به گزارش مشرق، جواد اوجی دوشنبه شب در توییتر نوشت: «برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت ایران، طرح ‎توسعه یکپارچه ‎میدان نفتی مشترک آزادگان، با تامین مالی ۷میلیارد دلاری بانک‌های دولتی و خصوصی، هلدینگ‌های اقتصادی و صندوق توسعه ملی و با هدف افزایش تولید این میدان به ۵۷۰هزار بشکه در روز، عملیاتی خواهد شد.»

میدان آزادگان یکی از بزرگترین میادین نفتی مشترک جهان به شمار می‌رود. 

توسعه این میدان که از چند دهه قبل آغاز شده به تولید از پیش تعیین شده نرسیده و ایران در تلاش است تا با تکیه بر توان و سرمایه ایرانی این میدان مشترک را توسعه دهد. 

توسعه میدان مشترک آزادگان با سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    ای بابا چیش به ما مردم بدبخت میرسه فقط پوزش میخوام نباشه
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    با سلام امکان تامین منابع مالی اجمالا برای اقتصاد ملی در داخل کشور وجود دارد. تامین منابع مورد نیاز میدان های نفتی دست آزادگان بیمه ای بر این امکان سنجی است‌. ایران نه فقط امکان تامین منابع مالی بلکه بلوغ لازم را برای تامین منابع فن آوارانه، نوپدید و حتی مدیریت و تجهیز ستادب و اداری را دارد. اگر دولت به این باور برسد و موانع را بردارد روی دیگر تحول که از میانه مردم و بخش خصوصی نمایان می شود. در این صورت پروژه بر روی زمین نخواهد ماند و با روشن شدن موتور پیشرفت در کشور جمهوری اسلامی ایران در کورس رقابت های بین المللی به آهستگی نرخ های رشد دو رقمی را تجربه خواهد کرد. دولت سیزدهم فعلا در این مدار قرار گرفته است و اقدامات خلاقانه ای را بخصوص در تجهیز منابع بکار گرفته است که احتمالا با این روند به مرز خودباوری و بلوغ این تجربه ما می توانیم می رسند. فقط اجازه ندهید بوروکرات ها مسیر را عوض کنند.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 0
    خبرخوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس