کد خبر 1391318
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
ویندوز

مایکروسافت از ماه آینده برای کاربران ویندوز ۸.۱ پیام‌هایی را ارسال می‌کند که از پایان پشتیبانی از این سیستم عامل خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، مایکروسافت در حال آماده شدن برای یادآوری پایان پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ به کاربران این سیستم عامل است. پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم عامل در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳(۲۰ دی ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد. این غول نرم افزاری از ماه آینده ارسال اعلان‌ها را به دستگاه‌های ویندوز ۸.۱ آغاز خواهد کرد، اما پایان پشتیبانی از ژانویه ۲۰۲۳ رقم خواهد خورد.

بر اساس گزارش ورج، این اعلان‌ها مشابه اعلان‌هایی هستند که مایکروسافت در گذشته برای یادآوری تاریخ‌های پایان پشتیبانی از ویندوز ۷، استفاده می‌کرد. ویندوز ۸.۱ تا حد زیادی یک راه حل بزرگ برای استقبال از ویندوز ۸ بود.

ویندوز ۸ محور جدیدی را برای فعالیت‌های آینده مایکروسافت معرفی کرد، اما تغییرات در دسکتاپ سنتی و دکمه Start باعث شد که بسیاری از کاربران رایانه شخصی از آن استقبال نکنند؛ بنابراین ویژگی‌های مذکور در ویندوز ۸.۱ گنجانده شد.

ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ وارد شد و بسیاری از جسورانه‌ترین تغییرات ویندوز ۸ را پشت سر گذاشت. در ویندوز ۱۱ هم با تغییراتی در لوگوی ویندوز و بسیاری از ویژگی‌های ظاهری که قالبی کلاسیک داشتند و در ویندوزهای قبلی با ان‌ها آشنا بودیم، پا را فراتر گذاشت.

مایکروسافت می‌گوید که اکثر دستگاه‌های ویندوز ۸.۱ به دلیل نیازمندی‌های بالای CPU، از ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود که ویندوز ۱۰ به‌عنوان مسیر احتمالی به‌روزرسانی برای کاربران ویندوز ۸.۱ باقی بماند، که پشتیبانی مایکروسافت از آن تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس