کد خبر 1391198
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
شیراز

فرماندار شیراز اعلام کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

به گزارش مشرق، لطف الله شیبانی فرماندار شیراز با رد برخی مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: هیچ نوجوانی در رابطه با موضوع هنجارشکنی در بلوار چمران شیراز بازداشت نشده است.

وی با بیان اینکه برای برخورد با چنین رفتارهای هنجارشکنانه‌ای باید عوامل فرهنگی و اجتماعی هم مدنظر قرار داد، گفت: رویکرد در قبال این نوجوانان که در این رخداد اقدام به رفتار هنجارشکنانه کرده‌اند باید با درایت باشد، زیرا این افراد مانند فرزندان همه ما هستند و اگر خطایی کرده‌اند نباید رفتار احساسی در مواجهه با آن انجام شود.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص دستگیری نوجوانان دختر و پسر حاضر در این ماجرا گفت: هیچ نوجوان دختر یا پسری در این رابطه دستگیر نشده و تنها با عوامل اصلی و تصمیم گیر برخورد شده است.

فرماندار شیراز تاکید کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز روز جمعه سوم تیرماه در این باره گفت: تعدادی از افراد بدون رعایت ملاحظات شرعی و موازین قانونی در پایان مراسم ورزشی اقدام به کشف حجاب کردند که روز پنجشنبه دوم تیرماه با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از مسببان و عوامل مرتبط با این تجمع شناسایی و دستگیر شدند.

در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.

در همین پیوند، اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس با برکناری رئیس هیات اسکیت استان به این موضوع واکنش نشان داد و از طرفی، شهرداری شیراز نیز هر گونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای گردهمایی در زمین همایش‌های شهرداری در بلوار چمران را تکذیب و اعلام کرد که از آرم شهرداری، سوء استفاده شده است.

فرماندار شیراز پیش‌تر، این حرکت را با برنامه‌ریزی قبلی دانسته و گفته بود: بنا بر بررسی‌ها و بر اساس گزارش ضابطین قوه قضاییه و نیروی انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند. شیبانی عنوان کرد: بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد و در پی آن، دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد. سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

شماری از مردم شیراز روز جمعه در محکومیت اقدام هنجارشکنانه در بلوار شهید چمران شیراز راهپیمایی کردند و اقدام‌های جدی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را خواستار شدند. این راهپیمایی پس از اقامه نمازجمعه از محل شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در جمع نمازگزاران جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ شیراز گفت: در کنار شناخت دقیق علت و منشاء بروز چنین مشکلات و اتفاقاتی، باید بکوشیم که چنین خطاهایی به رفتار دائمی تبدیل نشود.

آیت الله لطف الله دژکام گفت: نهادهای تربیتی و دستگاه‌های متولی باید با قدرت وارد میدان شوند و برای نوجوانان و جوانان برنامه‌های ارشادی و تربیتی داشته باشند. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: نگرانی دلسوزانه را باید شفاف و برجسته به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد، امر به معروف و نهی از منکر شفقت است نه جبارانه، امر به معروف از روی دلسوزی و نگرانی است و باید این دلسوزی به طرف مقابل منتقل شود و مدیران اجتماعی هم که به دنبال مدیریت بر پایه اصول اسلامی هستند باید به این موارد توجه کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    29 28
    بی خود دودفعه که این انگل های جامعه را دستگیر می کردید اینجوری نمی شد . همینا 10سال دیگه یا معلم هستند یا کارمند و رییس بخشهای گوناگون ادارات اکثرا عقده ای و بچه های طلاق هستند
    • GB ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      24 1
      جالب است در خیابان ها و در دفاتر حتی خود دولتی بی حجابی است ولی نه برخوردی و نه جریمه ای وگرنه به راحتی با اعمال جریمه و منع برخی خدمات شهروندی به راحتی بی حجابی تمام می شد نفوذ.....!
    • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 13
      این بچه ها فقط ظاهر شاید نامطلوبی داشته باشند ، اما قطعا خودشان هم خیلی زود از این شرایط نامناسب با جامعه خسته و تغییر خواهند کرد اما مشکل اساسی جامعه ما افکار ناقص و روان پریش شماست که در بر خورد با مشکلات ساده اجتماعی فشل و درمانده اید و در نهایت خودباوری کاذب و کارشناس مآبانه باتوهین و فحاشی بجای ارایه راه حل منطقی موجب انحراف و انزجار هرچه بیشتر قشر جوان و جستجوگر و کنجکاو جامعه می شوید. اگر در هر امری تخصصی ندارید بهتر است سکوت کنید .
    • بهمن IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 2
      تو خیلی خوبی
    • وطنم ایران IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      4 6
      واقعیت جامعه ایران همینه به کسی نمیشه چیزی رو تحمیل کرد
    • وطنم ایران IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      5 7
      واقعیت جامعه ایران همینه به کسی نمیشه چیزی رو تحمیل کرد
  • سید IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    35 14
    همین مداراهای بی جا و نا صواب سبب گستاخی و جسارت بیشتر لامذهبان شده است!
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      5 35
      همین که با تو مدارا نکردن و اونقدر تو سری خوردی تا اینجوری از لامذهبی دراومدی و مذهبی شدی کافیه. اتفاقا طالبان به مذهبی هایی مثل تو برای تبلیغ مذهبب به روش طالبانی خیلی نیاز دارن. بشتاب که حکومت عمارت اسلامی افغانستان تورا میخواند.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 1
    بازم کوتاه نیاین تا وقیح تر نشن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 24
    به جوانان آزادی بدهید و آنقدر تخت فشار قرارشون ندهید .بذارید خوش باشند حتی به غلط .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 9
    بله که باید دستگیر شوند
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 3
      اتفاقا که چه فکر خوبیه !!! در زندان هم دزدی و جیب بری و کلاهبرداری و اختلاس و آدمکشی هم یاد میگیرن و از زندان که بیرون آمدن بیکار نمی مانند
  • نازنین IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 11
    مطمئن باشید هیچکدوم شیرازی نیستند و مهاجرند در شیراز خییییلییی شیرازی کم هست به عنوان یک شیرازی از این دست افراد نابودیم البته از ظاهرشون هم مشخصه که چی می پرستند
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 1
      ماستمالی موقوف @خخخخخخخ
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 2
      مطمئنا شیرازی نیستن کاکو...
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 0
      اتفاقا شیرازی ها در شهرهای دیگه همینجوری هستن خیلی راحت و بی حجاب و روابط و...هستن
  • سعید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 3
    حیفه اینان مادران فردای این جامعه هستند نباید همه چیز عادی انگاری بشه
  • DE ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 16
    این جوانان کم و سن سال ، مغرض نیستند دشمن هم نیستند و.. نیستند مشکلشان فقط این است که هنوز نیاموخته اند. با زبانی خوش و رفتاری در خور و شایسته میشود به نیکی به آنها آموخت . همه جوانان رفتار یکسان ندارند و یکسان هم فکر نمیکنند. باید به آنها فرصت داد و با همدلی و آموزش صحیح جذبشان کرد که اگر بی حوصله باشیم ره به خطا برده ایم.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 50
    درود بر خامنه ای
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 0
    جای اصلی اینا هر روز پشت باغ عفیف آباد هست، حالا که اومدن تو چمران همه دیدنشون
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    بنظر صد بارم دستگیر بشن دفعه بعد بدتر لباس می پوشند نسل جدید تفکرات حاکمیت را قبول ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس