افزایش مصرف مخدرهای صنعتی/ آمار بالای کشفیات مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تغییر روند مصرف از سمت مواد مخدر سنتی به صنعتی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تولید مواد مخدر صنعتی در کشور افغانستان، اظهار کرد: امروز بیشترین مواد مخدر صنعتی در افغانستان تولید می‌شود، همان طور که گفتیم بزرگترین تولیدکننده تریاک در جهان نیزکشور افغانستان است.

وی افزود: نظارت لازم در کشور افغانستان وجود ندارد و قطعاً همسایگی ما با این کشور باعث می شود این مواد به داخل کشور ایران بیاید و از آنجایی که بسیاری از مصرف‌کنندگان صنعتی اطلاعات کافی از ساختار مواد ندارند این شکننده و مخرب است.

اصلانی با اشاره به میزان بالای کشفیات مواد مخدر، خاطرنشان کرد: با آنکه با افغانستان همسایه هستیم اما میزان کشفیات مواد مخدر ما بسیار بالاست، این در حالی است که میزان کشفیات مواد مخدر در برخی کشورها عدد پایینی است.

وی ادامه داد: اشرافیت اطلاعاتی دستگاه‌های مقابله کشور از جمله فراجا، سپاه و بسیج، گمرک و وزارت اطلاعات موجب شده تا میزان کشفیات بسیار بالایی داشته باشیم و  به تبع این دستگاه با شبکه های توزیع مواد مخدر در کشور و مرزها مقابله می‌کنند، اموال قاچاقچیان توقیف و مجرمان نیز دستگیر می‌شوند.

وی گفت: برخی از مواد مخدر به دلیل بی اطلاعی از ساختار و عواقب آن استفاده می‌کنند و احساس می‌کنند که اعتیاد آور نیست این در حالی است که اعتیاد این مواد مخدر آن بسیار بالا و و نگران کننده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تغییر روند مصرف از سمت مواد مخدر سنتی به صنعتی افزایش یافته، رسانه‌ها می‌توانند میزگردهای تخصصی درباره تبعات مواد مخدر را برگزار و در جهت کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه تلاش کنند.

وی تأکید کرد: نمی توان مواد مخدر را ریشه کن کرد. در هیچ جای دنیا چنین اقدامی صورت نگرفته و اگر اطلاعات عمومی افراد منحرف شده به سمت مواد مخدر افزایش یابد مواد در خیابان هم ببینند هیچ گاه مصرف نمی‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 0
    چرا تو ترکیه ریشه کن کردن
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      نه غرب گدا
  • محسن ترقه IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 1
    لعنت به مواد فروشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس