کد خبر 1390471
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
رئیسی

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد «سرگئی لاوروف» در سفر به تهران علاوه بر دیدار با همتای ایرانی با رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه قصد دارد در جریان سفرش به تهران با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.

این وزارتخانه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در روزهای ۲۲ تا ۲۳ ژوئن (امروز و فردا) در ادامه گفت‌وگوهای منظم بین روسای وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور به تهران سفر می‌کند و قرار است با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان و همچنین با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید:

اظهارات اولیانوف درباره احیای برجام با وجود صدور قطعنامه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قرار است امروز (چهارشنبه) اول تیر ماه و در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در سفری دو روزه به تهران بیاید؛ نخستین سفر لاوروف در دولت سیزدهم.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه ۳۰ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر سرگئی لاوروف به تهران در آخر هفته خبر داد و گفت: آخر هفته میزبان آقای لاوروف خواهیم بود تا بتوانیم همکاری‌ها را با منطقه اوراسیا و قفقاز گسترش دهیم.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که لاوروف ۱۳ خرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی خود در آینده به ایران، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد رو به گسترش خوانده بود.

در همین خصوص «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور ۲۲ و ۲۳ ژوئن (امروز و فردا/ اول و دوم تیرماه) در سفر به تهران در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره برخی موضوعات مهم بین‌المللی از جمله وضعیت برجام، اوضاع اوکراین، سوریه و افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه برای گفت‌وگو در مورد تقویت همکاری‌های تجاری و انرژی در حالی که تهران و مسکو با تحریم‌های اقتصادی غرب دست و پنجه نرم می‌کنند، به ایران سفر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    2 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 1
    کفگیرشان ته دیگ خورده. فیلشان یاد هندوستان کرده.
  • سید IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    عنقریب است که مخالفان کم اثر شدن تحریم های غربی ها که می دانند تقویت روابط با روسیه و چین و آمریکای لاتین سبب ناراحتی ارباب بایدن می شود ناله وامصیبتا سر دهند که چه نشسته اید، ایران را فروختند!تنها خود فروختگان دشمنِ دشمن کشورشان را دشمن خود می دانند!!!
  • حمید IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    تا این لحظه به رئیسی ایمان ندارم ولی اگه بتونه همون کاری که پوتین با اون میز بزرگ به استقبالش رفت، رئیسی هم به استقبال لاوروف بره، من به دکتر رئیسی ایمان میارم، نه شرقگدا باشیم نه غربگدا، فقط و فقط ایرانگرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس