کد خبر 1391947
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
انتخابی تیم ملی کاراته| خدابخشی و نیکوهمت مسافر ترکیه شدند/ حذف قهرمان المپیک توکیو

با برگزاری رقابت‌های اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی کاراته، مهدی خدابخشی و مجید نیکو همت به جمع مسافران بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی اضافه شدند.

به گزارش مشرق، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم برای مشخص نفرات برتر این دو وزن جهت اعزام به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا از صبح امروز(یکشنبه ) در سالن شهید کبگانیان در حال برگزاری است.

 در این مسابقات که قرار بود به صورت رفت و برگشت با حضور ۴ کاراته‌کا در هر وزن برگزار شود، ابتدا با برگزاری رقابت‌های وزن ۸۴- کیلوگرم آغاز شد و در نهایت مهدی خدابخشی با برتری مقابل رقبای خود به عنوان نفر برتر این وزن شناخته  و مسافر بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شد و ذبیح‌الله پورشیب نیز در این وزن دوم شد.

در دور رفت رقابت‌های این وزن و در حساس‌ترین مبارزه  ذبیح‌اله پورشیب و مهدی خدابخشی پس از دو پیروزی مقابل امیرحسین فداکار و اسماعیل معتمدی به مصاف هم رفتند که این دیدار پر افت و خیز و جذاب در نهایت با برتری ۱۰ بر ۹ خدابخشی به پایان رسید.
 
در دور برگشت مسابقات نیز خدابخشی در اولین مبارزه فداکار را شکست داد و در ادامه مقابل اسماعیل معتمدی به پیروزی رسید تا با توجه به شکست پورشیب مقابل فداکار به عنوان نفر برتر این وزن انتخاب شود.

در رقابت‌های وزن ۸۴+ کیلوگرم، با انصراف صالح اباذری به دلیل مصدومیت، مسابقات با حضور سجاد گنج‌زاده، محمود نعمتی و مجید نیکوهمت برگزار شد.

در دور رفت رقابت‌های این وزن، ابتدا سجاد گنج زاده مقابل محمود نعمتی با نتیجه ۹ بر ۷ به برتری رسید، اما در دومین مبارزه مقابل محمود نیکوهمت کاراته‌کای جوان و ۲۲ ساله سنگین وزن ایران با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد.

در دیگر مبارزه دور رفت این وزن، محمود نعمتی در حالیکه از مجید نیکوهمت ۱۰ بر ۵ پیش بود، با رای داوران هانسوکو شد تا با اخطار مقابل رقیب خود شکست بخورد.

در آغاز رقابت‌های دور برگشت نیز سجاد گنج‌زاده با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب محمود نعمتی شد و مجید نیکوهمت با نتیجه ۴ بر ۲ محمود نعمتی را شکست داد و به عنوان نفر نخست این وزن انتخاب شد. در مبارزه آخر نیز قرار بود مجید نیکوهمت با سجاد گنج‌زاده مبارزه کند که با توجه به قطعی بودن اول شدن او در این وزن برگزار نشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس