رایزنی مقام آمریکایی در ترکیه برای اجرای تحریم‌های ضد روسی

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد «والی آدیمو» معاون این وزارتخانه در سفر هفته جاری خود به ترکیه، در خصوص حمله روسیه به اوکراین و اجرای تحریم های اعمال شده علیه مسکو گفتگو کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آدیمو از روز چهارشنبه تا جمعه در ترکیه حضور داشت و در طول اقامت خود با مقامات وزارت خانه های امور خارجه و خزانه داری و دارایی در آنکارا دیدار کرد و با موسسات مالی در استانبول گفتگو داشت.

این وزارت خانه آمریکایی ادامه داد که آدیمو با موسسات مالی ترکیه  در خصوص اجرای تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط غرب که پس از حمله ۲۴ فوریه مسکو به اوکراین وضع شده اند گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: همه طرف ها نسبت به اطمینان از عدم تبدیل شدن ترکیه به عنوان پناهگاهی برای تامین مالی غیرقانونی و حفظ یکپارچگی بخش بانکی این کشور ابراز تمایل کردند.

تارنمای پولیتیکو اول تیرماه در گزارشی نوشت: با توجه به تحریم های آمریکا و غرب علیه روسیه، مسکو برای تامین کالاهای ضروری خود مسیرهای تجاری جدیدی را از طریق متحدان خود در اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، این رسانه نوشت: از آنجایی که ممنوعیت های صادراتی برای روسیه در ماه های آینده در حال افزایش است، مسکو به دنبال تهیه کالاهایی است که برای اقتصاد نظامی و داخلی آن ضروری هستند.

پولیتیکو مدعی شد کرملین همچنین می خواهد صندوق جنگ خود را با درآمد حاصل از فروش محصولات تحریم شده - از زغال سنگ و نفت گرفته تا خاویار - به خریداران مشتاق خارج از کشور پر کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نوشت: در کشور من، ما معتقدیم که همه چیز باید ضد آب باشد تا امکان قاچاق چیزی وجود نداشته باشد. اما ما واقع گرا هستیم و می دانیم که  همیشه افرادی در اطراف هستند که می‌خواهند آنها را دور بزنند... اصلاح همه چیز ممکن نیست.

این گزارش می افزاید: از زمانی که روسیه کریمه را در سال ۲۰۱۴ به خاک خود الحاق کرد و موج اول تحریم ها را به دنبال داشت، مسکو برای تقویت خودکفایی خود تلاش کرده است، اما در همه زمینه ها امکان پذیر نبوده است. برای مثال، تولید پنیر داخلی آسان تر از تولید ریزتراشه است.

براساس این گزارش، کشورهای اتحادیه اروپا از لحاظ تاریخی در طفره رفتن از تحریم ها چندان سختگیر نبوده اند. برای مثال، پس از اینکه شرکت زیمنس توربین‌های گازی را در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به روسیه ارسال کرد و این توربین ها به مقصد کریمه حرکت کردندّ،  دادستان‌ها تحقیقاتی را درباره برخی کارمندان زیمنس انجام دادند اما هیچ گزارش عمومی در مورد نتیجه‌گیری این تحقیقات منتشر نشد.

هدف از تحریم ها کوچک کردن بازار اروپا برای صادرات روسیه است. مسکو باید به صادرات کالاهایی مانند نفت، زغال سنگ، مواد معدنی و غلات ادامه دهد. کارشناسان هشدار می دهند که پوتین می تواند راه های زیرکانه ای برای ادامه فروش بنزین یا سایر کالاهای تحریم شده مانند زغال سنگ به اتحادیه بیابد.

کشورهای اتحادیه اروپا به تازگی توافق کردند که ورود محموله‌های نفت روسیه به اتحادیه اروپا را ممنوع کنند.

پولیتیکو در گزارش خود آورده است: اتحادیه اروپا  برنامه‌هایی را برای نقض تحریم‌های روسیه تدوین کرده تا دولت‌های اتحادیه اروپا بتوانند دارایی‌های شرکت‌ها و افرادی را که از قوانین طفره روند توقیف کنند. همچنین یک ابتکار جدید برای هماهنگ کردن رژیم‌های گمرکی در سراسر بلوک به نام «عملیات اسکار» در دست اجراست. هدف همکاری با فرانتکس، یوروپل و یوروجاست (دادگستری اروپا)  اما در نهایت، موفقیت این طرح  به تلاش مقام های مجری قانون در هر کشوری بستگی دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 7
    تورکیه شده مرکز مذاکرات دنیا یک کشور تاثیر گذار در جامعه بین المللی بهتر بگیم ابرقدرت تورکیه
    • احسان IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 2
      دلاله نه تاثیر گذار و ابر قدرت مانند المان یا فرانسه یا ژاپن
  • کلیم IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    9 1
    این تنش های بین ترکیه و یونان هم جالبه.... تا اگر روزی جنگ روسیه شدت گرفت بتونن با این بهانه مدیترانه رو بروی روسیه ببندن که 70 درصد تجارتش ازونجاس....
  • ملت IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 3
    ترکیه بوقلمون بدهکار بیش از ۶۰۰ میلیاردی هر روز باید برای اربابانش پشتک وارو بزنه تا بتواند از منجلاب اردوغان زنده بیرون بیاد صدای شکستن استخوان دولت عثمانی بگوش میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس