کد خبر 1390876
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
مسکو: صلح اوکراین فقط با محقق شدن شروط روسیه ممکن است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، صلح با اوکراین فقط در صورتی محقق می‌شود که تمام شروط مسکو پذیرفته شوند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه گفت، طرح‌ریزی صلح در اوکراین فقط در صورت محقق شدن شروط روسیه ممکن است.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت، «برنامه صلح با اوکراین» فقط در صورتی امکان‌پذیر است که کی‌یف تمامی شروط روسیه را بپذیرد.

او در پاسخ یک خبرنگار به این سوال که اوکراین باید چه شروطی را بپذیرد گفت: «اوکراین همه آن‌ها را به‌طور کامل می‌داند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین ادعای آلمان درباره کاهش جریان گاز دریافتی را «عجیب» توصیف کرد. برلین کاهش ورود گاز از روسیه به آلمان را حمله اقتصادی توصیف کرده اما مسکو علت آن را تعلل در تعمیرات دانسته است.

پسکوف توضیح داد: «اگر لازم است یک توربین سرویس شود یا بعد از تعمیر به جای خود بازگردانده شود اما این اتفاق نیفتد همه چیز روشن بوده و معنای دیگری ندارد».

این مقام روس افزود: «شرکای آلمانی ما از چرخه‌های سرویس فنی خط لوله، به خوبی مطلع هستند و عجیب است که آن را سیاسی می‌دانند».

از زمان شروع جنگ اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و به حمایت مالی و نظامی از کی‌یف پرداخته‌اند. با این حال وابستگی اروپایی‌ها به گاز روسیه مانع از اجرای تحریمی در این زمینه شده است.

پسکوف پیش‌تر درباره مواضع غربی‌ها درباره جنگ اوکراین گفته است، روسیه «دیگر هرگز دوباره به غرب اعتماد نخواهد کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 1
    اگه کسی الان به خاک کشورمون تعرص کنه و ویرانش کنه بعد بگه اگه صلح میخوایید باید شروط من رو بپذیرید عقل چی حکم میکنه در مورد جنگ اوکراین تا الان بهترین حرف و تحلیل رو آقای رائفی پور داشت
    • NL ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      2 0
      اگه یکی از استانهای ایران با خیانت یک دولت از ایران جدا شد و بعد هم شد پایگاه دشمن چی؟
    • حزب الله IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      1 1
      آخه اینچه سوال وچه مقایسه ای؟یانمیفهمی یاخودت روزدی به نفهمی.درصدق ودرستی کارروسیه همین بسه که ۶۴کشورت ازهرلحاظ اوکراین روساپورت میکنن،ولی ایران یک موشک هم بهش نمیدادن.
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 1
      اگر این عقل از چهل سال قبل در مورد افغانستان، عراق، سوریه، یمن، یوگسلاوی و.... تا الان خاموش بوده، بهتره الانم خاموش و ساکت بمونه!!!
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      1 0
      چیزی نیست جز زورگویی
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    1 0
    اگه مثلا طالبان شروع کرد به کشتار شیعیان و فارسی زبانان چطور؟
  • FR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    به نظر بنده ای حقیر اقدام روسیه در اکراین و درست در این توقیت کار درستی بوده و بجا اولا شرایط تفکرات پوتین کورکورانه مثل بلشویک نیست و نه شرایط فکری امروز روسیه با زمان لنین سنخیتی داره و نه آمریکا بی دلیل خواست اکراین رو به ناتو بپیوندند اگر به ضعف و پیری توان آمریکا و اروپا بنگری و به جوانی چین و روسیه خواهی درک کرد که آمریکا و اروپا چون خود را رو به ضعف و افول قطعی دیدند خواستند تمام جهان مخصوصا چین و روسیه و حتی ایران را با کرونا و قحطی به ضعف بکشند که در مقابل ضعف خودشان کسی را قوی نبینند اما برخورد شایسته و قاطع چین و روسیه و ایران با کرونا این نقشه رو بر آب کرد و آنطوری که آمریکا توقع داشت که این دو سه کشور دشمن خود را ویران کند بجای نرسید و خود آمریکا و اروپا بیشترین ضربه رو خوردند خوب رفتند برای نقشه ای دوم آنهم پیوستن اکراین به ناتو و سرازیری هرچه اسلحه ای مدرن به اکراین برای محاصره ای روسیه که از ضعف آنها در قحطی ما بعد کرونا سو استفاده نکند ولی اقدام زودهنگام روسیه اولا ضعف آمریکا و اروپا را بطرز شاخص تری نمایان کرد و دوما قحطی نا گریز بعد کرونا را سرعت بخشید سوما چین رو بیدار کرد و به زنگ خطر هوشیار کرد و چهارم صدای آژیر خطر را به گوش تمام جهان رسوند که نظام سرمایه و امپریالیسم و فراماسونری و کاپیتالیسم و دلار به خط آخر رسیده و آنها الان چاره ای ندارند جز برپا کردن جنگ جهانی که به اتمی ختم شود که شاید تمام دشمنان آنها شکست بخورند و یا نصف جمعیت جهان با جنگ و قحطی کم شود و با این دو رؤیا امکان دارد که نظام سرمایه داری جان تازه ای به خود بدهد چون که نظام سرمایه داری با رشد زیاد جمعیت کارایی ندارد و تمام عیبهای این نظام را نمایان کرده و رفاه جامعه را به حد اقل رسانده و دیگه جوابگو نیازهایی جامعه نیست و به نظر آمریکا اگر آنها برأی کاهش جمعیت جهان دور عمل کنند امکان دارد که نه فقط مردم آمریکا و اوروپا و جهان بلکه خود نظامیان آمریکا و اروپا زودی دست بکار شوند و سران نظام سرمایه را که همه سران سیاست هم هستند در خود خیابانهای آمریکا و اروپا به دار آویخته کنند اقدام پوتین ناشیانه نبود اقدام پوتین عالمانه بود و از تفکرات آخر الزمانی ریشه گرفته بود اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس