1

انتقال تجربه سیزده ساله شیخ حسین طائب به فرماندهی کل سپاه و قرار گرفتن یک نظامی با تجربه و متخصص چون حاج کاظم (سردار محمد کاظمی) بعنوان فرمانده سازمان اطلاعات سپاه، پرده اول از یک تحول جدید است.

سرویس سیاست مشرق- تنها دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است که موج معاندین و ضد انقلاب به راه می‌افتد. گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان در شهر مهاباد به یک پادگان نظامی حمله کرده و با توپ ۱۰۵ میلی‌متری شهر را بمباران می‌کند. اشرار در سیستان و بلوچستان نیز از طریق مرز پاکستان به داخل کشور اسلحه وارد آورده و سعی در ایجاد نا امنی داشتند. همزمان درگیری‌ها در گنبد نیز در اوج قرار داشت و گروهک فرقان نیز با تشکیل ۱۱ خانه تیمی در تهران و برخی شهرهای هم‌جوار سعی در ایجاد آلودگی امنیتی داشت، در این شرایط با دستور امام (ره) واحد اطلاعات و بررسی‌های سپاه دریکی از پادگان‌های تهران تشکیل می‌شود. این مجموعه جوان و چابک متشکل از نیروهای انقلابی در عرض مدت کوتاهی اقدامات قابل تقدیری انجام می‌دهند. واحد اطلاعات سپاه در سال ۸۸ و در میانه فتنه آمریکایی و انگلیسی اشراف خیابانی تبدیل به سازمانی با کیفیت شده و در سیزده سال گذشته کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته است.

اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در جههوری اسلامی ایران سه ویژگی منحصر به فرد دارند؛ مردمی بودن، مکتبی عمل کردن و  ایثارگری سه خاصیت ویژه است که دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان را متمایز از سایرین می‌کند. برخلاف کشورهای غربی که مسئولان امنیتی آن‌ها در لایه‌های پیچیده حفاظتی تردد کرده و تقریباً دسترسی اجتماعی به آن‌ها صفر است. مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در مردمی‌ترین شکل ممکن در جامعه حاضر هستند. احتمالاً برای بسیاری پیش آمده است که در راهپیمایی‌های مردمی با مقامات امنیتی هم قدم شده و به سادگی مشکلات و مسائل مختلف را با آن‌ها در میان گذاشته‌اند. مردم پایه بودن و اجتماعی شدن باعث مکتبی شدن نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی شده است. تربیت نیروهای وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی باعث شکوفایی رزمندگانی شده است که شهادت‌طلبی را آرزوی دیرین خود می‌دانند؛ این نیروی مومن و مکتبی در برابر توطئه دشمن همواره عنصری فعال است.

 سازمان اطلاعات سپاه نیز از این دریای بی‌کران بهره برده و به قطع حجت‌الاسلام حسین طائب نقشی اساسی در این حرکت دارد. تبدیل یک واحد عکس العملی به نیروی مؤثر میدانی باعث شده است که سازمان اطلاعات سپاه از یک سو کابوس شبانه‌روزی دشمن و ضد انقلاب درتحرکات دائمی آن‌ها باشد و از سوی دیگر سربازان گم‌نام آن سپر پلای ملت در برابر شرارت دشمن باشند. در حال حاضر سازمان اطلاعات سپاه گسترده‌ترین شبکه رهیافتی را در منطقه داشته و از آسیای میانه تا شاخ آفریقا در رصد و کنترل دائمی آن قرار دارد. اطلاعات سپاه در دهه شصت اجتماعی شده و در دهه هفتاد توانست مسیر یابی انقلابی انجام دهد، این مجموعه تخصصی در دهه هشتاد و نود راهبردهای عملیاتی خود را به روز کرده و در حال حاضربه پویایی رسیده است. مجموعه‌ای که در روزهای اول انقلاب توطنه مسعود رجوی و بنی‌صدر خائن را خنثی و در برابر ضد انقلاب ایستادگی کرده و فتنه‌هایی مهم را در چهار دهه خنثی کرده است؛ حالا در وضعیتی قرار دارد که به پشت دیوار حفاظتی صهیونیست‌ها رسیده است، این تحول عمیق محصول راهبری دقیق سربازان گم‌نام امام زمان (عج) بیخ گوش دشمن است.

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

اطلاعات سپاه سایه به سایه در تعقیب تروریست‌ها

دستاوردهای سیزده ساله اطلاعات سپاه

سیزده سال پس از تحول تشکیلاتی و تأسیس سازمان اطلاعات سپاه کارنامه این مجموعه انقلابی پیش چشم مردم قرار دارد. البته بخش قابل توجهی از دستاوردهای این مجموعه در حال حاضر امکان بیان رسانه‌ای ندارد؛ تنها قطره‌ای از دریای بیکران جانبازی‌های این مجموعه به سمع ملت ایران رسیده است.

۱- انهدام باند خانوداگی نمازی‌ها: سیامک و باقر نمازی از جمله افرادی هستند که با رصد سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و پرونده آن‌ها به دستگاه قضایی ارسال شده است. باقر نمازی از سرشبکه‌های اصلی براندازی در ایران است که با ایستگاه سازمان سیا در قبرس ارتباط مستقیم داشته و در چند پروژه براندازی از جمله NED نقش بازی کرده است. سیامک نمازی فرزند باقر نیز راه پدر را رفته و پس از برجام پروژه نفوذ در داخل را پیش می‌برد. این محفل خانوادگی از موسسان نایاک و از بانیان خسارت نفتی ایران در قرارداد کرسنت با پوشش دلال نفتی هستند. سیامک نمازی همچنین با استفاده از دیتای سامانه بانک‌ها اطلاعات مردم را تحلیل و اینها را در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار می‌داد.

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

۲- ضربه به سر شبکه نفوذ پوششی: یکی از مهمترین شگردهای دشمن برای نفوذ استفاده از پوشش برای این اقدام است، جیسون رضاییان تبعه ایرانی-آمریکایی که با پوشش خبرنگار وارد ایران شده بود و از طریق نزدیکی به سیاسیون و افراد مهم دولتی اسناد و اطلاعات سیاست‌های داخلی و خارجی ایران را جمع آوری و به خارج می‌فرستاد. آمریکا در ازای آزادی رضاییان مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار به ایران پرداخت کرد. یکی دیگر از پرونده‌های موفق در رصد جاسوسان پوششی مربوط به باند محیط زیستی‌ها است. مراد موشه طاهباز فردی با سه تابعیت انگلیس، آمریکا و ایران که در قالب فعال محیط زیست با تصویر برداری از مراکز حساس نظامی ایران اطلاعات مهم و محرمانه پیرامون سایت‌های موشکی و پدافندی را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی قرارمی‌داد. کاووس سید امامی تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود و حساس‌ترین اطلاعات راهبردی کشور را به دشمنان این مرز و بوم انتقال می‌داد.

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

۳- ایستگاه پایانی جاسوسان ملکه: انگلیسی‌ها در یک قرن گذشته یکه تاز نفوذ و جاسوس پروری در کشور بوده‌اند. اطلاعات سپاه با ضربه به این دستگاه جاسوس ساز علاوه بر بی حیثیت کردن لندن، بساط محفلی چند سفارتخانه اروپایی در تهران را نیز جمع کرد. نازنین زاغری تبعه ایرانی- بریتانیایی که در پوشش خبرنگار با جمع آوری و آموزش جوانان و زنان جهت پرورش جاسوس خبرنگار سعی در تحقق پروژه براندازی نرم جمهوری اسلامی در حوزه رسانه و فضای سایبر داشت. در ازای آزادسازی زاغری، ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران توسط انگلیس استرداد شد.  هم زمان با بازداشت زاغری اطلاعات سپاه ضربه سختری نیز به سربازان ملکه زده و جین ماریوت افسر ارشد MI۶ که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ در پوشش معاون سفیر انگلیس در تهران حضور داشت را دستگیر کرد. جین با استفاده از پوشش فعالیت‌های دیپلماتیک سعی در ایجاد یک شبکه جاسوسی در تهران داشت، از دستگیری وی به عنوان بزرگترین شکست امنیتی انگلیس در ایران یاد می‌کنند. آجی شارما تبعه هندی- انگلیسی و نزارزکا تبعه آمریکایی-لبنانی نیز دو شاه مهره اصلی شبکه جاسوسان بین المللی هستند که در قالب پژوهش‌گر به ایران آمده و قبل از هر اقدام خرابکارانه توسط اطلعات سپاه بازداشت شده‌اند.

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

۴- ضربه به جاسوسان سه وجهی: شناسایی و رصد جاسوس‌های عملیاتی از جمله موفقیت‌های اطلاعات سپاه در یک دهه گذشته است، کایلی مورگیلبرت فردی سه تابعیتی اسرائیل-استرالیا-انگلیس که با علاقه‌مند نشون دادن خود به مسائل شیعیان در زمینه شناسایی و ارتباط گیری با مبارزان بحرینی مستقر در ایران و شناسایی شبکه گروه‌های مقاومت و منابع حمایتی این شبکه فعالیت می‌کرد. وی با سه زندانی بیگناه ایرانی مبادله شد.

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

۵ نقطه پایانی روی شبکه مهندسی برجامی: عبدالرسول دری اصفهانی تبعه ایرانی-کانادایی که با نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به عنوان نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره کننده فعالیت داشت و اطلاعات سری اقتصادی ایران را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس قرار می‌داد. هدف آن بود که برجام به گونه‌ای امضا شود که جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتصادی همواره وابسته به غرب باشد، این شبکه نفوذی توسط سربازان گم نام امام زمان (عج) شناسایی و همه عوامل وابسته به آن دستگیر شدند.

تغییر و تحولات جدید امنیتی در کشور نشانه چیست؟ / اطلاعات سپاه سپر بلای ملت در برابر دشمن

انتقال مأموریت در سازمان اطلاعات سپاه

اواخر هفته گذشته حجت‌الاسلام طائب پس از سال‌ها مجاهدت و فداکاری جای خود را به سردار سرتیپ محمد کاظمی داد، در دوران ریاست شیخ حسین طائب بر این سازمان ۷ رئیس سازمان سیا و ۴ رئیس سازمان موساد جابه‌جا شده‌اند. «مئیر داگان»، «تامید پاردو»، «یوسی کوهن» و «داوید بارنه» رؤسای موساد در زمان ریاست حجت‌الاسلام طائب بر اطلاعات سپاه بوده‌اند و در همین مدت در سازمان سیا نیز، «مایکل هیدن»، «لئون پانتا»، «دیوید پترائوس»، «جان برنان»، «مایک پمپئو»، «جینا هسپل» و «ویلیام برنز» به‌نوبت در ریاست این سازمان جابه‌جا شده‌اند. نکته جالب توجه آن‌که در تمامی این سال‌ها هر کدام از مقامات امنیتی دشمن ادعا می‌کردند که در طول دوران مأموریت خود ضربه سخت به ایران خواهند زد، اما هر کدام پس از پایان کار در برابر رسانه‌ها حاضر شده و به ضعف ساختاری در برابر قدرت درونی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کردند. سطح این اعترافات به حدی بود که الیعاز چنی ماروم، فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل به ایران باخته است.

در حال حاضر رژیم صهیونیستی بدترین وضعیت امنیتی خود را از بدو تأسیس جعلی سپری می‌کند. ارتش اسرائیل در مخمصه گرفتار شده و ستاره مقاومت درغزه حالا اسمان پر نوری است که کل کرانه باختری را مسلح کرده است. به‌لحاظ راهبردی نیز اسراییل چه از جنوب لبنان و چه از بلندیهای جولان در سوریه و چه به‌واسطه دسترسی انصارالله در یمن به دریا، به وضعیتی مشابه حصر کامل توسط مقاومت گرفتار آمده و در یکی دو ماه اخیر نیز با حجم سهمگینی از آتش‌سوزیها و انفجارها و تخریبها در در حال حاضر تأسیسات حیاتی و زیرساختی رژیم صهیونیستی با عدم امنیت کامل مواجه شده است. حجم حوادث و تهدیدات امنیتی علیه رزیم صهییونیستی انقدر بالاست که اسرائیل امنیت خود را از برخی کشورهای منطقه گدایی می‌کند! آمریکایی‌ها نیز در وضعیتی لغزنده قرار داشتهو برای فرار آبرومندانه از منطقه التماس کرده‌اند. درچنین وضعیتی جابه‌جایی‌های صورت گرفته در سازمان اطلاعات سپاه قابل اهمیت است، انتقال تجربه سیزده ساله شیخ حسین طائب به فرماندهی کل سپاه و قرار گرفتن یک نظامی با تجربه و متخصص چون حاج کاظم (سردار محمد کاظمی) گام‌های بعدی علیه دشمن را مستحکم‌تر خواهد کرد، این تحولات پرده اول برای هم افزایی بیشتر درآینده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    17 8
    ببین واقع بین باشیم الان اسراییل ازپس غزه هم برنمیایدمسئولین نجومی بگیراشرافی غیرشفاف وابربدهکاران بانکی وسودوام بانکی راازبین ببرین
    • ابوالفضل IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      7 1
      نه اتفاقا باید به شعاری که چهل سال دادن عمل کنن و به اسراییل حمله کنن بهانه هم نیارید
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    13 7
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • DE ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 11
    بای بای
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 5
    اصلا قابل مقایسه نیست
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 5
    از هفت دولت آزاديد
    • DE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 1
      يعنى چى از هفت دولت آزاديد ؟! خب چرا بقيه شو منتشر نكرديد ...ها ؟!
  • Atar IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    12 10
    شاگرد خلف و باهوش استاد طائب جانشین ایشان شدند. اتفاق میمون و مبارکی هست.
  • NL ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    7 1
    عاملین ترور های مختلف در سال های اخیر را اعدام کنید
  • FR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 7
    یعنی این معاندی با این همه وابستگی به نهاد های امنیتی دشمن نفهمیدند در شرایط امروز کشور این جابجایی چقدر اهمیت دارد و حضور یک نظامی پاسدار در راس اطلاعات سپاه به چه معناست ؟!
  • DE ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 9
    برای امنیت مردم پرورش یافته اند ..
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 21
    خدا قوت شیخ حسین عزیزم
  • پ IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 3
    نشانه استراتژی جدید کشور
  • احمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 4
    مشرق خیلی اغراق کردید.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 12
    انتقام شهید سلیمانی باید گرفته شود با هلاکت ترامپ و پمپئو و ...
  • US ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 2
    احسنت
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 1
    چرا پس وضع مملکت به اين روز افتاده
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 2
    اطلاعات سپر بلای ملت است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    حرفی ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس