تأکید مقام‌های نظامی آمریکا و چین بر «کاهش خطرات استراتژیک»

بالاترین مقام نظامی چین و آمریکا در تماسی تلفنی، بر کاهش خطرات استراتژیک و حفظ خطوط ارتباطی تأکید کردند.

به گزارش مشرق، «لی ژوچنگ» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح چین روز پنجشنبه با «مارک میلی» همتای آمریکایی خود به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی میلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «او نیاز مدیریت مسئولانه رقابت میان دو کشور و حفظ خطوط ارتباطی را به بحث گذاشت».

در این بیانیه آمده است: «ژنرال میلی بر اهمیت تعهد ارتش آزادی‌بخش چین بر گفت‌وگوهای اساسی بر سر تقویت ارتباط در مواقع بحران و کاهش خطرات راهبردی تأکید کرد. این تماس همچنین گفت‌وگویی سازنده درباره شماری از مسائل امنیت منطقه‌ای و جهانی را در بر داشت».

در حالی که تنش‌ها بین کشورهای غربی و پکن بر سر مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری و اختلافات بر سر تایوان ادامه دارد، آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه دولت «جو بایدن»‌ در اندونزی با همتای چینی دیدار می‌کند.

از سوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جدیدترین سند راهبردی خود که هر ده سال یک بار منتشر می‌شود، برای اولین بار چین را چالش نظام‌مند برای امنیت حوزه «یورو-آتلانتیک» معرفی کرد. این ائتلاف نظامی همچنین گفت که پکن همراه با مسکو در تلاش برای «براندازی نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین» است.

نام بردن از چین نه تنها در اقیانوس آرام و شرق آسیا به عنوان یک دشمن بلکه در چشم‌انداز جهانی و در یک سند رسمی، واکنش تند مقامات پکن را در پی داشت و این ائتلاف را به استفاده از راهبردهای جنگ سرد برای مهار چین متهم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    چینی ها بخوبی سناریوهای اقتصادی غرب را تحلیل کردند و یاد گرفتند چگونه اقتصادی قدرتمند در جهانی سازی غربی ها داشته باشند و امروز که غربی ها احساس خطر کردند زدند زیر تمامی قراردادها با چین البته با ظاهر امنیتی و برای همین تایوان را همچون اوکراین به یک ابزار تبدیل کرده اند. اوکراین را برای این بازار نمودند تا از ارسال گاز روسیه به اروپا جلوگیری کنند و یا حتی بتوانند ترانسفر گاز را فقط به کشورهای اروپایی که همراه آمریکا هستند بفرستند و امروز می‌بینیم که اروپا به کشورهایی که در اروپا می‌توانند از روسیه گاز خریداری کنند اعلان کرده که گاز را بصورت مشترک استفاده کنند که البته کشورهای خریدار مانند مجارستان آن را رد کردند چون ذخایر استراتژیک هر کشور محدود هست و نمی‌تواند گاز خود را با کشوری دیگر مشترک کند. سفره نعمت اروپا در حال جمع شدن هست چون همان جنگ سالارهای دو جنگ پیشین امروز در راس کارهای اقتصادی هستند و با گاز ارزان روسیه و بازارهایی که با تروریسم دهه های گذشته بدست آورده‌اند مشغول ارتزاق هستند ولی اینکار به پایان خودش رسیده و بزودی شاهد متلاشی شدن این جرثومه فساد و ترور و نابود کننده منابع خواهیم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس