کد خبر 1394734
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بهانه سالروز رحلت علامه امینی نوشت: علامه‌ی امینی قبل از تبعید امام (ره) به نجف، در قم نیز با امام (ره) ارتباط داشتند. آقای جعفری گیلانی برایم نقل کرد که در اوایل سال ۱۳۴۲ با مرحوم شهید حیدری در منزل امام(ره) واقع در یخچال قاضی شاهد جلسه‌ای بوده‌اند که علامه امینی به همراه مرحوم شیخ عباسعلی اسلامی و چند نفر دیگر از علما و وعاظ تهران در محضر امام (ره) بودند. در این جلسه بعد از صحبت‌های آقای اسلامی، حضرت امام بر ضرورت تشکیل جلسات علما، عدم تعهد به ساواک، تکیه روی حادثه‌ی فیضیه، حفظ وحدت و... تأکید کردند و فرمودند: «در روز عاشورا هم، خودم با مردم صحبت خواهم کرد و...» درباره‌ی تعهد به ساواک برای صحبت نکردن درباره‌ی شاه و آمریکا و این که اسلام در خطر است، فرمودند: «هر کس این تعهد را به ساواک بدهد، از ما نیست.»

آقای اسلامی به علامه امینی که با همه‌ی وجود به سخنان امام گوش سپرده بود، گفت: «شما هم مطلبی بفرمایید.» علامه‌ی امینی فرمود: «جایی که فرماندهی کل قوا باشد، به سربازان و پاسبان های سر چهار راه، نوبت نمی‌‎رسد.»

حضرت امام فرمودند: «شما زبان اسلام و مدافع ولایت هستید، بفرمائید:» علامه‌ی امینی با توجه به خواست امام مشغول صحبت شد و ضمن بیان مطلبی گفت: «آیت عظمای ما ایشان۔ امام - هستند... آن وقتی که کندی در ملاقات با شاه گفت: امیدوارم اقلیت‌های مذهبی را در آنجا منظورش بهائیت بود- به رسمیت بشناسید و در روزنامه چاپ شد، چرا آیت‌الله بروجردی توی دهن این مردک نزد؟!»

 منبع این نوشته حدیث رویش (خاطرات و یادداشت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان) می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 5
    روستای اجدادی من خیلی نزدیک روستای اجدادی علامه امینی هست جد جد من یک روحانی بزرگ بود که با پدر و پدر بزرگ علامه امینی دوست بود خانه محقر مرحوم علامه امینی واقع در روستای سردها پذیرای عاشقان ولایت هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس