کودکان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: والدین می‌توانند با یک کد دستوری مشخص، سیمکارت خود را به سیمکارت مخصوص استفاده کودکان تبدیل کنند.

به گزارش مشرق، ایجاد محیطی امن برای کودکان در فضای مجازی یکی از دغدغه‌های وزارت ارتباطات بوده و در روزهای اخیر صبحت درمورد آن زیاد است. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی اعلام کرده که ایمن کردن فضای مجازی برای کودکان با یک دستوری مهیا خواهد شد.

زارع پور با اشاره به مصوبه‌ای از شورای عالی فضای مجازی گفت: دستگاه‌های مختلف مکلف هستند که یک محیط ایمن و مفید برای کودکان فراهم شود. ما مجموعه‌ای از ابزارها را در نظر گرفته ایم که یکی از آن‌ها این است که پدر و مادرها می‌توانند سیمکارتشان را با یک کد دستوری از حالت معمولی به حالت مخصوص کودکان تبدیل کنند. به این ترتیب کودک فقط به تعدادی سایت و سرویس‌های مشخص دسترسی دارد که در یک لیست سفید گنجانده شده است و دیگر کودکان در معرض انواع مختلف محتواها قرار نمی‌گیرند.

وزیر ارتباطات گفت: با سیمکارت مخصوص کودکان و اعمال کد دستوری، حتی ویژگی Safe search یا جستوجوی ایمن بر روی جستگوگرها به عنوان دریچه ورود به دنیای مجازی، اعمال خواهد شد تا کودکان کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند. در واقع اپراتور کودک به شکل مجازی وجود دارد و در همه اپراتورها با همان سیمکارت‌های سابق می‌توان با کد دستوری تعریف شده، فضای مجازی را برای کودکان کنترل کرد. با همان کد دستوری هم می‌توان سیمکارت را به حالت عادی بازگرداند.

سیمکارت ویژه کودک هم وجود دارد که از سال‌های گذشته شرایط آن مهیا شده، اما تبلیغ و ترویج نشده است. با این حال نزدیک یک میلیون سیمکارت کودک در کشور ارائه شده و استفاده می‌شود. در سیمکارت کودک محدودیت‌های دسترسی به سایت‌های خاص به طور دائمی وجود دارد.

زارع پور می‌گوید تشخیص اینکه چه محتوایی برای چه سنی از کودکان مناسب است بر عهده وزارت ارتباطات نیست و دستگاه‌های فرهنگی این کار را انجام می‌دهند. این دستگاه ها فهرستی از محتوای سفید که دائما به روزرسانی می شود را معین می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    ستتون درد نکنه سرعت اینترنت نسبت به قبل از عید خیلی خوب شده ولی اگر 30 تا 50 درصد دیگه بهتر بشه ممنون میشوم . وقتی کار خوبی میشه هم باید تشکر و هم تشویق کرد.
  • CA ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    چه کدی؟
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    دو ساعت حرف زده شما هم نوشتی ولی کد رو ننوشتی!!!!!!!! چرا دقت نمیکنید؟
  • محمد مهدی رحیمی رک رک. IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    ا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس