به گزارش‌مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: نامه آیت الله شهید بهشتی به امام خمینی (ره) درباره دو جریان فکری_سیاسی موجود ، همچنان تازه است. آن شهید در تاریخ 22 اسفند 1359 خطاب به حضرت امام که ایشان را «استاد و رهبر بزرگوار» خطاب می کند، می‌نویسد:

«السلام علیکم و رحمهًْ‌الله و برکاته. سنگینی وظیفه،‌فرزندتان را بر آن داشت که این نامه را به حضورتان بنویسد و حقایقی را به عرضتان برساند. دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود.

یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده و پویا بودن باید سخت ملتزم به وحی و تعبد در برابر کتاب و سنت باشد؛ بینش دیگر در پی اندیشه‌ها و برداشت‌های بینابین، که نه به کلی از وحی بریده است و نه آن چنان که باید و شاید در برابر آن متعبد و پایبند، و گفته‌ها و نوشته‌ها و کرده‌ها بر این موضع بینابین گواه است.

بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی و نظامی آنها سخت به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‌ها یا دلسوزی بیگانگان معتقد و ملتزم؛ بینش دیگر هر چند دلش همین را می‌خواهد و زبانش همین را می‌گوید و قلمش همین را می‌نویسد اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان.

بینش اول به نظام و شیوه‌ای برای زندگی امت ما معتقد است که در عین گشودن راه به سوی همه نوع پیشرفت‌ها و ترقی، مانع حل شدن مسلمان‌ها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را به فرهنگ و نظام ارزش اصیل و مستقل اسلام استوار دارد؛ بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌های آن، جامعه را به راهی می‌کشاند که خود به خود درها را به رویارزش‌های بیگانه از اسلام و بلکه ضد اسلام می‌گشاید.

بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‌کند که جامعه را به سوی امامت متقین و گسترش این امامت بر همه سطوح راه می‌برد بینش دیگر، بیشتر روی شرایطی تکیه می‌کند که خود به خود راه را برای نفوذ بی‌مبالات‌ها یا کم مبالات‌ها در همه سطوح مدیریت امت اسلامی و حاکم شدن آنها بر سرنوشت انقلاب هموار می‌سازد...».

آیت الله بهشتی با مظلومیت و شهادت خود، تفاوت دو سبک زندگی مومنانه و منافقانه را نشان داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 1
    الان یک جریان سومی هم اومده
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      کامل بنویس
  • حمید IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی باد. خدابیامرز فقط دو سال، تنها دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود، که با چشمان خودش دید، چه آفتی گرفته« درخت انقلاب » اسفند 59 نامه نوشته شده، یعنی قبلش تمام بررسی ها و تحقیقات درباره خواص دارای پست و مقام در قطار جمهوری اسلامی انجام شده، متعجب از اینکه این اشخاص تو کدام واگن بدون که بریدن و کم آوردن و عافیت طلب شدن...
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 0
    جریان فقط اسلام است بقیه یامنافق شناخته شده چسبیده به کفاریامنافقین اشرافی دزدچسبیده به جامعه اسلامی اند مثل نجومی بگیرغیرشفاف که رهبرهم میفرماید شفاف کنین نمیکنن
  • محمدایوب IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    بینش اول رهبری معظم انقلاب بودند وبینش دوم رفسنجانی ودارودسته فرقه ضاله اصلاح طلبان امروزی که دران زمان تقیه میکردند روحانی غربگدا که ازابتدا دست چپ هاشمی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس