ژاپن در تب ۴۰ درجه؛ صرفه جویی در برق، تقاضای دولت از مردم

گرمای شدیدی که در ۱۴۷ سال اخیر در ژاپن بی سابقه بوده، روز جمعه بخش های زیادی از شرق این کشور را دربرگرفت و دولت را برآن داشت تا بطور مکرر از شهروندان بخواهد تا حد ممکن در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از  روزنامه آساهی ژاپن، منطقه اطراف توکیو برای هفتمین روز متوالی گرمای بالای ۳۵ درجه سانتیگراد را تجربه کرد و کارشناسان هواشناسی پیش بینی کردند که دمای هوای شهر ناگویا در غرب این کشور به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

منابع تامین کننده انرژی در میانه بحران فزاینده انرژی همچنان محود خواهد بود و تب و تاب استفاده از راکتورهای هسته ای را که از زمان حادثه فوکوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۱ خاموش بوده، افزایش داده است.

دولت ضمن هشدار در مورد تداوم شرایط خطرناک، با نزدن ماسک در محیط های باز موافقت کرده در کشوری که زدن ماسک حتی قبل از همه گیری کرونا نیز رایج بوده است.

شبکه برق در توکیو که ۳۷ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، به طرز خطرناکی به میزان پرمصرف نزدیک شد که می توانست در روز پنجشنبه خطر خاموشی را دربرداشته باشد. با این حال، اوضاع با تمهیدات اتخاذ شده مقامات برای مقابله با پیک تقاضای تابستانی، اندکی آرامتر شده است.

ژاپن به طور معمول شاهد دمای سوزان تابستانی است. سال گذشته، برنامه چند مسابقه در المپیک توکیو به دلیل گرمای هوا تغییر کرد. اما گرمای هوا در ماه گذشته میلادی بی سابقه بود و مقام های این کشور را غافلگیر کرد.

برخی از تولیدکنندگان ساعات کاری را کاهش دادند و برخی شرکت ها از کارگران خواستند لوازم بلااستفاده را خاموش کنند. در چند ایستگاه قطار شهری نیز پله های برقی خاموش شد.

هوا در ژاپن با پایان زودهنگام فصل بارانی، گرمتر شد. با این حال یک طوفان استوایی ممکن است هفته آینده ژاپن را درنوردد و با بارش باران، هوا اندکی خنک تر شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس