نتیجه نظرسنجی در روسیه: ۸۱ درصد روس‌ها با اقدامات پوتین موافق‌هستند

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط «بنیاد افکار عمومی روسیه» نشان‌ می دهد که ۸۱ درصد روس‌ها، اقدامات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور را تایید می‌کنند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی بنیاد افکار عمومی روسیه با مشارکت هزار و ۵۰۰ پاسخ دهنده بالای ۱۸ سال از ۵۳ شهر مختلف این کشور در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ ژوئن انجام شده است. خطای این نظرسنجی کمتر از ۳.۶ درصد اعلام شده است.

براساس این نظرسنجی، ۸۰ درصد پاسخ دهندگان به پوتین اعتماد دارند و ۱۲ درصد اعتماد نداشته و ۸ درصد نیز نظر خاصی نداشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۱ درصد روس ها اقدامات پوتین را تایید می کنند و هشت درصد با آن مخالف و ۱۱ درصد نظری در این باره ندارند که حاکی از افزایش ۵ پنج برابری محبوبیت پوتین نسبت به یکسال قبل است.

مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه نیز نظرسنجی مشابهی را بین تاریخ های ۱۳ تا ۱۹ ژوئن انجام داد که ۱۶۰۰ نفر در آن مشارکت داشتند. براساس این نظرسنجی، ۸۱.۱ درصد روس ها به پوتین اعتماد دارند و ۷۸.۷ درصد نیز اقدامات وی را تایید می کنند. خطای این نظرسنجی زیر یک درصد اعلام شده است.

اسپوتنیک نوشت: نظرسنجی های انجام شده در روسیه از زمان شروع عملیات ویژه در اوکراین در اواخر فوریه حاکی از افزایش محبوبیت پوتین است. نظرسنجی انجام شده در ژوئن سال ۲۰۲۱، میزان اعتماد به پوتین را ۵۷ درصد، بی اعتمادی به وی را ۳۲ درصد و افراد فاقد نظر خاص را ۱۱ درصد عنوان کرده بود.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    4 13
    مرگ بر پوتین جنایتکار و طرفداران کثیفش
    • پژمان IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      چرا نمی بینی که نئونازی ها از وقتی دولت زنسکی در اوکراین اومده، 16 هزار روس تبار را طی چهار سال در شرق اوکراین قتل عام کردند و پوتین برای نجات روس تباران اوکراین این کار کرد.
    • محمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 1
      و مرگ بر آمریکا و طرفداران نجسش
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 1
      مرگ بر یانکیهای گاوچرون تروریست حرومزادهٔ جنایتکار و طرفدارهای کثیفشون!!!!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    10 3
    بنده هم با اون 81 درصد موافق هستم!!!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    پوتین مرد بود کاری را که مبایست میکرد انجام داد.کاش ایران هم در مقابل بعضی نمک نشناس و عهدشکن اینجوری عمل میکرد.
  • ناشناس IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 1
    حالا این به اصطلاح بنیادی که این به اصطلاح نطرسنجی رو انجام داده نظر اون خانواده هایی که عزیزانشونو تو این جنگ از دست دادن که البته با توجه به روند جنگ تعدادشونم اصلا کم نیست یا اون اشخاصی که شغل هاشون رو به دلیل تحریمها و خروج شرکتهای غربی از دست دادن و بیکار شدن رو هم جویا شده و در نتیجه نظرسنجی اعمال کرده !!! ضمنا در مستقل بودن و وابسته نبودن این بنیاد به دولت روسیه هم که هیچ شکی نیست
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 1
    99 درصد مردم ایران هم با اقدامات حکومت موافق هستن. مرگ بر یو اس آی!! # اوجی جون
  • ناشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    حالا با اطمینان میتوان گفت اگر مردم مسکو و سنت پطرزبورگ با حمله اتمی خاکستر شوند حقشان بوده است . یک نظر سنجی از مردم روسیه بکنید . اینا فکر کنم قطعا از تجزیه ایران در زمان تزاری هم حمایت میکنند !!!!
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    قابل توجه كدخدای غربگرايان-درحال حاضرپوتين عملايك سروگردن بالاتراست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس