کد خبر 1391430
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
هواشناسی نمایه

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز تا دوشنبه در برخی از مناطق کشور، هشدار سطح زرد برای ورود سامانه بارشی جدید و تشدید فعالیت گردوخاک صادر شده است.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی گفت: از امروز هشدار سطح زرد برای رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) و فعالیت سامانه بارشی در شهرهای هرمزگان، کردستان، اردبیل، خراسان شمالی از امـروز تا روز دوشنبه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی در این مدت شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ خواهیم بود، بنابراین احتمال صاعقه، وزش باد شدید موقت، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب بطور محدود، احتمال شکستن درختان فرسود، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و کاهش شعاع دید وجود دارد.

هشدار دیگری در رابطه با باد و گردوخاک از امروز تا دوشنبه درباره  وزش باد نسبتا شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار در همدان، مرکزی، لرستان، قم، قزوین، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، ایلام صادر شده است.

کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تاخیر و لغو پرواز از اثرات این گرد وخاک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس