حمله موشکی نافرجام اوکراین به بلاروس

رئیس جمهور بلاروس امروز از حمله موشکی اوکراین به کشورش خبر داد؛ اما اعلام کرد که همه موشک های شلیک شده از سوی کی یف رهگیری و نابود شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز شنبه اوکراین را متهم کرد که ۳ روز پیش درصدد بود تا کشورش را با موشک هدف قرار دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور بلاروس در این باره گفت: چند روز پیش نیروهای مسلح اوکراین سعی کردند به تاسیسات نظامی بلاروس حمله کنند؛ اما همه موشک های شلیک شده از سوی آن ها رهگیری و نابود شدند.

«الکساندر لوکاشنکو» در این ارتباط اضافه کرد: بلاروس خواهان جنگ با اوکراین نیست؛ اما مینسک از خود در برابر تهدیدات دفاع می کند. بلاروس از قبل مراکز تصمیم گیری دشمنانش را در تیررس خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد که با این حال، مینسک و مسکو باید آماده باشند تا در صورت اقدام تهاجمی کشورهای غربی، پاسخی شفاف را از خود نشان دهند.

این در حالیست که هفته گذشته ارتش اوکراین ادعا کرده بود که منطقه «چرنیهیف» از مناطق مرزی در شمال این کشور هدف «بمباران‌های سنگین» از خاک کشور بلاروس، متحد روسیه، قرار گرفته است.

فرماندهی نظامی مناطق شمال اوکراین در این باره بیانیه‌ای را در شبکه‌ های اجتماعی منتشر کرد. این بیانیه بدون اشاره به تلفات انسانی درباره جزئیات این حمله گفته بود که «نزدیک ساعت ۵ بامداد، ۲۰ موشک از خاک بلاروس به منطقه چِرنیهیف و به خصوص روستای دِسنا شلیک شد و زیرساخت های منطقه هدف قرار گرفت».

روستای کوچک دِسنا با جمعیتی (پیش از جنگ) نزدیک به ۷۵۰۰ نفر، در ۷۰ کیلومتری شمال شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین و ۷۰ کیلومتری مرزهای جنوبی اوکراین با بلاروس واقع شده است.

این حمله موشکی همزمان با دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود در شهر سن‌پترزبورگ انجام شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج _____ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است.___ سد ایسیلو‌‌ نباید باشد.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 1
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      1 0
      برو گمشو شو
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    پوتین بیچاره شکست خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس