کد خبر 1395208
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
دیو کرونا دوباره در راه است؟

دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی مقابله با کرونا، احتمال داد که مانند بسیاری از مناطق جهان، در ایران هم سویه «بی ای ۴ و بی ای ۵» غالب شود.

به گزارش مشرق، سه برابر شدن آمار میزان مراجعه به بیمارستان‌ها، هشدارها درباره شیوع سویه جدید و ... از احتمال جدی خیز دوباره کرونا در چند ماه آینده حکایت دارد.

«چندماهی بیشتر از فوتی‌های سه‌رقمی و مبتلایان چهاررقمی کرونا نمی‌گذرد که خیالمان بابت این ویروس مرموز راحت شده بود اما حالا برخی خبرها و آمارها از احتمال جدی شیوع موج جدید در ایران حکایت دارند. همزمان با بالارفتن تعداد مبتلایان در کشورهای اروپایی، در ایران هم طی دو هفته اخیر موارد ابتلا به کرونا در کشور سه برابر شده است. طی ماه‌های گذشته مردم در یک اقدام خودخواسته رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به حداقل ممکن رساندند و شاید همین رویه باعث شده یک بار دیگر موضوع افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور در صدر اخبار قرار بگیرد. دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی مقابله با کرونا، در همین زمینه احتمال داد که مانند بسیاری از مناطق جهان، در ایران هم سویه «بی ای ۴ و بی ای ۵» غالب شود.

مینو محرز، عضو دیگر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، هم گفته است: از دیدن جمعیت زیادی از مردم که ماسک نمی‌زنند، وحشت کردم، حدود ۹۵درصد مردم ماسک نداشتند. ادامه این روند وحشتناک خواهد بود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفته است: هم اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا با شیب کم، در بخش سرپایی و بستری هستیم. این در حالی است که مسئله اصلی، واکسیناسیون است که طبق آمارها هنوز بسیاری دوزهای دوم و سوم را دریافت نکرده‌اند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا با شیب کم، در بخش سرپایی و بستری هستیم. دکتر درخشان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی اپیدمیولوژیست‌ها بیماری ویروسی مدتی فروکش می‌کند و احتمال اوج‌گیری دوباره آن وجود دارد، اظهار کرد: ابتلای تعداد زیادی از مردم و گسترش واکسیناسیون موجب شد تا زمینه انتقال بیماری برای مدت زمانی، محدود شود اما هم‌اکنون شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا با شیب کم، در بخش سرپایی و بستری هستیم.

او با بیان اینکه استفاده‌نکردن از ماسک به‌خصوص در فضاهای سربسته موجب افزایش سرعت انتقال بیماری می‌شود، تصریح کرد: هیچ پایانی را نمی‌توان برای بیماری‌های ویروسی به خصوص کرونا تصور کرد و برای پیشگیری از این بیماری، همچنان باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه داشت.

او با اشاره به اینکه مراکز منتخب کرونا همچنان در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند، خاطرنشان کرد: از نظر تعداد تست‌های پی ‌سی‌آر و کیت‌های آزمایشگاهی محدودیت وجود ندارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    دوباره محرم شد و شور و حالش واسه بعضی ها سنگینه!!! هدف محدود کردن مراسمات مذهبی محرم و صفره؛مخصوصا پیاده روی اربعین
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      !! گفتن سه دز واکسن بزنید تمومه سه دز واکسن هم زدیم الان سویه جدید رو میکنن! ولمون کنید بابا با این فرمون تا 10 سال دیگه هم ولمون نمیکنن! طاعون و انفولانزا اینقدر طول نکشید
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 1
    اینومنم شنیدم سویه جدیدش خطرناک است من یکبارگرفتم خیلی سخت بود
  • تکواندوکار IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    تا آمارها پایین اومد مردم ماسک زدن و رعایت فاصله ها رو ول کردن. به پیر به پیغمبر ما هم خسته شدیم ولی رعایت می کنیم. به خاطر خودتون هم که شده رعایت کنید. خدایا نجاتمون بده که پاسوز بقیه نشیم. فرج و گشایش برسون خدایا
  • تکواندوکار IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    خدایا نجاتمون بده که پاسوز بقیه نشیم. فرج و گشایش برسون خدایا
  • تکواندوکار IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    . خدایا نجاتمون بده که پاسوز بقیه نشیم.
  • تکواندوکار IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    ۲ سال و نیمه پا به باشگاه نگذاشتم... به خاطر خودتون هم که شده رعایت کنید. خدایا نجاتمون بده که پاسوز بقیه نشیم. فرج و گشایش برسون خدایا
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    ی مدت شل کردن تا پس نزنن
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    اقای رئیس جمهور گفتند بساط کرونا رو بر چیدیم این نظر دکتر های ضددینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس