کد خبر 1395293
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
نونهالان کشتی آزاد ایران نایب قهرمان آسیا شدند

تیم کشتی آزاد نونهالان کشورمان با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ مدال برنز به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های آسیایی بحرین دست یافت.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی آسیا روز ۱۳ تیرماه در شهر منامه کشور بحرین برگزار شد.

در پایان تیم ایران توسط رضا افشار در وزن ۶۸ کیلوگرم، رامتین خدابخش در وزن ۸۵ کیلوگرم به مدال طلا، آرین مهرعلیزاده در وزن ۴۴ کیلوگرم، حسین آرین در وزن ۴۸ کیلوگرم، ماهان کاووسی در وزن ۶۲ کیلوگرم، امیرمحمد رحیمی در وزن ۷۵ کیلوگرم به مدال نقره و امیرعباس علیزاد در وزن ۳۸ کیلوگرم و امیرحسین محمدی مقدم در وزن ۴۱ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۸۴ امتیاز و با ۲ مدال طلا کمتر نسبت به تیم اول، بعنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم‌های هند با ۱۸۴ امتیاز و قزاقستان با ۱۴۷ امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۳۸ کیلوگرم که با حضور ۷ نفر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، امیرعباس علیزاده در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۸ و ضربه فنی دیپانشو از هند را مغلوب کرد، وی در کشتی بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب نورمحمد توردالی از قزاقستان شد و بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. علیزاده در این مرحله مقابل یوکی مائدا از ژاپن با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ سادیر کایپبنوف از قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۴۱ کیلوگرم امیرحسین محمدی مقدم در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۴ داشرات از هند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل یاماتو فروساوا از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. محمدی مقدم در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ بویانخیشیگ اوگانبایار از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۴۴ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ کشتی گیر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، آرین مهرعلیزاده در دور اول با نتیجه ۱۶ بر ۴ مقابل مارلان آبدرایموف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در کشتی بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ساگادات ژومابک از قزاقستان گذشت و بعنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مهرعلیزاده در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر یون نوزاکی از ژاپن را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۱ مقابل ایشوار از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ نفر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، حسین آرین در دو مبارزه و با نتایج ۹ بر ۴ و ۱۱ بر صفر به ترتیب مقابل البی توردوبکوف از قرقیزستان و یوسوکه یاماموتو از ژاپن به پیرزوی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آرین در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ کارتیک از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل بکاسیل آسامبک از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۲ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۶ کشتی‌گیر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، ابوالفضل کوشکی در مبارزه نخست با نتیجه ۲ بر صفر مقابل عبدالعزیز الحیدری از عراق به پیروزی رسید. وی در دیدار بعدی با نتیجه ۱۷ بر ۱۰ مغلوب سالم از هند شد و بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. کوشکی در این مرحله مقابل عمربک آسان اولو از قرقیزستان با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد به به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدرا با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل هاروتو کیتامورا از ژاپن مغلوب و چهارم شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ نفر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، مبین گردشی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر عبداله الحلو از بحرین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر مقابل رستم جان کاخاروف از قرقیزستان به پیروزی رسید و در دور سوم با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب آست‌کازبای از قزاقستان شد و بعنوان نفر دوم گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. گردشی در این مرحله در مصاف با آنکوش از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۲ مقابل سومیا بازار میاگمارسورن از مغلوستان شکست خورد و چهارم شد.

در وزن ۶۲ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ کشتی گیر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، ماهان کاووسی در دو مبارزه به ترتیب با نتایج ۶ بر ۴  و ۶ بر صفر ژاناریس بختیجان از قزاقستان و شینخو دلگرجارگال از مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. کاووسی در این مرحله مقابل کاری ایتو از ژاپن با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ کشتی را به تانیش کادام از هند واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

۶۸ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ نفر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار  شد، رضا افشار در کشتی نخست با نتیجه ۸ بر ۲ ریکو تاناکا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر آنخبایار گانتولگا از مغولستان را شکست داد و در مبارزه بعدی با نتیجه ۳ بر صفر نیشانت راحول از هند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. افشار در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر مقابل الخان ارمکوف از قرقیزستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ از سد علیرضا بهرام اف از تاجیکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۵ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۶ کشتی گیر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد امیر محمد رحیمی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد بیامبادورج انخبات از مغولستان گذشت. وی در مبازه بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر یاسوکی یانو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رحیمی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر و ضربه فنی منصور علیخان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب ویویک از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۵ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۷ کشتی گیر، به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، رامتین روانبخش در مبارزه نخست با نتیجه ۱۱ بر ۳ اویاتولوخ روزیف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب بادال چادهاری از هند شد و بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. روانبخش در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر از سد نوردولت امانژول از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ از سد بادال چادهاری از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    هند؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس