.

رزنیکوف می‌گوید: برآورد کشورهای غربی متحد اوکراین نیز تقریبا مشابه بود؛ آنها به ما گفتند که نهایتا ظرف مدت ۷۲ ساعت پایتخت شما سقوط خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت ۱۱۵ روز از آغاز جنگ در خاک اوکراین، ارتش روسیه همچنان به پیشروی کند خود در جبهه شرقی و منطقه دونباس ادامه می‌دهد.

تحولات روز صد و دوازدهم جنگ اوکراین:

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

به مانند هفته های گذشته درگیری سنگین شهری در سورودونتسک جریان دارد و قوای اوکراینی هنوز کنترل بخشی از این شهر را در اختیار دارند. ارتش روسیه در تلاش است تا با پیشروی از سایر جبهه ها نظیر جنوب شهر ایزیوم و شرق باختموت، مسیرهای ارتباطی و پشتیبانی از مدافعین اوکراینی در استان لوهانسک را قطع کرده و آنها را ناچار به عقب نشینی از دو شهر سورودونتسک و لیسیچانسک کند.

 ارتش روسیه قصد داشت ۱۲ ساعته کی‌یف را تصرف کند

به تازگی آلکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CNN انجام داده که حاوی نکات جالبی است.

این مصاحبه با سوال خبرنگار در خصوص عملیات لشکر هوابرد ارتش روسیه در روز نخست جنگ برای تصرف پایتخت اوکراین آغاز می‌شود؛ رزنیکوف مدعی است طرح اولیه ارتش روسیه تصرف شهر کی‌یف در ۱۲ ساعت نخست و اتمام نبرد در کلیه جبهه ها ظرف ۷۲ ساعت بوده است. وی تاکید می کند دست نوشته هایی که همراه سربازان کشته شده روسی در شمال کی‌یف دیده شده است نشان می دهد برآورد ارتش روسیه تصرف کلیه مناطق حساس پایتخت از جمله ستاد مرکزی ارتش اوکراین، کاخ ریاست جمهوری و پارلمان اوکراین در همان ساعات نخست نبرد بوده است.

در ادامه رزنیکوف می‌گوید: برآورد کشورهای غربی متحد اوکراین نیز تقریبا مشابه بود؛ آنها به ما گفتند که نهایتا ظرف مدت ۷۲ ساعت پایتخت شما سقوط خواهد کرد.

وزیر دفاع اوکراین: ارتش روسیه قصد داشت ۱۲ ساعته کی‌یف را تصرف کند/ فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین +تصاویر

خبرنگار از وزیر دفاع اوکراین می پرسد که آیا از ادامه حمایت نظامی و ارسال کمک های تسلیحاتی غرب اطمینان دارید؟ رزنیکوف پاسخ می دهد: بله، در صحبت هایی که با وزرای دفاع امریکا، بریتانیا و برخی دیگر از متحدان خود داشته ایم آنها به ما اطمینان خاطر داده اند که ارسال کمک های تجهیزاتی برای ارتش اوکراین تا زمان پایان جنگ ادامه خواهد داشت.

رزنیکوف در خصوص طرح ارتش اوکراین برای ادامه جنگ و چگونگی بازپس گیری خاک اشغال شده این کشور می‌گوید: ما در شرایطی هستیم که باید استراتژی جنگی خود را پله به پله جلو ببریم؛ پله اول این است که ما شرایط فعلی را تثبیت کنیم، در ادامه تلاش خواهیم کرد تا ارتش روسیه را از مناطقی که از شروع جنگ در ۲۴ فوریه اشغال کرده است عقب برانیم؛ ما قطعا به بازپسگیری تمامی خاک خود مصمم هستیم که این موضوع شامل شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ اشغال شد نیز خواهد بود.

فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین

 بنا به گزارشات مخابره شده از اوکراین تعداد نفرات سازماندهی شده تحت عنوان "لژیون خارجی اوکراین" که در ماه های گذشته به نزدیک ۲۲ هزار نفر رسیده بود، هم اکنون به ۳۵۰۰ نفر رسیده و عمده این کاهش به دلیل بازگشت این افراد به کشور خودشان اتفاق افتاده که برخی دلایل این بازگشت را می‌توان به شکل زیر برشمرد.

وزیر دفاع اوکراین: ارتش روسیه قصد داشت ۱۲ ساعته کی‌یف را تصرف کند/ فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین +تصاویر



۱- لژیون های خارجی معمولا به دلیل طیف ماموریت های سپرده شده به آنها تلفات بیشتری به نسبت سایر یگان ها متحمل می‌شوند.

۲- با هر چه بیشتر فرسایشی شدن جنگ اوکراین و مواجهه تمام قد نیروی زمینی اوکراین با توپخانه روسیه، شرایط جنگ مطابق انتظار شخصی این افراد پیش نمی‌رود.

۳- با طولانی شدن جنگ انگیزه اکثر این افراد برای جنگیدن در اوکراین کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

امکان بازگشت اوکراین به مذاکرات با روسیه تا پایان تابستان

دیوید آراخامیا، نماینده حزب حاکم در پارلمان و رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراینی با طرف روسی امروز شنبه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کی‌یف ممکن است تا پایان ماه آگوست (شهریور ماه) به مذاکرات با مسکو بازگردد، برای اینکه مقامات این کشور انتظار دارند در برخی مناطق عملیات ضد تهاجمی علیه روس‌ها انجام شود و بدین ترتیب، مواضع اوکراین بر سر میز مذاکره تقویت شود.

آراخامیا تاکید کرد که مقامات کی‌یف "از دست دادن هر منطقه‌ای از خاک کشور را نخواهد پذیرفت، برای اینکه این مسئله از لحاظ قانونی غیرممکن است". وی افزود: البته ما می‌توانیم دست یابی به یک توافق سیاسی مانند آنچه که برای بررسی در استانبول پیشنهاد کردیم، را بررسی کنیم، ولی  موضوع کریمه را مطرح نخواهیم کرد. ‎

واشنگتن پست:  آمریکا برای درگیری درازمدت در اوکراین آماده شده است

روزنامه "واشنگتن پست" امروز، شنبه، به نقل از منابع خبری خود نوشت: ایالات متحده و متحدانش برای درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شوند.

به گفته یکی از این منابع این نشریه در وزارت امور خارجه، احتمال درگیری‌های طولانی مدت در کاخ سفید حتی قبل از شروع عملیات ویژه روسیه و، زمانی که رسانه‌ها شروع به گزارش درباره احتمال وقوع جنگ در اوکراین کردند، مورد بحث قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین دقیقاً با هدف جلوگیری از طولانی شدن جنگ صورت می‌گیرد، توضیح داد: واشنگتن در تلاش است تا مسکو را از ادامه جنگ منصرف سازد و در عین حال موقعیت کی‌یف را در مذاکرات صلح تقویت کند.

به گفته یک مقام وزارت خارجه، مقامات واشنگتن بر این عقیده هستند که دستیابی روسیه به اهدافش در اوکراین برای ایالات متحده، متحدانش و جامعه بین المللی "بسیار بد" خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    53 20
    لژیون خارجی فکر می کردن اینجا سوریه است که بکشند و عارت کنند و تجاوز کنند حالا می بینند این بوی کباب مربوط به داغ کردن خر بوده و طرف مقابل خیلی سنبه اش پر زوره!! کلی کشته دادند و بقیه در رفتند
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      12 17
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • FR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      16 6
      دقیقا ! واقعا خر داغ می‌کردند . روسیه غربی های تله گزار را در ابتدا میخواست مجبور به قبول واقعیت کند ولی بی مغزی آنها باعث ادامه دار شدن جنگ شد حالا روسیه تا آنها را سر جای خو نشاند جنگ تمام نمی‌شود
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      5 3
      تو باز این رمان رو چاپ کردی مشرق؟؟ . خسته نشدی
    • سید جعفر IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      عقب نشینی تاکتیکی بوده از جانب اوکراین.. مناطق شرق که طرفداران روسیه هستند بزودی با حملات سنگین اوکراین باز پس گرفته خواهد شد علتش هم این بوده که اوکراین خواسته آنهایی که هواداران روس هستند رو همراه روسیه همه رو نابود کنه و مطمئن باشه کسی از مردم اوکراین بین اونها نیست.در واقع اگر همین طرفداران روس شرق اوکراین نبودند روسیه هیچ بهانه ای دیگر نداشت واسه همین دولت اوکراین خواسته یکبار برای همیشه از شر طرفداران روسیه شرق خلاص بشه.
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    24 15
    این دروغ بزرگی است حرکت واحدهای تانک از مرز روسیه و اوکراین و رسیدن آنها به خود کیف بدون درگیری و توقف خودش 48 ساعت وقت میبرد
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      14 11
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    28 10
    CNN ابزار پروپاگاندای آمریکا است. آخر کدام احمقی تصور می کند که می شود پایتخت کشوری را ظرف دوازده ساعت تصرف کرد؟ نامه در جیب سرباز روسی؟ یعنی شنوندگان آمریکایی این قدر احمق هستند؟ حمله به کیف از شمال هم برای منحرف کردن ارتش اوکراین و تخمین توان دفاعی اوکراین بود که با موفقیت انجام شد. حالا هی برای دلقکینسکی کف بزنید که هنوز در کیف مانده است. وی برای امضاء تسلیم اوکراین باید زنده بماند و در هر صورت روسیه به هیچ عنوان نمی خواهد که کفالت اوکراین وطن فروش گرسنه را قبول کند. باقیمانده اوکراین که هیچگونه دسترسی به دریای سیاه ندارد و خلع سلاح شده مسئولیت غرب است و به عنوان منطقه حائل باقی خواهد ماند.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    19 40
    چرا جنایات شاهان ایران در صدا و سیما و روزنامه ها رسانه ای نمی شود؟ نکند از ملی گرایان می ترسید؟ کوروش: با کودتا و کشتار مادها به شاهی رسید و با کشورگشایی بیگناهان بسیاری را قتل عام کرد. داریوش: دستور حمله به یونان را صادر کرده و مسئول مرگ بیهوده هزاران سرباز ایرانی و غیرنظامیان یونانی. خشایار: ادامه حمله به یونان و کشتار مردم آتن ساسانیان: تقسیم مردم کشور به چهار طبقه و از بین بردن امکان پیشرفت استعدادها و جنگهای بی دلیل با یونان. سلجوقیان: کشورگشایی و تجاوز به قفقاز و ترکیه امروزی و قتل مردمان آن سرزمین ها خوارزمشاهیان: کشورگشایی و جنگ های بسیار و کشتار مردمان نادرشاه: بزرگترین جنایتکار تاریخ ایران و مسئول قتل عام دهلی نو و خارج کردن چشم مردمان و قتل عام مخالفان در داخل. آقا محمد خان: وحشی تمام عیار و جنایتکار بزرگ جنگی و عامل قتل عام تفلیس و بسیاری در داخل ایران. رضا خان: مسئول قتل عام عشایر لر و بختیاری. محمد رضا: مسئول قتل عام مخالفان و شورشیان آزادیخواه عمان، کشتار و شکنجه مخالفان و آزادی خواهان و تحریک کردهای عراق که زمینه حمله صدام به ایران در سالهای بعدی شد. تاریخ از جنایات شاهان ایران سیاه شده است
    • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      37 14
      میشه خفه شی
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      14 1
      تقصیر روحانی بود.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      16 1
      فقط جمهوری اسلامی دولت رافت و مهربانی است.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      18 9
      خفه شو پان مغول خر
    • ماحسون IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      10 6
      کار خوبی کردن هرچند باید کل جهان الان زیر سلطه ما ایرانی ها باید بود که میشه
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      13 2
      مطمئنا پانکردی. و این باعث شده به تاریخ فارس ها و ترک ها حسادت کنی
    • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      8 2
      عمو جون اون کتاب تاریخی که خوندیو به ما هم معرفی کن خوشمان امد بخوانیم
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 1
      کوروش از طرف مادر کرد بوده و اسمش هم کر بوده، که به یونانی شده کوروس و به عبری شده کوروش! خبر داری که تاریخ رو اول یونانیان نوشتن و بعد از اونا، یهودیا. بیشتر باستان شناسای حاضر در ایران قدیم هم یهودی بودن.
    • DE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      چرا جنایات رژیم عوووووثمانی را در رسانه ها نمینویسید با اینکه مغول به ایران حمله کرد و جنایاتشون تا یخی شد و محمود افغان حمله کرد و انگل لیس و صدام ...خیلی ها حمله کردند ولی ما فقط و فقط لغت تُرکتازی در تاریخمون داریم نه مغول تازی یا صدام تازی. جنایات رژیم عوووثمانی و توووورچ های فاشیست نژاد پرست چنان در تاریخ وحشتناک است که هرجا میرفتند اینقدر آدم میکشتند و در چاه آب میریختند تا چاه پر میشد به همین خاطر داعش با پول وهابی ها در توووورچیه دوره آدمکشی و خونآشامی را دید چرا در عربستان یا پاکستان یا جای دیگر دوره ندید چون اونها به اندازه این تووورچ های نژادپرست فاشیست جنایت بلد نیستند.عردوپا از چنگیز بدتر است فقط ارباب صهیونش بهش بیشتر اجازه نداده فعلا.
    • حمید IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 1
      لطفا دهنتو ببند این وسط شاهان ایرانی کورش وغیره چکاره بودن
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 1
      درست می گویی. کسانی که معتقدند حمله روسبه به اوکراین بد است مطلقا حق ندارند به امثال کوروش و نادرشاه افتخار کنند.
    • یی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      چطورتحلیل میکنی همش مزخرفه
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 14
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 1
      سودت کجاست خدا عالمه .
  • حمید رضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    12 7
    روسیه قفقاز رو از ما گرفت و حالا اکراین فردا شمال ایران تا خلیج فارس ولی ان شاله این آرزو رو به گور می بره و شهرهای شمالیمون رو ازش پس میگیریم
  • ا UA ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 24
    افراد یا حگومت سرسپرده که از پوتین و روسبه متجاوز حمایت می کنند ایا می دانند که روسیه اینکار را سر ایران هم اورده و نصف خاک ایران تصرف و به ناموس ایران تجاوز کرده ؟، الان هم ارتش روسیه بسیار ضیف و بی غیرت است چون 20 برابر اکراین تجهیزات دارد مقداری پیشروی کرده اگر با این تجهیزات به ایران حمله می کرد حکومت ایران یک روز دوام نمی اورد -هرکس یک روسی را بکشد بزرگترین کار کرده پس به یاری مردم اکراین بشتابید
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      3 4
      بخواب بابا.....
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      5 3
      معلومه از کجا سرتو درآوردی و این خزعبلات را می نویسی؟ از این جفنگیاتت کاملأ معلومه که تو سرسپرده و مزدوری نه آنهایی که می دانند دلقکینسکی چه خیانت به اوکراین کرد و می خواست چه جنایتی در حق بشریت کند که روسیه و پوتین خیرخواه اجازه نداد. آینده نشان خواهد داد که روسیه چه خدمت بزرگی به بشریت کرده است.
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 0
      این جنایات مربوط به روسیه تزاری وروسیه زمانی که جزئی ازحکومت شوروی بود هست امریکایی که حامی اوکراین وشروع کننده اولتیماتوم جنگی دررسانه هایش بود هم درزمان شاه کاپتالاسیون داشت وامارتجاوزاتش وغارتش که مثل انگلیس نفت ایران رامیبرددرکتب تاریخی ببینیداگربه انتقام باشدکه امریکاحامی صدام وداعش واسراییل است که تجزیه وجنگ وفسادرادرایران میخواهندوگرنه روسیه که بعدازتغییرحاکمیت که قبل ازانقلاب بود وسقوط شوروی که حامی صدام ازنظرتسلیحاتی بود به ایران تهدیدی حتی لفظی نداشته است همه ایزان به فرموده ی رهبری حامی مردم اوکراین وپایان نبرددراوکراین هستیم
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      قطعا اگر این پمپاژ تسلیحات و مزدور به اوکراین نبود این کشور یک ماه هم در مقابل روسیه دوام نمی آورد. اگر روسیه هم از روش زمین سوخته استفاده می کرد باز هم اوکراین دوام نمی آورد. اگر هم روسیه می خواست می توانست به راحتی کل ایران را در آن زمان تصرف کند ولی به پشت ارس برگشت در حالی که تا قزوین را تصرف کرده بود. اگر هم ایرانیها مردم تفلیس را قتل عام نکرده بودند اصلا جنگهای ایران و روس رخ نمی داد.
  • خخخخ IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    10 12
    ببین تو دنیا خیلی ها هستند مثل پوتین زر زیادی می زنند و جاش مثل خر تو گل میمونن شما ببخش به بزرگی خودت خخخخ
  • نیما IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    6 3
    ۱۳۲۱ اصلان هرچی شما گفتی درست گفتن اینها چه فایده ای دارد؟ یزید به درک واصل شد یزید امروز بشناس آغامحمدخان قاجار به درک رفت آغا محمدخان امروزت را بشناس حضرت ابولفضل شهید شد سعی کن ابولفضل این آقا این رهبر کنونی کشورت باشی سیدعلی خامنه ای
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      احسنت
  • حسين DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    7 1
    رهرو آن است كه آهسته اما پيوسته رود .
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 0
    اون عکس چقدر شبیه عین الاسد و مقرجاسوسی اربیله .هواپیما رو چطور بمباران کردند که آشیانه اش سالم مونده کلک.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    8 10
    سلام بر سربازان دلیر اوکراین مرگ بر روسیه این روسیه متجاوز است زیرا در زمان قاجار قسمت های زیادی از ایران را جدا کرد
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 9
      خدا روسیه رو لعنت کرده بیچاره ها بخاطر تحریم ماشین هاشون رو بدون کیسه هوا میسازند🤣
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    10 3
    به امید نابودی تمام متجاوزین مخصوصا ارتش جنایتکار و تبهکار رجب در طورکیه
  • سیامک DE ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    13 5
    بایستی از این رییس جمهور ابله یهودی اوکراین پرسید که آیا واقعأ نوکری برای غرب و ناتوی کثیف و پلید شان این همه ارزشش را داشت که کشورت را این چنین ویران کنی.مردکه ابله آیا میدانی بعد از اتمام جنگ همین کشورهای غربی برای دوباره بازسازی کشورت همان باقی مانده ثروت تان را نیز غارت خواهند کرد. اگر زیر چتر خود همان روسیه می رفتی آنگاه هیچ کشوری غربی و ار.وپایی جرات نمی کرد که به کشورت حمله کند.من نمی فهم که چرا انسانهای ابله هیچ وقت از تجارب تاریخ درس نمی آموزنند
    • خخخخ IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      7 8
      راست میگه می یامدی نوکری پوتینو می کردی سیامک چرا فک میکنی همه مثل تو تحمق حاضرن به نوکری پوتین تن بدن ؟خخخ
    • محمدرضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      متاسفانه نظرتان اشتباه هست.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 3
      اول تو بگو چطور نوکر غرب و غربگدا شدی! روسیه داره با نئونازی ها می جنگه و نسل کشی روسها به دست نازی ها را متوقف کرده.
  • پوتین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 0
    پان تورک اشک روزی چند می گیری
  • US ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 3
    حمایت از مستکبر و جانی و وحشی تحت هر پرچمی بدور از انسانیت و اسلامیته مشرق!مزدور تر از ارتش وحشی پوتین مگه داریم اصلا
  • رضاههم IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 1
    همه این گرفتاریها ازطرف امریکا میباشد وزلنسکی یک نوکر حلقه بگوش اوگاو شیرده نیست جچون به ظاهر ادعای وطن دوستی میکند که هر گز اینطور نیست از آن طرف میخواهد جنگ پایان یابد ولی امریکا نمیگذارد به محض صحبت صلح شد امریکا یک میلیارد قرار شد به اوکراین بدهد برای ادامه جتگ که در روز آخر چهاکراین برنده باشد چه بازنده باید تما ایت پولها را برگرداند وجالبرتوجه اینکه امریا بهراوکراین وام میدهد ودرعوض اوکراین با این پولعا فقط از امریکا اسلهربخرد حالا بیابید پرتقال فروش را
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    قُطر بازو سرباز رو ببین.هیکل رو ببین ،
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 0
    دولت اوکراین از این جنگ نه تنها مناطق اشغالی خودش را نمیتواند آزاد کند بلکه مناطق دیگری را هم از دست داده و خواهد داد ، از این جنگ هرگز به عضویت ناتو نخواهد رسید ، از این جنگ و حتی پایان آن هم نخواهد توانست به بازسازی مناطق و امکانات ویران شده برسد و حتی بعد از جنگ هم هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که روسیه به فلان مرکز نظامی مهمی که مثلا غربیها برایش بسازند حمله موشکی محدود انجام ندهد و بالاخره مردم اوکراین هرگز به رفاه و پیشرفت نخواهند رسید و هیچ کشور غربی برای بازسازی کشوری جنگ زده و در معرض خطر مجدد کمک نخواهد کرد و کمکهای فعلی غربیها فقط برای جنگیدن سربازان بدبخت اوکراینی با روسیه است ! دولت اوکراین از این جنگ فقط به یک چیز رسیده است آن هم دوستی با غرب است ! یک دوستی بی حاصل و موقتی ! عین غربگرایان داخلی خودمان که با برجام می دانستند که به چیزی نخواهند رسید نه به نفع کشور خواهد بود نه به نفع مردم فقط و فقط می خواستند به مرحله دوستی با غرب برسند ! همین ! و کیف کنند ! دولت غربگرای اوکراین هم میداند به هیچ چیزی نرسیده است ولی همین که با غربیها دوست شده کیف می کند و بی خیال آینده کشور و مردم خود شده است !
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • رضا IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 1
    یه سری داغ دیده از اشرف و خرمشهر میبینم،یه سری داغ دیده از سوریه،یه سری داغ دیده از طرفدارای خردوغان، اون که اجنبی هست ولش کن داره واسه مملکت خودش سنگ به سینه میزنه،تو چرا وطن خودتو میفروشی،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس