.

از زمان تصرف جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه در روز نخست جنگ توسط نیروی دریایی روسیه، این کشور به این نقطه به عنوان محلی برای عملیات آبی خاکی علیه بندر اودسا و سواحل جنوب غربی اوکراین نگاه می کرد.

سرویس جهان مشرق _ هفدهمین هفته از جنگ اوکراین نیز به پایان رسید؛ از روز گذشته ارتش روسیه محور جدیدی را در جنوب غربی سورودونتسک فعال کرده و تلاش می‌کند تا با تصرف روستاهای حومه شهر باخموت، مسیرهای ارتباطی ارتش اوکراین با دو شهر لیسیچانسک و سورودونتسک را قطع کرده و نظامیان اوکراینی حاضر در آخرین مناطق استان لوهانسک را به محاصره درآورد یا مجبور به عقب نشینی کند.

تحولات روز صد و هجدهم جنگ اوکراین:

آیا لیتوانی قربانی بعدی خشم روسیه خواهد بود؟ / آژیر قرمز انرژی در آلمان به صدا درآمد/ حمله موشکی ارتش اوکراین به سکوهای گازی کریمه +نقشه و تصاویر

رکن اساسی نبرد در جبهه شرقی و منطقه دونباس، همچنان بر پایه آتش سنگین توپخانه بوده و طبیعتا ارتش روسیه به دلیل داشتن تجهیزات و توان آتش چند برابر نسبت به مدافعین اوکراینی دست بالا را در میدان نبرد در اختیار دارد.

میهمانی ویژه توپخانه روسیه برای هویتزرهای امریکایی/ دلیل اصرار مسکو بر ادامه حضور در "جزیره مار" چیست؟ +نقشه و تصاویر

همچنین از روز گذشته ارتش اوکراین در جبهه جنوبی این کشور و حومه شهر خرسون در تلاش است تا با به سمت مرکز این استان پیشروی کند؛ آنها روز گذشته موفق به تصرف شهرک Kiselivka در ۱۵ کیلومتری مرکز خرسون شدند اما همچنان حجم بالای قوای دفاعی ارتش روسیه اجازه پیشروی قابل توجه به سمت این شهر را به نیروهای اوکراینی نداده است.

میهمانی ویژه توپخانه روسیه برای هویتزرهای امریکایی/ دلیل اصرار مسکو بر ادامه حضور در "جزیره مار" چیست؟ +نقشه و تصاویر

میهمانی ویژه توپخانه روسیه برای هویتزرهای امریکایی

با توجه به اینکه جنس نبردهای جبهه شرقی اوکراین بر اساس استفاده گسترده دو طرف از توپخانه است، یکی از مهمترین موارد کمک های تجهیزاتی غرب برای ارتش اوکراین در ماه های اخیر ارسال هویتزرهای کششی و خودکششی مدرن بوده است.

میهمانی ویژه توپخانه روسیه برای هویتزرهای امریکایی/ دلیل اصرار مسکو بر ادامه حضور در "جزیره مار" چیست؟ +نقشه و تصاویر

بسیاری از کارشناسان هویتزر کششی ۱۵۵ میلیمتری M-۷۷۷ امریکایی را برترین و دقیق ترین توپخانه کششی دنیا می دانند؛ بر اساس اعلام رسمی پنتاگون تا کنون ۱۲۶ عراده هویتزر ام۷۷۷ به همراه ۲۶۰ هزار گلوله به ارتش اوکراین تحویل داده است و این کشور استفاده گسترده ای از این هویتزرها علیه مواضع ارتش روسیه در منطقه دونباس کرده است.

اما روز گذشته تصاویری از دید پهپادهای شناسایی ارتش روسیه منتشر شد که نشان می‌داد حداقل ۳ عراده از این مدل هویتزر امریکایی در حملات دقیق توپخانه ارتش روسیه با مهمات هدایت لیزری کراسنوپل نابود شده اند.

پیش از این نیز یک عراده دیگر از هویتزرهای ام۷۷۷ امریکایی در جبهه شرقی نابود شده بود که مجموع آنها را به ۴ دستگاه می رساند.

دلیل اصرار مسکو بر ادامه حضور در "جزیره مار" چیست؟

از زمان تصرف جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه در روز نخست جنگ توسط نیروی دریایی روسیه، این کشور به این نقطه به عنوان محلی برای عملیات آبی خاکی علیه بندر اودسا و سواحل جنوب غربی اوکراین نگاه می کرد؛ اما با تغییر شرایط میدانی نبرد اوکراین از ۳ ماه پیش تا کنون بعید به نظر می رسید دیگر امکان حمله به اودسا وجود داشته باشد اما ارتش روسیه همچنان بر ادامه حضور در این جزیره کوچک که در فاصله ۴۰ کیلومتری ساحل اوکراین قرار دارد اصرار داشت.

میهمانی ویژه توپخانه روسیه برای هویتزرهای امریکایی/ دلیل اصرار مسکو بر ادامه حضور در "جزیره مار" چیست؟ +نقشه و تصاویر

قوای روسی حاضر در این جزیره چند بار توسط نیروی هوایی و توپخانه ارتش اوکراین هدف قرار گرفتند و ارسال سامانه های پدافندی نظیر Tor به این جزیره نیز بی فایده بوده و تنها منجر به نابودی خود این سامانه ها شد. چندین قایق گشتی و لجستیکی نیروی دریایی روسیه نیز در اطراف این جزیره هدف حملات موشک های ضد کشتی هارپون و پهپادهای رزمی بیرقدار قرار گرفتند، اما تصاویری که چندی پیش از این جزیره منتشر شد نشان می داد ارتش روسیه حجم تجهیزات نظامی خود در جزیره مار را چندین برابر کرده و سیستم های پدافندی دیگر از جمله Pantsir را نیز به دفاع جزیره افزوده است.

۲ روز قبل منابع اوکراینی مدعی شدند توپخانه ارتش این کشور ده ها راکت را به سمت محل حضور نظامیان روسیه در جزیره مار شلیک کرده است؛ تصاویر ماهواره ای منتشر شده از این جزیره نشان می دهد حداقل ۳ نقطه در این محل مورد اصابت پرتابه های اوکراینی و آتش سوزی قرار گرفته است و احتمالا بخش دیگری از تجهیزات نظامی ارتش روسیه مجددا در این محل نابود شده باشد.

میهمانی ویژه توپخانه روسیه برای هویتزرهای امریکایی/ دلیل اصرار مسکو بر ادامه حضور در "جزیره مار" چیست؟ +نقشه و تصاویر

با توجه به مساحت بسیار کم جزیره (ابعاد ۴۰۰ در ۴۰۰ متر)، فاصله کم آن تا ساحل اوکراین و عدم امکان پشتیبانی نیروی دریایی روسیه از آن به دلیل خطر موشک های ضد کشتی اوکراینی، ادامه حضور نظامیان روسیه در این جزیره غیر قابل توجیه بوده و تنها موجب خسارات و تلفات بیهوده برای آنها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    مرگ بر پوتین جنایکار
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      و همچنین مرگ بر تمامی رؤسای جمهور جنایتکار آمریکا از گذشته تاکنون که یا با جنگ سخت باعث کشتار ملت‌های مختلفی شده‌اند و یا با تحریم‌های مختلف موجب رنج مردم سایر کشورها ازجمله ایران شده‌اند.
    • محمد IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      74 44
      فقط درود بي نهايت درود بر آمريكاي بزرگ و قدرتمند كه با اختراعات و اكتشافات خودش بسياري از مشكلات و گرفتاريهاي دنيا و انسان هاي روي زمين را برطرف كرد و نمونه هاي فراوان و بي شمار است
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      14 22
      و همچنین مزدوران جنایتکارانش
    • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      10 37
      امریکا این ابر جنایتکار تاریخ بزرگترین دولت بدهکار و بذه کار روی زمبن فقط با غارت و دزدی و بازی بادلار و درآمدهای میلیاردی قمار دلار سرپاست و خصوصا بخاطر نوکرهایی مثل تو که کفش لیس امریکا هستند و بزرگترین آرزوشون اینه که یه روزی ترامپ یا بایدن تف کنه کف دستتون . خاک بر سر هر چه غربگدای در پیتیه.حال آدم ازشون بهم میخوره
    • ایرانی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      7 33
      آلبانی چه خبر حقوقش خوبه ؟
    • نظر IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      11 29
      مرگ بر صهیونیست های کثیف و خبیث یهودی و غیره
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      9 22
      چقدر سایبری عربستانی و مزدور آلبانیایی کامنتاشون زیاد شده!!! باز خوبه مردم می بینند که چقدر دشمن دارند و این افراد عملا دوست که چه عرض کنم، نوچه آمریکا و دشمنان ملت و مردم ایران هستند
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      10 38
      بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      2 22
      آمریکای کم شعور کارت تمومه فقط دست و پا بزن وقتی آمریکا نابود شد اسناد پیشرفتهای علمی شگرفی که توسط دانشمندان جهان کشف و ارتقا پیدا کرده و توسط دولتمردان خبیث آمریکایی مخفی شده در تمام جهان منتشر خواهد علم در کل جهان پیشرفت خواهد کرد علمی که آمریکا به جهان داده علم لاینفع است و فقط برای منافع خودش است. مرگ بر همچنین سیستمی.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      5 0
      ۲۳:۴۱ جناب از کدوم مردم صحبت میکنی شما در بین مردم دراقلیت ترین هستید خوبه که همه چیز شفاف و روشنه ومردم همه چیز را میدونند.
    • NL ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      4 0
      ۱۱:۳۵ عزیزم بهت فشارامد کمترحرص بخور.هههه
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    این جنگ فرسایشی باعث نابودی مسکو و ارباب خواهد بود عرازشیه های سینه چاک و نوکر ارباب بدانند این جنگ طولانی خواهد بود و ارباب پوسیده شما سرانجام خوبی ندارد و در این باتلاق گیر افتاده باعث تجزیه روسیه خواهد شد
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      71 96
      فعلأ که اوکراین تجزیه شده و از باقیمانده اوکراین هم دیگر چیزی باقی نمانده. فرصت دلقکینسکی هم برای تسلیم رسمی و اعلامیه پذیرفتن واقعیت های دنیای جدید و عقب نشینی ناتو رو به اتمام است. اودسا و کل ساحل جنوبی اوکراین و دونتسک و لوهانسک و ترانس نیستریا به روسیه ملحق خواهد شد و باقیمانده اوکراین هم خلع سلاح و به چند قسمت تقسیم خواهد شد.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      49 84
      نمیودونم این غربگداها چه چیزی از آمریکا و غرب دیدن اینجوری کاسه لیسی میکنن.
    • US ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      74 43
      در صورت به درک واصل شدن پوتین برده های وطنی ارباب قطعا از ناراحتی به اربابشون پوتین در جهنم ملحق میشن.مرگ بر وطن فروشان توده ای
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      11 22
      مزدوران جنایتکار بفکر کفن خودتون باشید
    • DE ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      19 34
      تقسیم کار شده از طرف امپریالیسم امریکا و صهیون بین الملل.تعدادی باید با حدیث و آیه و قرآن و فلسفه و سفسطه‌ و تحریکات دینی مردم مسلمان ایران و با رعب و وحشت و رو کم کنی معترضین به دلقکی که کل اوکراین را مخروبه کرد و بیش از ۲۰ میلیون آواره درست کرد و چندین شهر و استان را از دست داد ...وهنوز ادامه دارد را تحت فشار قرار دهند.دسته دوم را منافقین و بهایی ها و بازمانده ای شیره ای ساواک تعلیم دیده شاباک رژیم آپارتاید به تهمت توده ای متهم کنند و دسته سوم با دعا و ثنا از پوتین مردم را علیه هم بشورانند و ایجاد نفرت کنند. طبیعیست که تعدادی که‌نانشان در رابطه با اوکراین بود و الان بیکار شدند به این سه دسته بپیوندند. و مهم اینستکه هر سه دسته کلا جان هیچ انسانی برایشان مهم نیست و فقط دودستی مال دنیا و دلالی و شیتیل صادرات و واردات را چسبیده اند و فوتبالی به سیاست نگاه میکنند..اینها مسخ شده اند و بویی از انسانیت نبرده اند که به عموسامشون با این همه ارتکاب جنحه و جنایات نجومی و تاریخی که هنوز هم ادامه دارد کوچگترین اعتراضی لکنند . فقط عراق یک میلیون کشته . افغانستان ۲ میلیون کشته و آواره . صدها جای دیگر .مرگ بر امریکای جنایت پیشه. لاشخور و کفتار بیشه. و نوکرهای وطنفروشش.
  • DE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    34 75
    روسیه تحریم شده که همه چیز را برایش بسته اند باکل اروپا و ناتو و امریکا و جمعا بیش از 65 کشور میجنگد و جالب اینجاست که تمام زدارخانه های کشورها در حال خالی شدن است و تا چند ماه دیگر ارسال اسلحه به اوکراین قطع خواهد شد زیرا ته مانده ای هم برای خودشان باید نکه دارند . سیاست روسیه در قبال اروپا و امریکا به گفته تحلیلگران معروف نظامی دنیا سیاست پختن قورباغه زنده در آب است که آب بقدری با سرعت کم داغ میشود که غورباقه تا پخته شدن کلا متوجه نمیشود. اول زمستان جنگ کشتی های نفتی شروع شده و قطع نفت و گاز به اروپا مردم اروپا را علیه دولتهایشان به خیابانها خواهد کشید زیرا اکنون شروع شده و زمستان به اوج خودخواهد رسید.ملتهای دنیا بیدار شده اند و غیر از غربگدایان وطنفروش ما کسی دیگر حاضر نیست با دستمال تخم چشمان امریکا را بمالند تا چشمانش بهتر ببیند و بهتر تحریم کند.
  • بابک آزری TR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    65 38
    میگن قراره اسم جزیره مار رو بگذارند جزیره بایراکتار
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      32 44
      منظورتون همون پهپاد صددرصد مونتاژه اردوغانه
    • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      22 40
      بابک آزری ۱۳:۰۵ - میگن قراره اسم جزیره مار رو بگذارند جزیره بایراکتار. کاملا درست شنیدی از بس به تهباد بیرمقدار شلیک کردند افتاده تو این جزیره که اسمش را بایستی بگذارند جزیره بیرمقدارچون هر جا پا بگذاری پا میگذاری روی لاشه یک تهباد . تهباد بیرمقدار در مقابل پهبادهای اصلی مانند موتوگازی در مقابل یاماها 12 سلیندره . هر پهبادی می افته 4 تا کشور عزا دار میشن توووورچیه و 3 تا کشور دیگه که براش قطعات میفرستن مونتاژ کنند به هم/
  • ایرانی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    24 68
    وقتی انگلیس اینطور جدی و علنی خود را درگیر این جنگ کرده است و از پیروزی روسیه میترسد پس پیروزی روسیه به نفع ایران و جهان و ضربه ای بسیار سنگین بر این روباه پیر کثیف جنایتکار است و ما را خوشحال میکند.
    • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      37 12
      در کدام جنگ دنیا پیروز مطلق داشته جنگ جهانی دوم.....روباه پیر پیامکی ها وبطور کل غرب تا آنجا بتوانند نیروی پوتین را ضعیف خواهند کرد.ودر میز مذاکره حلقوم پوتین را میدرند.وارباب پوتین واقمارش به جهنم درک...
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      8 16
      پیروزی روسیه باعث خوشحالی جمهوری اسلامی
  • گشتاسب IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    27 52
    لعنت خدا بر انگیس این روباه مکار محو شدن انها از صحنه سیاسی را جشن می گیریم
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      20 8
      لعنت خدا بر روسیه جنایتکار
    • US ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      19 1
      لعنت خدا و پیامبر عظیم الشان بر انگلیس خبیث و روسیه کثیف که همیشه اطریق وطن فروشان داخلی سعی در استعمار و استثمار ایران داشتن.مرگ بر روسیه و انگلیس
    • DE ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      6 46
      لعنت خدا و پیامبر عظیم الشان بر انگلیس خبیث و امریکای ابلیس و صهیون‌ کثیف که همیشه از طریق وطن فروشان داخلی و ستون‌پنجم و منافقین و بهایی ها و غربگداها و اخیرا شیعه انگلیسی و اسلام امریکایی ها و اشرافیون و اشرفیون سعی در استعمار و استثمار و استحمار و استمرار استبداد در ایران وبر ایران را داشته و دارند .مرگ بر مرفهین بیدرد و وطنفروشان بی ارج‌ و بیدینان‌ بی قدر. کسانی که فهم و شعورشان به این مطلب ساده نمیرسد که روسیه شوروی نیست بهتر است ساکت باشند و آبروی نداشته خود را بیشتر از این نبرند. در کدام‌جنایتی که شوروی سابقا دست داشت لشکر اوکراین سرنیزه آن نبود .شوروی از هم پاشید و‌رسیه حتی یک سانتیمتر به طرف غرب مرزهایش را گسترش نداد ولی غرب وحشی دروغگوی جنایت پیشه دهها کشور سابق شوروی را برخلاف قراردارهای بین المللی در اتحادیه صهیونیستی اروپا و ناتو آورد و آخرینش به سرکردگی دلقک بود .که فعلا آینده اش مشخص نیست. پس وقتی مزخواهید جنایات تاریخی عموسامتون را ماله کسی کنید اول تاریخ بخوانید . شوروی تجزیخ شد و جنایت نمیکند لیکن امرزکا تجزیخ هنوز نشده و ممتد چند قرن است جنایت میکند حتی از جنگ جهانی دوم تا کنون غرب وحشی هنوز به‌غارت و خونریزی ادامه میدهد .
    • SG ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      4 1
      وی پی ان المان تو انقدر بی سوادی که یه متن ساده رو با چندین غلط نوشتی. ننگ ابدی بر تو وطن فروش که اینجوری برای اربابت دم تکون میدی.امیدوارم به زودی به اربابان روسیه ایت در جهنم بپیوندی.
    • US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      16 1
      وی پی ان المان تو چنان برده روس ها هستی که حتی میترسی لعن و نفرین بفرستی بهشون .
  • -- AT ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    13 2
    اهریمن در دنیا ارتش نامرئی داره>>آدمهای بد و شرور و خرابکار ارتش اهریمن(شیطان/نیروی شر) در دنیا رو تشکیل میدن»هر چی یه فرد بدتر و شرورتر باشه،درجه اش در ارتش اهریمن بالاتره>>به نظر من درجۀ پوتین در این ارتش سرتیپ تمامه//البته برخی سران و سیاستمداران شرق و غرب نیز در این ارتش درجه های بالایی دارن»و آدمهای بد و شرور معمولی سربازان پیاده نظام این ارتش رو تشکیل میدن... .
    • DE ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 56
      پیداست ۱۸:۱۳ هیچ اطلاعاتی از رده های ارتش نداری چون از سربازخیلی زور زدی بری به بالاترین درجه ارتش ولی تا سرتیپ تمام بیشتر نرسیدی ضمنا سرتیپ تمام هم ما نداریم .حالا اگر در جنایت و اهریمنی, ارتشی هم بخوای بالابری و درجه بندی کنی سرتیپ سرلشکر سپهبد را هم رد کنی و به ارتشبد برسی امریکای جنایتکار از ارتشبد هم بالاتر است زیرا او وزیر دست راست ابلیس است و وزیر دست چپ ابلیس همان دستی که ابلیس خودش را ...میشوید صهیونیست است. سربازهای پیاده نظام امریکا و صهیون هم که خب پیداست منافقین بهایی ها غربگدایان وطنفروش رفرمیستها و داعشی ها و ستون پنجم دشمن هستند.
  • حسين DE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    10 82
    تقريبًا ميشه گفت كه ديگه اوكرائينى وجود نداره،روسيه به مهمترين اهداف نظامى خودش دسترسى پيدا كرده و براى رسيدن به تمامى اهداف ديگر خود هيچگونه شتاب و عجله ائى هم نداره،و همه دنيا هم شاهده كه روسيه يك تنه داره نه اوكراين بلكه با آمريكا و اتحاديه اروپا و ناتو در حال جنگه و همشون را هم حسابى سرويس كرده،چى شد آن پروپاگانداى تبليغاتى عظيم بر عليه روسيه در يكى دو هفته شروع جنگ؟همش شد تف سر بالا بود بر گشت تو صورت خود يانكيها ،اتحاديه اروپا و مجموعه كشورهاى عضو ناتو،روسيه دقيقاً ميدونست چى ميخواد و دقيقاً ميدونه چگونه به خواسته هاش در اين رابطه برسه،فردا پس فردا كه پائيز و زمستون اومد روسها فشار رو بيشتر ميكنند و اروپا بعنوان دنبالچه يانكيها بيشتر بزانو درميان ،آمريكا هم كه به دريوزگى افتاده،ميره سراغ ونزوئلا و حالا مياد خدمت نوكر خودش بن سلمان كه زياد تحويلش نگرفت ،دوستان نظم نوين جهانى جديدى آغاز شده آنرا باور كنيم و ما هم يكى از بازيگردانان مهم آن هستيم. .The Game is over
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 36
    مرگ بر زلینسکی فاسد و منیوچ، مرگ بر ارتش غرب پرست اوکراین
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    فعلا بهتره با توپ از 40 کیلومتری همدیگر را بزنند و با پهپاد هم خط پشت 40کیلومتر را رصد و خط پشتیبانی یکدیگر را هم بزنند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    ‌ با زلنسکی مکاتبه و دلسوزی کرده که در سالهای بعد ازش حمایت کنه که بالا بیاید
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    38 1
    گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده ای برای آن داشته باشند.‌
  • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    22 2
    روسیه مزدور
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    4 68
    هر چی باشه پیروزی روسیه بر غرب و ناتو به نفع ایران واسیا است جهان داره زجر تک قطبی بودن شیطان بزرگ را میکشد
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 4
    اطراف جزیره مار و سطح اون را مین گذاری کنند و برن
  • حسین IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    ایران باید ماهیت تازه ای به سیاست های داخلی خود بدهد و می بایست از تک بعدی گری به غایت گرایی روی بیاورد همه ما میدانیم که چه خبر است در انسانیت خود تحول ایجاد کنید و جایگاه بالاتر از عالمیان را اخذ کنید .اگر خواستید کمکتون می کنم .
  • US ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    22 1
    وی پی ان المان تو که اینجوری داری خودکشی میکنی برای عالیجنباب دمپایی. قطعا خودت رو ایرانی نمیدونی خودت رو برده روس میدونی
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 1
    جدا از هر مساله ای روسیه نشون داد که در فرماندهی نظامی بسیار ضعیف ست. درسته که خسارات بسیاری به اوکراین وارد شده ولی با استفاده از موشک های اسکندر و تجهیزات دورایستا بوده والا تاکتیک و استراتژی درستی از ارتش روسیه تا این ساعت ندیدیم! واقعا چیز عجیبیه! شگفت انگیزه این حجم از ناشی گری و خرابکاری و ناتوانی اون هم از طرف دومین نیروی نظامی جهان!!!
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 1
    چقدر تاسف برانگیزه که دو هموطن ایرانی ، بابت دو قدرت شرق و غرب که کشورشون از هر دو قدرت شرق و غرب اینقدر لطمه دیده ، بخاطر این دو ، که هیچ کدومشون دوستدار قدرت گرفتن ایران نیستند ، اینطور روبروی هم قرار گرفتن و به هم بد و بیراه میگن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس