتاب، هر نوع جزوه یا دفتر یادداشت

تجهیزات هوشمند و الکترونیک مثل تلفن همراه، هنزفری، پیجر

انواع ساعت، دستبند، انگشتر و عینک های هوشمند 

ماشین حساب

باید و نبایدهای آزمون سراسری ۱۴۰۱

آوردن انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها به جز آب آشامیدنی ممنوع است

داوطلبان بهتر است از بردن هر نوع کیف و ساک و وسایل غیر ضروری خودداری کنند؛ چرا که اگر اتفاقی برای این وسایل بیفتد مسوولیت آن با حوزه برگزاری آزمون نیست.

دقت کنید درهای حوزه های امتحانی ساعت ۰۷.۳۰ دقیقه صبح بسته و فرآیند آزمون نیز ساعت ۰۸.۰۰ صبح شروع می شود.

داوطلبان کنکور سراسری همچنین باید دقت کنند که در صورت مشاهده هرنوع مغایرت و اشتباهی بخصوص در عکس کارت ورود به جلسه، پیش از شروع آزمون برای اصلاح آن به باجه های رفع نقص مراجعه کنند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

داوطلبان کنکور امسال از روز یکشنبه پنجم تیرماه تا روز سه شنبه هفتم تیرماه می توانند کارت خود را از طریق درگاه اطلاع الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org دریافت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس