به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایرانیک تی‌وی فیلمی از اظهارات کارشناسان عربی و ایرانی منتشر کرد و به نقل از آنها نوشت:

 کارشناس کویتی: ما آماده ائتلاف با اسرائیل برای مقابله با ایران نیستیم. هیچ سرباز اسرائیلی به خاطر حفاظت از امنیت امارات و بحرین خود را فدا نخواهد کرد...

کارشناس ایرانی: پیشتر هم برای حمله به یمن و محاصره قطر چنین ائتلاف‌هایی تشکیل شده بود اما نتیجه‌ای حاصل نشد. ایران بارها گفته آماده ایجاد یک سازمان امنیتی با حضور همه کشورهای خلیج فارس است اما پاسخ روشنی دریافت نکرد...

مجری شبکه عربی‌: همین کلام شما و به کار بردن واژه خلیج‌فارس یک نقطه اختلاف بزرگ است که به نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ کشورهای منطقه کمک نمی‌کند!

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    29 3
    مجری خانوم ! تو مگه درس تاريخ و جغرافى در مدرسه نداشتى يا نقشه هاى معتبر رو نديدى كه نام اين خليج هميشه ى خدا خليج فارس بوده ؟! كاش مشرق ميگفتى اين شبكه وامونده متعلق به كدوم كشور درمونده است ؟!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 0
      مشخص این شبکه های عربی ضد ایرانی اغلب برای شیوخ عرب حوزه خلیج فارس هستند
    • گشتاسب UA ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      12 3
      برای اینکه این مسئله یکبار برای همیشه حل شود، باید موجودیت خود این دولتکهای جعلی را به پرسش بکشیم. این بیابانهای بی تاریخ که چند سالی هست با خط‌کشی کردن انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها روی نقشه پیدا شده‌اند، تا پیش از فروپاشی لجنزاری به نام خلافت متعفن عثمانی، وجود نداشتند و در خود دوره ی عثمانی هم جزءِ طبیعی این امپراطوری شرارت آمیز محسوب نمی‌شدند. کویت، بحرین، قطر، امارات، شرق عراق، کرانه‌های جنوبی شاخاب پارس در قلمروی سگهای ولگرد سعودی، سراسر قفقاز، شرق "طورچیه"، بخش‌های جنوبی سرزمین‌های ماوراء النهر، بخش‌های غربی افغانستان و پاکستان همه اجزایی از خاک پاک و سپنتا و اهورایی ایران بودند و چاره ای جز این نیست که دوباره به ایران پیوست شوند. برای دفاع از نامهای راستین سرزمینی دیگر نمی‌توان به ذکر حقایق تاریخی در گوش‌های ناشنوای درازگوش‌ها بسنده کرد. گاهی حقیقت تنها از طریق لوله‌ی مسلسل و صفیر خمپاره صدایش را به گوش جهان می‌رساند. نام هزاران ساله‌ی "شاخاب پارس" و هزاران نامِ حسادت‌آفرین دیگر را با زخم گلوله و خنجر بر پیشانی و سینه ی ایران ستیزان نَقر می‌کنیم.
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      من همواره بر ای عقیده بوده ام که بهترین روش مقابله با رفتار دشمنان مقابله به مثل است. اگر دشمن وهابی خلیج فارس را با نامی تحریفی میخواند ما نیز میتوانیم و باید در تمام زمينه‌های اطلاعاتی و مطبوعاتی،جغرافیایی ،و .... بجای این کشور را بنامیم. باید آنطور عمل کنیم که نشان دهد ما نام این رژیم را بخشی از نام کشور عربستان نمیدانیم. امیدوارم چاپ کنید.
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    25 1
    این احمق های جاهل واقعأ انتظار دارند که ایران از هویت تاریخی خود دست بکشد و به دولی که عمر آنان به صد سال نمی رسد اجازه دهد که هویت تاریخی ایران را پایمال کنند که دیدگاههایمان به هم نزدیک شود؟ می خواهیم که هزار سال سیاه نزدیک نشود،
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      10 0
      احسنت که ختم کلام را گفتی.
  • خلیج همیشه فارس IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    22 1
    خلیج همیشه فارس. نوکرای آمریکا تکرار کنن تا یاد بگیرن. استفاده امثال شما از واره خلیج هم عامل اختلافه. پس مشکل‌تون اختلاف نیست. نوکریه. از ارباب‌تون می‌ترسید.
  • فرهاد IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    14 0
    این مجری متاسفانه یا اطلاع درستی از تاریخ نداره یا مثل تمام اربابانش به دنبال تحریف تاریخ و واقعیتن به هر حال خلیج همیشگی فارس واقعیته که برای هیچکس عقل سلیمی قابل انکار نیست
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    20 3
    تاکید ایرانیان بر نام خلیج فارس ریشه در تاریخ چند هزار ساله دارد و نه تعصب کورکورانه نژادی و قومیتی.
    • خلیج پارس iran IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 1
      این نام تاریخی این آبراهه ایرانی است منافع ملی ما ایرانیان ایجاب می‌کند از این نام و هویت تاریخی این آبراهه محافظت کنیم خلیج پارس شناسنامه تاریخی این آبراهه است
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    15 2
    زنیکه ازگل خلیج فارس همیشه فارسی هست. وزارت نفت در استحصال نفت و گاز آبهای سرزمینی خلیج فارس مراقب برداشت و میزان برداشت میعانات انتهای خلیج فارس باشد. اصلا با این عرب های بدوی ولخت وپتی مماشات نکنید کوچکترین تعرض زبانی داشتن بزنیدشون.تعرض زبانی یعنی تعرض سرزمینی و جوابش مشخص است. لطقا یگان زمینی خلیج فارس تشکیل دهید تا حساب کاردستشون بیاد.
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    12 1
    خب جواب کارشناس ایران به حرف مجری را هم پخش می‌کردید
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    17 4
    نژادپرستی تا مغز استخوان بعضی عرب ها نفوذ کرده. حتی نمی خواهند یک مسئله تاریخی را باور کنند.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 1
      شیخ نشین های عربی منطقه دوست دارند غلام و برده یهود و اسرائیل باشند متاسفانه هنوز هم اصرار دارند در همان نادانی و جاهلیت گذشته خودشون غرق باشند پینوکیو تو قسمت های آخر آدم شد ولی امان از این ...... !!!
    • FR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 1
      برای همین است که در قرآن کریم آمده است: الاعراب اشدالكفر و النفاق. صدق الله على العظيم.
  • US ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 1
    اینها می‌خوام تاریخ جعل کنند در صورتی که خلیج فارس همواره خلیج فارس بوده و هست و خواهد بود . علت جعل در طمع به جزایر ایرانی هست و دوم ایجاد حس ناسیونالیستی جهت بازی با افکار عمومی عربی می‌باشد که البته این اتفاق نخواهد افتاد چون کشورهای عربی مردم نخست مسلمان هستند
  • عبدالله IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 9
    وهابیت همان صهیونیزم مستعرب است و ناتوی عربی اسم ائتلاف عبری-عربی برای حملۀ اتمی به ایران است. امّا مجری هم راست گفته: اصرار نابجا بر «خلیج فارس» به همان دلیل که گفتی همۀ ٨ کشور ساحلی بایستی در سازمان همکاری خلیج عضو باشند، مانع تراشی بیهوده و مردود است. زیرا خواه ناخواه، ٧ کشور ساحلی + بخشی از سواحل ایران، عربی است. جدای اینکه زبان دین رسمی همگی عربی است. ناسیونالیزم تحریک تعصّب جاهلی برای اعراض از منافع دار الإاسلام است که از شرق آسیا تا غرب افریقا و بخشی از اروپا را شامل میشود. چرا و تا کی باید آفتاب بلاد اسلام در مملکت امپریالیزم غروب نکند؟ و السلام
    • فرشید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 1
      سلام برادر عبدالله . زمین براساس مساحت و متراژ متر و کیلومتر محاسبه می گردد . حتما بحث یک ذانگ زمین و شش دانگ زمین و بحث مالکیت را هم می دانی . ایران بتنهایی در شمال خلیج فارس به اندازه تمام کشورهای جنوبی خلیج فارس مساحت و سرزمین دارد و در تمام نقشه های جهانی خلیج فارس اسم این مکان دریایی است اما بنده بعنوان یک خوزستانی که نزدیک به 60 سال سن دارم از همان کودکی متوجه شدم که کشورهای عربی به خلیج فارس خلیج عربی می گویند و در تمام این سالها این مسئله تکرار شده و مردم عرب هم تقصیری ندارند از زمانی که بدنیا امده اند حکومتهایشان به انها گفته نام این خلیج خلیج العربی است و اینجوری به این مساله عادت کرده اند و برایشان باور کردنی نیست که حکومت هایشان فریبشان داده اند
    • خلیج پارس iran IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 0
      منافع ملی میهنی ما ایرانیان ایجاب می‌کند از این نام و هویت فارسی خلیج فارس پاسداری و حفاظت کنیم ، خلیج فارس نام هویت و شناسنامه این آبراهه تاریخی است چند تا شیخ نشین کوچک و کشور تازه تاسیس حوزه خلیج فارس نمی توانند هویت جدید و جعلی و غیر مستند برای این آبراهه درست کنند ، اگر ما این موضوع رو هم بپذیریم اعراب جاهلی بهانه های جدید می تراشند که نام کشورتون رو هم باید تعقیر بدهید دین و مذهب و بلورهاتون رو باید تعقیر بدهید تا ما اعراب خوشحال شویم با شما دوست باشیم ! خیر دوست گرامی مشکل اعراب حوزه خلیج فارس منو شمای ایرانی هستیم قدرت و عظمت ایران بزرگ هست که همچون خاری است در چشمان این بردگان یهود و اسرائیل!
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      مساله فراتر از یک اسم است. هدف اعراب ذلیل و تحقیر شده توسط اسراییل این بود که مثلا با اینکارها نوعی احساس قدرت کنند. حکایت پهلوان پنبه ای که در میدان ضربه فنی می شد و بعد مادرش را در خانه کتک می زد! باید به اعراب حالی کرد اگر راست می گویید بروید سرزمین عربی فلسطین را پس بگیرید. مبارزه با تاریخ و جغرافیا درد شما را دوا نمی کند.
  • اصلاحیه IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 6
    وهابیت همان صهیونیزم مستعرب است و ناتوی عربی اسم ائتلاف عبری-عربی برای حملۀ اتمی به ایران است. امّا مجری هم راست گفته: اصرار نابجا بر «خلیج فارس» به همان دلیل که گفتی همۀ ٨ کشور ساحلی بایستی در سازمان همکاری خلیج عضو باشند، مانع تراشی بیهوده و مردود است. زیرا خواه ناخواه، ٧ کشور ساحلی + بخشی از سواحل ایران، عربی است. جدای اینکه زبان دین رسمی همگی عربی است. ناسیونالیزم تحریک تعصّب جاهلی برای اعراض از منافع دار الإاسلام است که از شرق آسیا تا غرب افریقا و بخشی از اروپا را شامل میشود. چرا و تا کی باید آفتاب بلاد اسلام در مملکت امپریالیزم غروب کند؟ و السلام
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 17
    پیامبر اسلام برای بستن عهدنامه با کفار چه کرد ؟ وقتی انها کلمه رسول الله را حذف کردند ایشان قبول کرد. ما هم اگر حذف یک کلمه موجب اتحاد مسلمانان شود موافقیم ولی مشکل ان است که انها برده و گوش بفرمان امریکا و صهیونیست ها هستند
    • خلیج پارس iran IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 2
      مجازی جان نا شناس شاید شخص شما حاضر باشی نام و هویت تاریخی این آبراهه بین المللی رو نا دیده بگیری ولی ملت ایران تحت هیچ شرایطی این موضوع ملی میهنی رو نمی پذیرد لطفا" ژست و پز روشنفکری به خودت نگیر عزیزم ! اعراب حوزه خلیج فارس دوست دارند برده و غلام یهود و اسرائیل باشند بخاطر همین هم چاره ای ندارند هر از گاهی توجیحاتی هم ارائه می‌دهند ..! چند سال دیگه شاید از ما بخواهند هویت سرزمینی و میهنی نام کشورمون رو هم تعقیر بدهیم تا با ما دوست بشن !!! در ضمن من ایرانی از خطه آذربایجان ایران عزیزم هستم التماس دعا مشرق جان
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 0
      هدفشان چاههای نفتمان هست . خاک تو سر بی مطالعت کنند وطن فروش بی خرد
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      آن زمان، سپاه اسلام در جایگاه قدرت بلامنازع نبود. الان جمهوری اسلامی، ارباب دولت‌های وابسته رو از منطقه کیش کرده. با همین عقل مسائل رو تفسیر می‌کنی؟!
  • ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    8 0
    اینها دروغ خلیج به اصطلاح عربی را آنقدر تکرار کرده اند که خودشان هم باورشان شده غافل از اینکه واقعیت را با تکرار دروغ نمی توان پوشاند
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 1
    خلیج فارس همیشه پارس بوده ،هست و خواهد بود .
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    9 1
    خلیج نیلگون همیشه فارس خیلی جالبه اینا میخوان همه چیز رو تحریف کنن حتی تاریخ رو در طول چندین هزار ساله که به این جا میگن خلیج فارس
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    7 0
    هیچ اختلاف بزرگی در کار نیست این از توهمی یه مه غرب برای اعراب درست کرده خلیج فارسهزاران ساله که خلیج فارسه خلیج فارس هم میمونه.
  • علی تبریز DK ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 16
    در ایران تنها نژاد پرستی پانی که وجود دارد پان فارسیسم است که به خاطر یک نام کشور با کل کشورهای عرب منطقه درگیر کرده است
    • خلیج پارس iran IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 2
      سایبری فارسی نویس بیگانه احتمالا" باید جوهود اسرائیلی هم باشی تو : جهت یاد آوری و اطلاع من ایرانی هستم از خطه آذربایجان ایران عزیزم هستم ، نام خلیج فارس شناسنامه و هویت تاریخی این آبراهه تاریخی است منافع ملی همه ما ایرانیان ایجاب می‌کند از این نام و هویت تاریخی پاسداری و محافظت کنیم یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • خلیج پارس iran IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      8 1
      سایبری فارسی نویس بیگانه ، سایبری جوهود نادان و بیسواد و بی خرد : سعی کن بفهمی نام و هویت تاریخی این آبراهه خلیج فارس بوده هست خواهد بود ، جوهود جان سعی کن بفهمی که فارسی زبان ملی میهنی ما ایرانیان هست جوهود جان ، فارسی زبان ارتباطی و زبان اتحاد و پیوند دهنده ما ایرانیان از گوشه و کنار این سرزمین کهن و بزرگ با یکدیگر بوده هست خواهد بود تا کور شود هر آنکه نتوان دید ... جانم فدای ایران بزرگ یاشاسین ایران ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 2
      لعنت به پان فارسی اینجورحرفها فقط زامبی کننده وکورکننده اس هرپانی دهن کجی به خداست
    • خلیج پارس iran IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      فارسی زبان ملی میهنی ما ایرانیان هست جوهود مجازی سایبری نادان و احمق !!! سعی کن بفهمی نفهم !!! هر چند تو مجازی پول میگیری برای این که کامنت گذاری کنی علیه ایران و ایرانیان ، علیه زبان و فرهنگ و هویت ما ایرانیان ولی ره به جایی نخواهید برد شما مزدوران سایبری جوهود .. لعنت بر انگلیس که تخم شما حرامیان رو در منطقه ما کاشت .. ولی ما ایرانیان شما رو از منطقه خویش اخراج خواهیم کرد با چک و لگد ... پاینده باد ایران، یاشاسین ایران، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
  • خلیج پارس میهنم IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 2
    مشکل شما اعراب جاهل نام و هویت تاریخی < خلیج فارس > نیست ،، مشکل شما قدرت ایران و ایرانی است مشکل شما اعراب جاهل این هست که شما بردگان یهود و اسرائیل هستید ...
    • خلیج پارس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 1
      دقیقا" اینها از قدرت گرفتن ایران و ایرانیان هراس دارند از هر چیزی که نام و هویت ایرانی داشته باشد در هراس هستند .. جانم فدای ایران بزرگ و مقتدر شیر خاورمیانه ایران زمین
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    8 1
    جالبه کشورایی که هنوز عمرشون به صدسال هم نمیرسه و خیلیاشونم جزئی از ایران بوده اند حالا ادعای خلیج عربی میکنن
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 1
    جالبه کشورایی که هنوز عمرشون به صدسال هم نمیرسه و خیلیاشونم جزئی از ایران بوده اند حالا ادعای خلیج عربی میکنن
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 4
    تقصیر خودتان است وقتی میگفتیم اعراب دشمن تاریخی ما هستن انها به دنبال ناتوی عربی هستن و دنبال تکرار جنگ قادسیه و نابودی ایران ولی شما الکی با دیگر کشورها خودتان را به خاطر اعراب دشمن کردید سر اسلام ملی گرایان را سرکوب کردید سر همین اعراب وطن پرستی را نابود کردید خود را از چشم ملت انداختید مردم پشت شما نیستن همه این هارو اعراب میدانند الانم به دنبال جنگ امده اند بازم اسلام بگویید
    • ایران مقتدر iran IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 2
      اعراب دشمن تاریخی ما ایرانیان بودن و هستند موافقم ، صحیح فرمودید تا حدودی با سخنان جنابعالی موافقم حاکمیت ایران طی این چند دهه اخیر در این موارد ملی میهنی کوتاهی کردند ، ولی دشمنی غرب و یهود با ما ایرانیان اتفاق تازه ای نیست دوست و هم میهن گرامیم ، هوشیار باشیم و بدانیم جنگ تمدنی غرب دشمنی تمدن غرب با تمدن شرق ( ایران ) موضوعی جدید و تازه نیست، از دیر باز از دوران ایران باستان که کشورهای یونان و روم باستان نمایندگان تمدن غرب بودن دشمن تمدن شرق دشمن ایران و ما ایرانیان بودند تا همین چند قرن اخیر که بریتانیا انگلیس و آمریکا به رهبری یهود بین المللی نماینده تمدن غرب هستند و ادامه همان دشمنی و جنگ تمدنی با ایران و با ما ایرانیان رو نمایندگی می‌کنند غربی ها و در راس آنها یهود و اسراییل !!!
    • الیاس IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 4
      وقتی نام و هویت ایرانی را از شهرهای خود حذف کردهو نام های عربی می گذارند و هویت ایران باستان را نابود کردند حالا تمام نام ها را عربی کردید این یکی هم روش خلیج عربی. یا بگویید خلیج اسلام یا خلیج اتحاد
    • خلیج پارس iran IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      شاید نام ها و اسامی شهرهای ایران در طول تاریخ تعقیراتی داشته ولی اسامی عربی نیست اکثریت نام هاي شهرهای ایران نام هاي کهن و قدیمی است .. همچون اصفحان شیراز، فارس، کردستان، ایلام ، کرمانشاه و .... حضور ذهن ندارم ! در هر حال نام ابن آبراهه تاریخی خلیج فارس بوده و هست و خواهد بود منافع ملی میهنی ما ایرانیان ایجاب می‌کند از این نام و هویت فارسی خلیج فارس پاسداری محافظت کنیم !
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      اسلام سبک زندگیه نه تحمیل زبان ونژادی خاص پیامبرش ازنژادسامی بوده وپیامبران الهی بوده وبسیاری ازلغاتش مشترک بین زبانهای مختلف است اتفاقا پیامبربیشترین جنگ رابااعراب داشت مثل حضرت موسی که بایهودیان داشت بحث نژاد گرایی خوب نیست بحث بایدسرپیاده کردن احکام خداباشه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      اسلام سبک زندگیه نه تحمیل زبان ونژادی خاص پیامبرش ازنژادسامی بوده وپیامبران الهی بوده وبسیاری ازلغاتش مشترک بین زبانهای مختلف است اتفاقا پیامبربیشترین جنگ رابااعراب داشت مثل حضرت موسی که بایهودیان داشت بحث نژاد گرایی خوب نیست بحث بایدسرپیاده کردن احکام خداباشه
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      سکوت کن کافر. اولا اسلام، دین فرستاده شده خداست نه دین مردمی خاص. تو به خدا و دین خدا کافری، روی این حساب، اسلام رو به نژاد ربط میدی. ثانیا، هر قومی خوب و بد دارد. مثلا ایرانی خائن مثل تو هم داریم. مهم اینه که در آفریدگان خدا نقصی نیست و ما با دوستان عرب‌مان، پیمان قلبی تا پای جان داریم. بفهم. گوش کن و پند بگیر. به سوی خدا برگردد. دست از جهنم بردار
    • به الیاس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 0
      جربان پان عرب و پان فارس هیچ کدام مسلمان نیستند و هدفشان از بازی با تاریخ و جغرافیا این است که مسلمانان را به دوره جاهلیت قبل از اسلام برگرداندند. چه مصر و چه ایران فرقی نمی کند. ما مشکلی با عربی نداریم. جنگ قدسیه هم جنگ اسلام و توحید با شرک و ثنویت بود. حالا مهم نیست که عده ای از ایرانیها بت اهورامزدا در نقش رستم فارس را نمی بینند و یا یشتها و وندیداد را نخوانده و کورکورانه اجداد مشرک خود را یکتا پرست می خوانند.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 8
    خلیجی که 80درصد ساحلش عرب نشینند و حتی یک فارس هم در ساحلش پیدانمیشه چرا باید اسمش خلیج پارس باشه؟
    • احسان IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 1
      مثل این میمونه که مهاجرین و مهاجمان دشت قبچاق در اناتولی کشور ترکیه ایجاد کند اما در تاریخ و سنگنوشته انجا اثار ایرانی رمی و یونانی هست نه ترکی ولی اتاترک تمام اسامی انها را از عربی فارسی و رمی و یونانی به ترکی تغییر داده .وجود مهاجرین دلیل بر تعلق تاریخی و بومی بودن انهادرمنطقه نیست .اما در خلیج فارس غیر از سرزمین حجاز (که بیابان برهوت و فاقد تمدن بوده)و عمان (جزیره مستقل بوده )تمام ان کشورها در حاکمیت ایران بوده (مثل بحرین .عراق .قطر و......)
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 1
      چون این آبراهه تاریخی نام و هویتش شناسنامه اش < خلیج فارس > یه سوال از شما دارم شما وقتی تو محله زندگیت آدم های دید ساکن بشن اسم باباتو ، نام پدرت رو عوض میکنی ؟
    • خلیج پارسی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 1
      شما بخاطر خشنودی من ، بخاطر اینکه من ازت خوشحال و راضی بشم اسم خودت رو اسم بابات ، نام پدرت و نام پدربزرگ رو عوض کن ؟ اگر اینکارو بکنی منم قول می‌دهم باهات دوست بشم ! چه اشکالی چه اهمیتی دارد اینکارو بکن ما رو خشنود کن ! ممنون و سپاسگزارم ازت . ..
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 1
    نقشه های جغرافیایی گوگل ارث و مسیر یابها در ایران عبارت خلیج فارس را نشان میدهند تا موجب حساسیت مردم نشوند ولی همین شبکه ها در ارائه خدمات به کشورهای عرب زبان عبارت جعلی خلیج .... را استفاده میکنند و به عبارتی برای منافع خود براحتی بر یک مطلب دروغ تاکید دارند و انو نشر میدند.. به نظرم دستگاه دیپلماسی باید با این تحریف در مجامع بین المللی برخورد کنه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 1
      بله، وظیفه وزارت خارجه است که علیه رسانه ها کارشناسان یا هر دولت و دستگاه دولتی که اقدام به تحریف این نام می کنند شکایت کند و به جد پیگیر باشد که متاسفانه نیستند . اگر ما نام این کشورک های عربی را چیز دیگری بگوییم خوب است!؟ مثلا به کویت بگوییم کوپن!! آنوقت خود این عرب ها چه واکنشی نشان می دهند!؟
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 1
    روی جلد کتابهای درسی روی پوستر تمامی فستیوالها روی تمام بیلبوردهای شهرداریهای شهرهای جنوبی در بیلبوردهای تمامی بیمارستانهای درمانی مختص صنعت توریسم وگردشگری(عربهای منطقه زیاد میان)، روی پاسپورت ایرانی روی کارت ملی روی کارت پایان خدمت روی پوستر همایشهای دانشگاهی" وزارت ارشاد" موظفه نام زیبای خلیج فارس و جزایر ایرانی را معرفی کنه.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    ۱۲:۰۶ منافق؛ از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. نام‌هایی که ما می‌گذاریم، اسلامی است که تمام هویت ماست نه عربی. ثانیا، این تحریف نام است نه نام‌گذاری. بفهم نفهم
  • آریایی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 2
    خلیج تا ابد فارس . شاخاب پارس . پاینده ایران و ایرای
  • NL ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 3
    دوست عزیز خود شاهان ترک هزار ساله داره این پانترک های نوکر عثمانی رو مثل سوسک له میکنه. ترک ها نمیگذارند آب تو دل برادران فارس و کرد شون تکون بخوره خودمون اردوغان و نوکرهاش رو سرجاش مینشونیم.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 1
    یک مدت درباره دریای خزر هم همین برنامه در کشور اجرا شد و یادمه خسرو معتضد در تلویزیون همش می گفت نگین خزر بگین دریای مازندران..... تا اینکه کلا منصرف شدن. باید روی اسامی تاریخی احترام گذاشته بشه. پیشنهاد می کنم کارشناسای شبکه های عربی وقتی چنین بحثی مطرح میشه پیشنهاد بدن برنامه ای درست کنن و منابع تاریخی رو بررسی کنن ببینن خلیج فارسی بوده یا عربی.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 2
      دریای کاسپین صحیح است نه دریای خزر
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 2
      کاسپین به کدام زبان ملل اطراف خزر هست؟ چون انگلیسی زبان ها کاسپین میگن باید بگیم کاسپین؟! اگه میخوای بگی کاسپین همون قزوینه پس بگو قزوین که کلمه ای ترکی است و جزو کلماتی هست که ساکنان این منطقه استفاده می کنن نه از قاره دیگه اومده. اصلا بحث من این نیست که چون ایران زبان رسمی فارسی داره پس خلیج فارس باشه. بحث اینه واقعا اسمش خلیج فارس بوده و باید اسم درستشو بگیم. خزر هم به همین صورت. و همه شهر ها و مناطق دیگه باید به اسم اصلیش مشخص بشن. تحریف درست نیست.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    انگار فارسها بسر تو هم سنگ انداخته اند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    یکی نیست به این بگه چطور حذف کلمه فارس بعد از کلمه خلیج، باعث اختلاف نمی شه گفتن، حب وطن و دفاع از وطن باعث اختلاف میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس