پمپئو

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به حضور احتمالی پمپئو در انتخابات آمریکا گفت: این شخص چون در دشمنی با ایران به نتیجه‌ای نرسیده کارنامه کاریِ غیرقابل دفاعی دارد و مجبور است خودش را پیروز نشان دهد.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در مورد اهداف پشت پرده مصاحبه اخیر مایک پمپئو وزیر امورخارجه سابق آمریکا گفت: این مصاحبه از چند جهت قابل توجه است؛ پمپئو بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را چه در دوران تصدی گری وزارت خارجه آمریکا و چه ریاست سازمان جاسوسی این کشور صرف دشمنی با ایران کرده است.

وی با بیان اینکه پمپئو حداقل سی سال با ملت ایران دشمنی کرده است، افزود: وزیر امور خارجه سابق آمریکا در این مصاحبه اعتراف می‌کند رشد تولید ناخالص ملی ایران در سال جاری بیشتر از آمریکا و اروپا خواهد بود که بیان کردن چنین مساله‌ای نشان‌دهنده شکستی بزرگ برای دشمنان است.

بیشتر بخوانید:

ترور سردار سلیمانی؛ جنایتی که در هدف ناکام ماند

ایزدی با اشاره به صحبت‌های پمپئو مبنی بر رشد تولید ناخالص ملی ایران، تصریح‌کرد: این مساله نکته مهمی است چراکه هدف این افراد فروپاشی اقتصاد و نظام جمهوری اسلامی بود در حالی که بعد از  گذشت چندین سال خودشان اعلام می‌کنند که احتمالا رشد تولید ناخالص ملی ایران در سال جاری بیشتر از آمریکا خواهد بود.

* آمریکا در حوزه تحریم اقتصادی شکست خورده است

این کارشناس مسائل بین‌الملل بابیان اینکه شاید پمپئو بخواهد در قامت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  ظاهر شود، گفت: زمانی که فردی بخش زیادی از عمر خود را صرف به ثمر رسیدن موضوعی می‌کند و در آن شکست می‌خورد؛ کارنامه کاریِ وی غیرقابل دفاع می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه سابق آمریکا مجبور است ظاهری پیروزمندانه از خود نشان دهد، افزود: این شکست به عنوان گزارش کاری نتیجه مثبتی برای وی به دنبال ندارد چرا که شاید بخواهد در قامت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  ظاهر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: واقعیت این است که جنایت بزرگی که آمریکایی ها انجام دادند باعث شکست آنها در همه حوزه‌ها شده است؛ در همه جای دنیا اعم از جوامع شیعی، غیر شیعی و غیرمسلمان، هرکسی که استکبار ستیز است به سردارسلیمانی تأسی می‌کند.

ایزدی ادامه‌داد: به اذعان کارشناسان آمریکایی سردار سلیمانی بعد از شهادتش به خیلی از اهدافی که برای آن تلاش می‌کرد رسید که اگر با مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت هیچ وقت به این جایگاه نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به اهداف ترور حاج قاسم نیز نرسیدند، گفت: مجریان ترور سردار سلیمانی که وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم یکی از آنان بود در رسیدن به اهدافشان شکست خوردند چراکه در نهایت اهدافی که شهید سلیمانی به دنبال آنها بود محقق شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه اسم پمپئو به عنوان کسی که باید مشمول انتقام سخت شود مطرح است، افزود: این فرد از ترس انتقام زندگی سختی را می‌گذراند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به مصاحبه مایک پمپئو با العربیه سعودی گفت: میزبان این گفت و گو شبکه «العربیه» وابسته به آل سعود است علیرغم این مسأله شاهد هستیم این برنامه به شکل مجازی برگزار شد شیوه‌ای که برای مصاحبه‌های این چنینی مرسوم نیست؛ ترس از انتقام سخت به حدی زیاد است که حتی به کارکنان العربیه هم نمی تواند اعتماد کند به همین دلیل سخنانی که مطرح می‌شود نتیجه گیر افتادن در چنین  وضعیتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    5 3
    نظراتت کارشناسی نیست .
    • محمدایوب IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      3 3
      ای بابا از کجا فهمیدی نگو پس بیخود میگفتن نمی فهمی افساد طلبان که ذاتن آمریکایی هستن جرعت مناظره با اورا ندارن حتی پادو اوباما وترامپ زیبا کلام آنوقت تو
    • چشم برزخی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      سلام و عرض ادب - با احترام به نظر حضرتعالی ،اتفاقا جناب آقای ایزدی همون اوائل مطرح شدن بحث برجام ،با طرح موضوعات دقیق نشون داد نظراتش کاملا درست و کارشناسیه
    • احسان معتمدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      دلایل را که گفتم ننوشتی تا دیگران بدانند دلایل ایشان در مورد اقتصاد کاملا الکی است ، مواضع ایشان در دفاع از اسلام و حاج قاسم و اینها خوب است اما در مورد تحریم و معیشت و اقتصاد نه
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 0
    کک مردم آمریکا هم از تحریم‌ها نگزید اصلا .
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 1
      چقدرم خخخ
    • محمدایوب IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 2
      آمریکایی ها که ککشون نگزید هیچ نوکرشون هم که تو هستی متوجه شدی که ککشون هم نگزید بخور از سیر شی
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 3
    آقای فواد ایزدی اون دشمن ماست اشتباه می‌کنه که میگه رشد اقتصادی ما ازامریکا بیشتر میشود اصلاح طلبان فساد طلب در ایران میگویند اقتصاد ما نابود شده باید با آمریکا روبوسی کنیم دست آمریکا راببوسیم هرچه گفت بگوییم چشم دیدید 20سال در افغانستان بود چه گلستان شد دیدید مصر چه آباد شده دیدید در عراق بود مگه کور هستند افساد طلبان اینها رانبینند می بینند اما یا خرند یا کوروکرند
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 1
    امریکا دردرازمدت ازتحریم های ایران ضرباتی خوردولی بعدازتحریم روسیه وچین ومتحدشدن ودورزدن تحریم ها توسط ایران داغون شده
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 1
    امریکادرتحریمها شکست خورده
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    فقط مردم ایران درمقابل تحریمها وانواع هزینه های جانی ومالی،تله برجام ترور دانشمندان فرماندها،اعتراصات کشتارمردم...)مقاومت کردنند والا مسئولین کارکنان وخودیهاوابستگان شیفتگان وهابیها صهیونیسم ومردم استکبار...هیچ ضرری نکردنند
  • بابک IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 2
    شناخت دکتر ایزدی از جامعه آمریکا و فرآیندهای سیاسی آمریکا و مسائل بین المللی مبتنی بر واقعیت است. نظرات ایشون در طول این سالها صحیح بود. خوشحالم که ایشون رو شناختم. خدا حفظش کنه.
  • DE ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 3
    از خودت داستان می سازی بگو حقوقت چنده تا ببینیم راست می گویی یا نه تو ناز نعمت زندگی می کنی بعد از این حرفا می زنی
    • محمدایوب IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 0
      11/42 فواد ایزدی یک محقق واستاد دانشگاه است یک محقق در یک رشته تحقیق میکند وفواد ایزدی هم تخصصش آمریکا است که نوکران آمریکا افساد طلبان وخصوصا زیبا کلام وحشت دارند با او روبرو شود آنوقت تو نادان می گویی از کجا حقوق میگیرد
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    چون استکبار درتله برجام وتحرینها علیه ایران ودنیا شکسته خورده ۱-باید استکبار،وهابیها،صهیونیسنها ونوکران وابستکان،شیفته،خاین جاسوس تعهدکتبی،تضمین اجرایی بدهد که درهیچ(مسئله وانواع پیشرفتها بدون هرگونه محدودیت ایران....)دخالت نداشته باشند
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      تاشفافیت صورت نگیره همینه رهبر فرمودند شفافیت مسئولین
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    چرا چینیها سعی میکنن ارزش پول ملیشان را کاهش بدهند تا ارز هایشان افزایشی شود وبیشتر جنس وکالاهای هرزان درست کنند وبازار عربیها ودنیا را بیشتر تسخیر کنند ...‌)
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 2
    بله مشخصه تحریم ها چقدر شکست خورده
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 1
    رشد اقتصادی دولت و سرمایه دارها نفعش چقدر به جیب مردم میره؟ طوری از رشد اقتصادی حرف میزنید انگار درآمد ما از تورم پیشی گرفته؟
  • سبیل IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    کافیست دربین مردم و در کوچه و بازار چرخی بزنی
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    خداییش ؟؟؟!!!
  • محمد قزل IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 1
    وضعیت اقتصادی مردم ایران از همه ی کشورهای دنیا بهتره سالی ۱۰بار به مسافرت وکنار دریا میرن
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    استکباراز(تله برجام،تحریمها وحضوردر ایران ودنیا شکسته خورده )درهرمذاکراتی ۱-باید استکبار،وهابیها،صهیونیسنها ونوکران وابستکان،شیفته، )تعهدکتبی،تضمین اجرایی بدهند که درهیچ(مسئله وانواع پیشرفتها بدون هرگونه محدودیت ایران....)دخالت نداشته باشندوهرگونه هزینه های جانی مالی، بتن کردن تعلیق پلمپ محدودیت وحضورجاسوسان اژانس وهربازرسی... عیر قابل قبول خواهدبود
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    کاش! مفتی! حرفِ مفت می‌زدید............،
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    آره خب! شما که هیچ تغییری توی سفره ات نیافتاده. نونت گرم بوده آبت سرد. تازه تحریم براتون نعمتها بوده
  • NL ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    فواد ایزدی امثال فواد ایزدی با حقوق های بالا کارشناس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس