آشنایی با سرمربی تراکتور؛ از بردیف کابوس وار تا رواشناس و بازیکن ساز در مستطیل سبز

بازیکن سابق روبین کازان به صورت مفصل درباره ویژگی های بارز سرمربی جدید تراکتور صحبت کرد.

به گزارش مشرق، قربان بردیف مربی بازیکن ساز و باتجربه ترکمنستانی مقیم روسیه در این فصل زمام هدایت باشگاه تراکتور را برعهده دارد.

نام این مربی برای فوتبال دوستان ایرانی آشناست چون کاشف سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان به شمار می آید و این ستاره ایرانی زیرنظر این مربی در تیم های روبین کازان و روستوف رشد کرد و الان به یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی کشورمان تبدیل شده است.

در همین رابطه «آرتور ساگیتوف» یکی از شاگردان بردیف در روبین کازان در مصاحبه با سایت «اسپورت بیزینس» درباره تجربه خود زیرنظر سرمربی جدید تراکتور صحبت کرد که به شرح زیر است:

*اولین جلسه تمرینی خود را با بردیف به خاطر دارید؟

- هنوز هم برای من یک کابوس واقعی بود. داشتم می لرزیدم! من در داخل دایره بلند می شدم. بخاروف، آزمون بازیکنانی بودند که دوست دارند با بقیه شوخی کنند. نوبت من شد، آنها توپ را به سمت من پرتاب می کردند و من فقط آنها را از دست می دادم! بخاروف از خنده غلت میزد.

از بردیف کابوس وار تا رواشناس و بازیکن ساز در مستطیل سبز

من از قبل به این فکر می کردم که می توانم به کدام تیم تمرینی ملحق شوم.  قربان بردیف در این لحظه تماس گرفت و اعلام کرد یک مانع قرار می دهد و یک توپ روی آن می گذارد که با توپ به آن ضربه بزنید. من شوت زدم ولی توپم مانع خورد. باز هم خنده های وحشتناک از سوی دیگر بازیکنان شنیدم.  پس از آن، قربان بردیف گفت: "من به شما یک ماه فرصت می دهم تا مهارت خود را تقویت کنید. باید ضربه بزند تا توپ مستقیم پرواز کند. سپس، وقتی به آن مسلط شدید، از قبل آن را در گوشه ها هدایت خواهید کرد. او فقط دید که من از نظر روانی درسطح پایینی هستم، بنابراین این کار را کرد. در این زمینه او قوی‌ترین روانشناس است. وقتی می بیند که یک نفر شروع به بلند شدن می کند، بازیکن را روی زمین پایین می آورد و بالعکس. او همیشه این تعادل را دارد.

او در جلسات بعد از تمرین به من کمک زیادی کرد. من می توانستم با هر کسی به صورت جداگانه تمرین کنم. بردیف هیچ بازیکن مورد علاقه ای ندارد، او کسی را متمایز نمی کند. برای من او مربی کاملی است، بهتر از او را ندیده ام و بعید است که ببینم.

*تیم های بردیف با این نظم و انضباط چه عملکردی در زمین دارند؟

- در تیم های بردیف بازیکنان همیشه می دانند که در زمین چه باید بکنند. شخصاً دست من را گرفت و به من نشان داد که کجا و چگونه بروم. ما حتی همه را تجزیه و تحلیل کردیم. سپس کادر فنی آماری را ثبت کردند که تقریباً 80 درصد گل‌ها خارج از محوطه جریمه به دست می‌آیند.

از بردیف کابوس وار تا رواشناس و بازیکن ساز در مستطیل سبز

جزئیات دیوانه کننده بود. همه بازیکنان می دانستند چه کسی و چه کاری انجام خواهد داد. این نتیجه شد. بله، در دور دوم بردیف در روبین کازان نتیجه ما چندان خوب نبود اما در آن زمان هیچ ستاره ای وجود نداشت. قبلا نوبوآ را داشت که الان تمام مسئولیت تیم را سوچی به دوش می کشید. به هر حال، وقتی یک بار گفتم من لیاقت بازی در تیم را ندارم، کامبولوف به من پاسخ داد: "جرأت نداری چنین چیزی بگویی. اگر اینجا هستید، پس لیاقتش را دارید." اما هرگز فکر نمی کردم که لیاقتش را داشته باشم. شاید او در تمرینات خود را نشان داد که کار می کند، اما هرگز نمی گویم به اندازه آنها قوی و با استعداد بودم.

بازیکن سابق روبین کازان درباره ویژگی های سرمربی جدید تراکتور این طور گفت:  او با تاکتیک های دقیق، نگرش ویژه نسبت به بازیکنان و کار روانی قدرتمند متمایز است. شما می توانید برای مدت طولانی در مورد نقاط قوت او صحبت کنید. برعکس، اگر در مورد معایب آن از من بپرسند، برای مدت بسیار طولانی فکر می کنم.

*قدرت نظارت بردیف در تیم ها چگونه بود؟

-زمانیکه در اردوی تمرینی زمستانی بودیم برای من اتفاقی افتاد. گند زدم و من را به تیم دوم فرستادند. چی شد؟ در حین تمرین، وقتی دوچرخه سواری می کردم، گوشی خود را بیرون آوردم. یکی از مربیان فوراً به سمت من آمد و پرسید: «داری چه کار می کنی؟ آموزش در حال انجام است، چرا گوشی دستت است؟ و من 18 ساله داشتم و به نظرم این اتفاق طبیعی بود.

از بردیف کابوس وار تا رواشناس و بازیکن ساز در مستطیل سبز

- یعنی بردیف نبود که گوشی را دید، بلکه دستیاران آن را دیدند؟

- تفاوت در چیست؟ او همه اتفاقات تیم را می داند. حتی اگر به یکی از مغازه های شهر می رفتم، او بلافاصله از این موضوع مطلع می شد. با تلفن همراه در شبکه های مجازی به صورت زنده صحبت کردم و  به خودم اجازه دادم زیاد حرف بزنم. 100 نفر پخش زنده من را تماشا کردند و فوراً خبر به گوش قربان بردیف رسید. صبح روز بعد با ضربه زدن به در اتاق بیدارم کرد و گفت: "بیا برو برای تیم دوم بازی کن و به کارت فکر کن. آن موقع همه چیز برایم عادی به نظر می رسید و فکر می کردم کار خاصی انجام ندادم.

بعد از چندین تمرین و بازی با تیم دوم برای انجام یک بازی دوستانه با دینامو از قبل برای تیم اصلی دعوت شدم. بازی را 1 بر 2 باخته بودیم که من وارد زمین شدم و بازی را با گلزنی ام مساوی کردم. من فکر می کردم: "بله، اکنون همه چیز خوب خواهد شد." آنها به من گفتند بردیف در لابی منتظر است. به سمتش رفتم و به من گفت: برای لیگ برتر کمی ضعیفی، فکر می کنم باید قرضی بروی. بله، چطور؟ گل زدم! از اتفاقی که داشت شوکه شدم. 

در کل بردیف مربی توانمند و بازیکن سازی است و می تواند یک بازیکن را از همه لحاظ بسازد و تحول باشگاه بدهد. زمان برای تعریف از توانایی اش کم می آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس