داستان مشترک سرمربیان خارجی استقلال در ابتدای راه؛ امتیازات از دست رفته و کوره داغ آزادی

سرمربیان خارجی که طی ۲۰ سال اخیر برای هدایت استقلال وارد ایران شده‌اند، در یک مسئله با یکدیگر اشتراک داشته‌اند و همین وجه مشترک دردسرهای بزرگی را برای آبی‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، «ریکاردو ساپینتو» پرتغالی به‌تازگی پس از توافق با مدیران باشگاه استقلال با قراردادی دو ساله جانشین «فرهاد مجیدی» روی نیمکت آبی‌های تهران شد.

به همین بهانه با مرور سیر آمد و رفت مربیان خارجی تیم فوتبال استقلال، به وجه مشترکی بین تمامی آنها پی بردیم که انعکاس آن خالی از لطف نیست؛ وجه مشترکی که دردسرهای زیادی را برای قهرمان لیگ بیست‌ویکم ایجاد کرده است.

درس عبرت از تجربه کُخ و استراماچونی

این مربیان به دلیل عدم اشراف کافی به وضعیت استقلال، در هفته‌های آغازین نتایج ضعیفی گرفتند و همین مسئله در ادامه رقابت‌های لیگ برتر، موجب پدیدار شدن مشکلات حاشیه‌ای فراوانی برای آبی‌ها شد و سرمربی پرتغالی در صورتی که نخواهد با کوره داغ آزادی مواجه شود، باید از تجربه این دو مربی درس گرفته و از همان هفته اول همه چیز را تحت کنترل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

خرید جدید استقلال: می‌خواهیم قهرمان شویم

قدم‌های لرزان رولند کخ

استقلال دومین دوره لیگ برتر را با رولند کخ آلمانی از پاییز سال ۸۱ آغاز کرد. هرچند این مربی در اولین هفته مسابقات توانست مقتدرانه پاس را شکست دهد اما نتایج ضعیفی که در ۴ هفته بعدی به دست آورد، همه چیز را بهم زد و موجب ورود حاشیه‌های فراوانی به استقلال شد به طوری‌که این مشکلات تا پایان فصل گریبانگیر آبی‌ها بود و استقلال نتوانست از دردسرهایی که نطفه آن در هفته‌های ابتدایی بسته شده بود، خلاص شود.

داستان مشترک سرمربیان خارجی استقلال در ابتدای راه؛ امتیازات از دست رفته و کوره داغ آزادی

شرایط متوسط شفر

وضعیت وینفرد شفر اما تفاوت داشت و این سرمربی آلمانی که پاییز سال ۹۶ به جای علیرضا منصوریان روی کار آمد، توانست با سرعت بیشتری خود را منطبق کند. البته با وجود تلاش فراوان باز هم در هفته‌های آغازین سرمربیگری شفر یک اتفاق تلخ برای استقلال رخ داد؛ استقلال با شفر دربی پایتخت را واگذار کرد و هواداران ناراحت و سرخورده به منازل خودشان بازگشتند.

داستان مشترک سرمربیان خارجی استقلال در ابتدای راه؛ امتیازات از دست رفته و کوره داغ آزادی

شروع عجیب استراماچونی و امتیازات ارزشمندی که از دست رفت

آندره‌آ استراماچونی در مقطعی از سال ۹۸ توانست استقلال را به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر برساند، با این وجود نباید فراموش کنیم که شروع این مربی بسیار ضعیف بود و همین مسئله موجب شد این تیم امتیازات فوق‌العاده ارزشمندی را از دست بدهد. استراماچونی تا هفته ششم نتوانست استقلال را در لیگ برتر به پیروزی برساند و دربی را هم واگذار کرد اما هواداران پشت او را خالی نکردند. شرایطی که بعید به نظر می‌رسد در مورد ریکاردو تکرار شود و همه هواداران از همان هفته اول دلشان می‌خواهد مدافع عنوان قهرمانی را در نهایت اقتدار ببینند. مرد پرتغالی باید از ماجراهای رخ داده برای سایر سرمربیان خارجی استقلال در لیگ برتر درس گرفته و شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که بعداً تاسف امتیازات از دست رفته روزهای نخست را نخورد.

داستان مشترک سرمربیان خارجی استقلال در ابتدای راه؛ امتیازات از دست رفته و کوره داغ آزادی

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    آسترا ماچونی خوب بود ونتایجش هم خوب بود ودر فوتبال هم طبیعیست تا پنج و شیش هفته تیم نتیجه نگیرد و تازه تیم داشت رو غلطک می افتاد و همه راضی بودن منتها دستهای پشت پرده اونو فراری دادن که اگر دوسال می موند شاید ستاره سوم را هم برای استقلال می آورد شک نکنید استقلال استرا یاد گرفته بود رو زمین بازی کنه یاد گرفته بود چطور دفاع کنه در قهرمانی استقلال هم تاثیر زیادی داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس