ارتش روسیه نیروهایش را از جزیره «مار» خارج کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور جزیره اوکراینی «مار» در دریای سیاه را ترک کرده‌اند و افزود این اقدام در راستای نشان دادن حسن نیت مسکو انجام شده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (۳۰ ژوئن) اعلام کرد که نیروهای این کشور جزیره اوکراینی «مار» در دریای سیاه را ترک کرده‌اند و تاکید کرد که این اقدام نشانه حسن نیت مسکو در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین است.

این وزارتخانه اعلام کرد: در ۳۰ ژوئن، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به نشانه حسن نیت، وظایف محوله خود را در جزیره Zmeiny به پایان رساندند و از پادگان مستقر در آنجا عقب‌نشینی کردند. بنابراین، به جامعه جهانی نشان داده شده که فدراسیون روسیه در تلاش‌های سازمان ملل برای سازماندهی یک کریدور بشردوستانه به منظور صادرات محصولات کشاورزی از خاک اوکراین مداخله نمی‌کند.

مسکو افزود که «اکنون برعهده کی‌یف است که محاصره در این منطقه را متوقف کند، زیرا اوکراین هنوز مین‌های دریایی را که مانع از خروج کشتی‌ها از بنادر دریای سیاه می‌شود، پاکسازی نکرده است».

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، Zmeiny موسوم به جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه در ۴۰ کیلومتری رومانی که در حال حاضر یکی از اعضای ناتو است، قرار دارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این جزیره بخشی از اوکراین شد، اما بخارست روی آن ادعای ارضی دارد.

طی ماه‌های گذشته از درگیری‌ها در اوکراین، نیروهای این کشور تلاش کرده‌اند این جزیره را از کنترل روسیه بازپس بگیرند، اما شکست خوردند و هواپیماهای جنگی، پهپادها و نیروهای خود را از دست دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ب IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    11 6
    حسن نیت؟ خخخخ
    • DE ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      روسیه نقطه ای در کل کره زمین وجود نداره که نتونه با موشک های قاره پیماش بزنه وقتی بدون سرنشین و اتوماتیک اون موقعیکه امریکایی ها هنوز خر نعل میکردند به دور کره ماه گشت زد و برگشت اون چند میلیون کیلومتر در مقابل چند ده کیلومتر جزیره مار هیچ نیست الان اگه بمونه دلقک میگه دنیا نگاه کنید من چند صد میلیون غلات دارم میخوام‌بدهم به فقرا پوتین نمیگذاره .ولی الان توپ را انداخت در زمین دلقک .دیگه الان نمیتونند جود بازی در بیارن و خودزنی کنند بگن روسیه بود الان دلقک باید راه دریایی را باز کنه تا کشتیهای باری بیان بیرون و البته میترسند کشتیهای جنگی روسبه برن توو .. دلقک نه راه پس داره نه راه پیش پوتین دلقک را نشوندش روی اره عین بره.
  • TR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    10 5
    اوکراین بارها جزیره مار رو بمباران کرد خسارت زیادی به تسلیحات روسیه زد همین چند روز پیش با پهپاد و راکت زدن
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      11 7
      ببین خود زلنسکی مصاحبه کرد بیرقدار آشغاله تو زور بیخود نزن
    • TR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      4 16
      پس به خاطر اون دوباره سفارش داد احمق جان زلسنکی گفت فقط با پهپاد نمیتونیم از پس روسیه بر بیاییم نگفت که پهپاد های ترکیه ناکارآمده روسیه ارمنستان نیست که بل چندتا پهپاد شکستش داد
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      کلا فایده‌ای نداره، پهپاد برای جنگ های خارج از مرزیه و اونم موردی نه لشکرکشی، بیش از هزار پهپاد ترکی و... اوکراین منهدم شدن. روسیه سوریه و لیبی نیست.
    • BE ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      یاساچین تاراختورک دوستان بیکار در المان سبزی فروشی خوب پول در میاره
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    اوکراین بیرونشون کرده
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    زلنسکی داره با کمک امریکا کشورش رو نابود میکنه با اهداف پشت پرده. اگر انسان بود مردمش رو به کشتن نمیداد روسیه مجبور شده بجنگد چون خیلی به شرق اوکراین ظلم کرده
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    اونایی که از روسیه حمایت می‌کنند واقعا پیش خودشون چی فکر میکنند
  • بنده خدا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    خب کمانوهای انکلیسی جای روس هاراپر نیکنند،واوکرتینی ها که حسن نیت نمی شناسند،اقدام روس بسیاراشتباه بود وهست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس