آیت‌الله سید احمد خاتمی

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقدامات خودسرانه برای مبارزه با بی‌حجابی خلاف است، گفت: امروز مسئله حجاب از یک مسئله فرعی گذشته و به مسئله اصلی در جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته (۱۷ تیر ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه بنابر فرمایش امیرالمومنین علی (ع) تقوای الهی در رأس همه سفارش‌ها قرار دارد، گفت: باید خود را در محضر ذات مقدس ربوبی ببینیم و حریم حضرت را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: در دهه اول ذی‌الحجه یاد خداوند بسیار سفارش شده است. روز عرفه روز نیایش لقب گرفته است و ما بعد از ماه رمضان لحظاتی را به عظمت عصر روز عرفه نداریم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: راه تقوا از کنترل زبان می‌گذرد. باید مراقب باشیم حرف گناه‌آلود نزنیم و به تهمت، افترا، ناسزا و دروغ آن را آلوده نکنیم. باید مراقب زبان باشیم تا به گوهر تقوا برسیم.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: امروز پیش از اقامه نماز پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت‌الله الحرام صادر شد که جا دارد در فرصتی مناسب این پیام ارزشمند به دقت تحلیل شود. به صورت اجمالی در این پیام دو مورد را رکن حج به حساب رفته است یکی ذکر و معنویت و دیگری وحدت مسلمین.

وی عنوان کرد: رهبری فرمودند این دو مورد می‌تواند جامعه اسلامی را به اوج عزت برساند. دشمنان نیز در پی ضربه زدن به این موارد هستند. آنها هم می‌خواهند ذکر و معنویت و توجه به خدا را کمرنگ کنند و هم وحدت مسلمین را کاهش دهند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ۲۱ تیر ماه روزی که عوامل رضا خان به مسجد گوهرشاد و کسانی که علیه دستور کشف حجاب تحصن کرده بودند حمله کردند، اظهار کرد: بعد از نماز صبح جلادان رضاخان در مسجد گوهرشاد را بستند و شبستان به شبستان مردم را تعقیب کردند و کشتند. سلام و درود بر شهیدان حجاب، کسانی که جان خود را برای گسترش این حکم قرآنی هزینه کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ۱۰ نکته مهم و اجمالی در رابطه با حجاب وجود دارد، تصریح کرد: نکته اول اینکه فلسفه حجاب، تکریم شخصی زن است. زن گوهر است که حجاب و عفافش می‌تواند برای سعادت او نقش‌آفرین باشد. امام می‌فرمایند اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسان جدی و کارآمد بسازد. همچنین امام در جایی دیگر می‌گویند زن‌ها گمان نکنند باید با سر باز بیرون بروند این مقام زن نیست بلکه عروسک بازی است.

اصرار بر حجاب به معنای نادیده گرفتن دیگر منکرات همچون مفاسد اقتصادی نیست

وی اظهار کرد: سلام و درود خداوند بر امام راحل که کلمات ایشان امام کلمات هستند. اصرار ما بر حکم الهی حجاب به معنای نادیده گرفتن دیگر منکرات همچون مفاسد اقتصادی نیست. تا حرف حجاب می‌زنیم برخی می‌گویند به جای حجاب به مفاسد اقتصادی بپردازید، ما به اندازه کافی به آنها نیز گیر داده‌ایم. کسانی که پای خطبه‌ها نشسته‌اند می‌دانند خطبای جمعه از جمله کسانی هستند که بیشترین ایراد و اعتراض را به مفاسد اقتصادی داشته‌اند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه نیز به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است، گفت: دزدی، گناه است، اختلاس گناه است، بی‌حجابی نیز گناه است و اتفاقاً بسیاری از این بی‌حجاب‌ها خانواده همان دزدان هستند.

کوچک شمردن گناه بی‌حجابی خودش گناه است

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: کوچک شمردن گناه بی‌حجابی خودش گناه است. نکته بعدی این است که در بیش از ده آیه قرآن و ده‌ها روایت سخن از حجاب آمده است. نمی‌شود کسی قرآن را قبول داشته باشد اما حجاب را قبول نداشته باشد چراکه حکم قطعی قرآنی است.

وی تصریح کرد: نکته دیگر آن است که از مراجع تقلید پرسیده‌اند که حکم کسانی که به حجاب بی‌اعتنایی می‌کنند چیست؟ اکثر مراجع پاسخ داده‌اند از ضروریات دین است و معتقدند بی‌اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن، معصیت است. نکته بعدی آن است که منش بانوان ایرانی حجاب و پوشش بوده است. تاریخ بی‌حجابی در این کشور به دو نفر می‌رسد، اول قره‌العین بهایی بوده که با بی‌حجابی مردم را به بهاییت دعوت می‌کرده است و دوم رضا خان قلدر که سال ۱۳۱۳ طی ده روز سفر به ترکیه زیر و بم دین‌ستیزی را به او آموختند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اولین چیزی که به رضا پهلوی آموختند این بود که برای پیشرفت باید حجاب برداشته شود، او نیز به عنوان نوکر بیگانگان به کشور آمد و به این دستور آنها عمل کرد و فاجعه گوهرشاد را رقم زد. این تاریخچه بی‌حجابی در این کشور است. اما تاریخچه حجاب قرآن و حضرت فاطمه زهرا (س) است.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: حرف من به بی‌حجاب‌ها این است که کدام یک را می‌پسندند؟ تاریخ رضا خان بی‌دین و یک فرد بهایی را می‌پسندند یا تاریخ قرآن کریم و حضرت فاطمه را؟

وی عنوان کرد: مورد بعد این است که امروز مسئله حجاب از موضوعی فرعی گذشته و به موضوع اصلی تبدیل شده است. هر دولتی که می‌خواهد عناد خود را با اسلام نشان دهد به چادر و حجاب مسلمانان دشمنی می‌کند و هر دولتی که می‌خواهد دوستی خود با اسلام را نشان دهد به حجاب بها می‌دهد. لذا حجاب مسئله فردی نیست بلکه مسئله اصلی در جهان اسلامی است.

خاتمی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ مصوبه بسیار خوبی را داشت که بیش از ۳۰۰ ماده است و برای ۳۲ دستگاه در نظر گرفته شده است. رئیس جمهور اخیراً این مصوبه را ابلاغ کرده است، اجرای این مصوبه تاثیر خوبی بر گسترش حجاب خواهد داشت.

اقدام خودسرانه برای مقابله با بی‌حجابی، خلاف شرع است

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: مبارزه با منکر بی‌حجابی باید کاملاً قانونی باشد، مقابله با بی‌حجابی به صورت خودسر و غیرقانونی خودش نوعی منکر به شمار می‌رود چراکه موجب هرج و مرج خواهد شد. اقدام خودسرانه برای مقابله با بی‌حجابی هم خلاف شرع است و هم صد در صد ضد حجاب است.

وی اظهار کرد: چه بسا دامن زدن به این هرج و مرج توسط خود بی‌حجاب‌ها صورت می‌گیرد، باید مراقب بود. اقدام نادرست و خودسرانه چنین افرادی برای مقابله با بی‌حجابی فرصت شایسته برای این موضوع را از بین بردند. کار خودسرانه در نظام جمهوری اسلامی ممنوع و خلاف شرع است.

خاتمی گفت: حجاب را قانون اجباری نامیدن مغلطه است. همه جای دنیا قانون دارد و مردم به قانون احترام می‌گذارند و آن را با پسوند اجبار خراب نمی‌کنند. هیچکس به ایستادن پشت چراغ قرمز قانون ایستادن اجباری نمی‌گوید. این یک قانون است که برای سامان یافتن جامعه باید برقرار شود. نفس واژه حجاب اجباری برای تخریب آن است، حجاب یک حکم شرعی است.

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: در بی‌حجابی سه گروه گناه‌کار هستند؛ اول کسانی که خودشان بی‌حجابی می‌کنند چرا که این کار ضربه زدن بر امنیت روانی جامعه و خیانت به مردم است. دوم نهادها و کسانی که بستر چنین گناهی را فراهم می‌کنند و سوم، کسانی که بی‌حجابی را تشویق می‌کنند. این گناه بزرگ را کار قشنگ نامیدن یعنی رضایت دادن به این گناه. کسی که بی‌حجابی را تشویق کند خودش نیز در آن گناه شریک است.

وی با اشاره به روز ۱۸ تیر سالروز کودتای نافرجام آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان، تصریح کرد: در این کودتا با تمام قدرت‌های استکباری دنیا هماهنگ شده بود که تا دولت کودتا بر سر کار آمد مورد تایید قرار بگیرد. اما به عنایت خداوند تنها یک ربع تا آغاز کودتا مانده تمام کودتاچیان دستگیر شدند. این لطف خدا بود که همراه انقلاب بوده و خواهد بود. اگر ما شأن بندگی را به جا بیاوریم خداوند همان خدای سال‌های اوایل انقلاب است.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: تهمت زدن گناه بزرگی است که ایمان را از بین می‌برد آنچنان که نمک در آب حل می‌شود. آیا وقتی تهمت به یک مومن گناه است، تهمت به یک نظام گناه نیست؟ قطعاً تهمت زدن به یک نظامی که جمعی از خدمتگزاران شبانه روز به خدمت مشغول هستند، گناه است، اینکه کسی دهانش را باز کند در این دولت دارند منافع کشور و ملت را به کشور دیگری می‌فروشند تهمت و خیانت است. تهمت به یک فرد گناه است، تهمت به جمعی از خدمتگزاران گناه نیست؟

خاتمی عنوان کرد: فضای مجازی و آزادی وجود دارد، انتقاد کنید؛ اما تهمت زدن به مسئولان نظام جمهوری اسلامی عنصر جرم است و مدعی العموم مسئولیت پیگیری چنین مواردی را بر عهده دارد. البته جایی که مدعی‌العموم وارد شده عملکرد خوبی صورت گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما نمی‌گوییم دهان‌هایمان را ببندیم اما نباید دچار عنصر جرم شویم، تهمت به فرد و نظام ممنوع است. انتظار می‌رود در فضای مجازی نیز با عناصر جرم برخورد شود.

آیت الله خاتمی با گرامیداشت و تبریک عید سعید قربان به عنوان آزمون بزرگ حضرت ابراهیم (ع)، گفت: در شرایط امروز هیچ اشکال ندارد گوشت یک ماه خانواده فقیران را با گوشت قربانی‌ها تأمین شود.

وی با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت عنوان کرد: این فرصت خوبی برای معنا کردن این مفهوم بلند است. امامت و ولایت هم از اصول دین است و هم در رأس امور قرار دارد. جا دارد جایگاه ولایت فقیه در این دهه تبیین شود که در حقیقت قطره‌ای از دریای ولایت اهل بیت است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    26 14
    خدا رو شکر تمام مسائل اصلی مملکت حل شده
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      13 9
      برای حل یک مسئله، باید منتظر حل مسائل دیگر بود؟! خب مفسدان اقتصادی هم فساد فرهنگی رو اولویت می‌دونن. فکر می‌کنید بهانه‌جویی برای بی‌حجابی خریدار داره؟!
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 8
      حجاب هم از مسایل اصلی است
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 4
      شک نکنید بزرگترین اولویت هر جامعه ای همان چیزی است که بیش از همه دشمن دارد آن را می کوبد. الان بیش از حتی موشکهای بالستیک، بیش از غنی سازی اورانیوم و حتی بیش از اصل اسم جمهوری اسلامی، دشمن دارد حجاب را می زند.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    33 12
    در آمریکا و اروپا فرد با حجاب و بی حجاب مصالحت امیز کنار هم زندگی میکنند و احدی حق توهین به این دو گروه را ندارد .در اونجا آزادی دارند
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      26 22
      به خاطر همین در آمریکا و اروپا نه دین دارند، نه شعور نه انسانیت نه رحم نه انصاف نه ایثار نه محبت. از انسانیت، شکمشون باقی مونده و فقط بلدند مثل گوسفند پر و خالیش کنند. غربیها، افرادی هستند که شنیع‌ترین گناهان رو تبلیغ می‌کنند و برای منافعشون کشتار مجازه؟! این راهه پیشنهاد میدی؟! ثانیا، کی گفته آزادی دارند؟! حجاب در بسیاری از کشورها ممنوع شده در حالی که مثل بی‌حجابی آسیب نداره. گرفتن مشروب در دست در خیابان ممنوعه. پوشیدن هر لباسی در دانشگاه برای مرد و زن ممنوعه. حتی در خیابان. فقط اون جا حد و حدودش رو آدم‌ها تعیین می‌کنن، این جا خالق آدم‌ها. پس در اموری که علم نداری نظر نده و مردم رو به انحراف دعوت نکن.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 11
      حجاب در هر کشوری پوشش خاص خود را دارد. در کشورهای پیشرفته، بدون روسری و چادر. در ایران و جهان اسلام، چادر و روسری! اما این دلیل نیست که اگر کشوری حجاب نداشته باشد، پیشرفت نخواهد کرد.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      10 6
      بعله در کنار هم زندگی می کنند در ظاهر ولی زیر پوستی جامعه آنها از بی حجابی رفتند به سمت خیانت زوجین که 60 درصد رسیده و بعد همجنسگرایی و سگ و گربه نگهداری کردن به عنوان فرزند و همسر و الان هم با محارم!
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      10 6
      ۱۹:۲۶ کسی که خودش رو به حماقت بزنه، فقط احمق‌ها رو دور خودش جمع خواهد کرد. اولا کفار و مستکبرین عالم پیشرفته نیستند. در امور مادی که از مسلمین علم رو دزدیده‌اند که ان شاء الله، جبران خواهد شد. در امور معنوی هم در جهل مطلقند. ثانیا حجاب مخصوص خودشون به درد خودشون میخوره. مقدار حجابی که برای جامعه لازم است و ضررزننده نیست را خدای خالق عالم بهتر تشخیص می‌دهد تا من و تو. ثالثا کشورهای دیگه که مدعی آزادی‌اند چرا حجاب را ممنوع کردن؟! ما که ادعای آزاد کردن حجاب نداریم که خلافش عمل کرده باشیم. رابعا، با همه پیشرفت‌ها انسان در گور سیاه خواهد رفت. برای بعد از مرگ چه دارید؟! شاید بگی ما می‌خوایم بریم جهنم. خب به جهنم! برید به جهنم. اما نمی‌تونید بقیه رو ببرید. بنابراین پیشرفت باید در مسیر آفرینش یعنی اطاعت الهی باشد. وگرنه پیشرفت به سمت چاه است.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      4 4
      ولی سر منشا مشکلات ، عدم رعایت حجاب نیست. کمی به اطراف نگاه کنین.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      4 2
      دقیقا انقلاب اسلامی رخ داد که قانون اسلام حاکم باشد
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    23 16
    همین دیگه شما اجازه و مسئولیتی را که خدا به مردم داده بود از مردم گرفتید اکنون یک ارتش هم نمی تواند جلوی این ناهنجاری را بگیرد در شرع مقدس بمن چه به تو چه وجود ندارد این بی نظمی نیست این امر به معروف ونهی از منکر است که حالا مردم یاید اجازه بگیرند این لاابلیگری حاصل این تفکر است
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 4
      وقتی به شکل رسمی و قانونی زن ها را در کنار نامحرمان می آورند تا کار کنند برای ساعات طولانی فکر می کنید اوضاع مانند سابق خواهد بود؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 0
    چی بگم
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 6
    یعنی این بی حجابها شوهرانشان دزدند؟؟؟؟!!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 0
    ربطی به حجاب ندارد...
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    14 4
    ماشالله فرهنگ سازیتونم برای حجاب مثل راه حل های مسائل اقتصادیتونه
  • عظیم IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    6 17
    دزدی، گناه است، اختلاس گناه است، بی‌حجابی نیز گناه است و اتفاقاً بسیاری از این بی‌حجاب‌ها خانواده همان دزدان هستند
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      7 5
      دزدی حق الناس است ، اختلاس حق الناس است ، قتل و تجاوز و زورگیری و..... همه و همه حق الناس هستن . اما بی حجابی حق الله است و حق الله هر کسی به خودش مربوطه !
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      11 6
      اتفاقا بی‌حجابی، دعوت مردم به گناه و حق عمومی است. کور هم می‌فهمه که بی‌حجابی حق‌الناسه. از پسرانی که دنبال خودشون می‌کشن تا زندگی‌هایی که خراب می‌کنن و از همه مهم‌تر آلوده کردن تصویر محل زندگی. مگه زمین برای شما شیاطینه که جنگ‌تون با خدای قهار رو نمایش بدید و ما ساکت بنشینیم؟! بی‌حجابی، توهین به دین و جنگ با ارزش‌های برحق و پاک مردم است.
  • فرزانه IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    13 18
    اینکه حجاب حکم شرعیست قبول ولی یک سوال الان تمام احکام شرعی تو جامعه رعایت میشه؟! سود بانکی کجای ماجراست؟! دزدی کردن از بیت المال چی؟!
    • وطن پرست DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      6 13
      همین که قبول کردی خیلی خوبه. قابل ذکر می باشد که همونی که حجاب رو تعطیل کرده، مبارزه با ربا رو هم تعطیل کرده. برای اصلاح جامعه از خودت شروع کن
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      13 4
      همه احکام اجرا نمیشه. چون اجرای همه احکام، نیازمندان مردمان الهیست که همه احکام رو اجرا کنند. مثلا در مورد سود بانکی با فرض ربا بودن برخی سودها که باید اثبات شود، اگر ربادهنده نباشد، رباگیرنده‌ای هست؟! بنابراین منشأ همه گناهان، بی‌تقوایی جامعه است. حالا تو جواب بده. اگر برخی احکام اجرا نشد، حجاب و عفاف رو اجرا نکنیم، بقیه درست میشه؟! یا مثلا دیگه ضرر نداره؟! موقتا حلاله؟! اگه نه، علت این بهانه‌ها رو شفاف برای مردم توضیح بدید.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      5 0
      هرچی جای خودش
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      2 1
      چرا اگر یک حکم شرعی اجرا نشد باید صد حکم دیگر هم اجرا نشود ؟
  • وطن پرست DE ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    15 1
    باشه. شما یکم اقدام غیر خودسرانه انجام بدید.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 2
    باید کارهای فرهنگی از پایه و اساس تغییر کنه
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    8 11
    تو اگه چشمت ناپاکه گناه من چیه؟خودتو اصلاح کن.
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      14 7
      برعکس، چشم ما پاکه. نمی‌خوایم با دیدن ریخت شما ناپاک بشه. از طرفی زمین خدا برای شما نیست که ما سرمون رو پایین بندازیم. شما باید خودتون رو بپوشونید.
  • US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 2
    امیدواریم وضعیت با آرامش بهبود یابد
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 2
    نوشته : دزدی حق الناس است ، اختلاس حق الناس است ، قتل و تجاوز و زورگیری و..... همه و همه حق الناس هستن . اما بی حجابی حق الله است و حق الله هر کسی به خودش مربوطه ! آقا یا خانم نامحترم حجاب در خانه خودت حق النفسس است و در اجتماع حق الناس و حق الله است. نفهم بفهمممممممم
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    9 5
    با بی حجاب باید طبق قانون وشرع برخورد قانونی کرد هیچ سلیقه ای،شرایط ومرورزمان،عطف بماسبق وتحریف شرع وقانونی هم وجود ندارد
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 2
    با بی حجاب باید طبق قانون وشرع برخورد قانونی کرد هیچ سلیقه ای،شرایط ومرورزمان،عطف بماسبق وتحریف شرع وقانونی هم وجود ندارد
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 7
    از زاویه دیگری و منصفانه به موضوع نگاه کنیم؛ در ایران همه حجاب را رعایت میکنند لذا بی حجابی وازه درستی نیست بلکه بهتر است از وازه «کم حجاب» یا «حجاب ناقص» استفاده شود ؛ موضوع دیگر در حجاب عدم آگاهی و بعبارت دیگر نادانی هست
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      3 1
      باشه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 1
      آخه دیکه اون کمش هم داره میره
  • علی ی ی ی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 2
    به مقوله حجاب از دو دیدگاه می توان نگاه کرد : 1- از دیدگاه اعتقادی : وضعیت ظاهر و پوشش هر فرد نشان دهنده اعتقادات اوست ، افراد بی حجاب یا بد حجاب عملا نشان می دهند که اعتقادی به حجاب ندارند، که این امر هم به چند دلیل رخ داده است اول تهاجم فرهنگی دشمن دوم عملکرد نامطلوب نظام سوم لجاجت با حرفهای مسئولان 2- از دیدگاه قانونی : باید قوانین لازم جهت اجرای حجاب وجود داشته باشد و درست اجرا شود نه اینکه صرف یک بخشنامه یا خواست یک نهاد به قانون تعبیر شود و نکته مهم در این رابطه همراهی مردم با قانون است ، ممکن است قوانینی در مورد حجاب وجود داشته باشد اما از همراهی مردم برخوردار نباشد مانند برخورد با ماهواره . نتیجه : به نظر من مهمترین عامل بی حجابی یا بد حجابی عملکرد بسیار نامطلوب دولتهای ما بوده است که مردم را از دین و اسلام دور کرده است یک مثال ساده برای روشن شدن موضوع ذکر می کنم : هر گاه تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی نتایج خیلی خوبی کسب می کند گرایش مردم به والیبال بیشتر می شود و حتی مشاهده می کنید که قشر جوان در کوچه و خیابان به والیبال می پردازد ، که نشان می دهد عملکرد خوب تیم والیبال بر ذهن مردم بسیار تاثیرگذار است ، این امر در مورد حکومت نیز صادق است اگر عملکرد حکومت اسلامی در حوزه های مختلف خوب و قابل قبول باشد خود بخود مردم را جذب می کند و مردم با رغبت و تمایل بیشتری به اجرای قوانین کشور و حتی اسلام اقدام خواهند کرد.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 3
    حاج آقا یک بار هم در مورد ظلمی که به بازنشستگان تامین اجتماعی شد صحبت کنید
  • SE ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 2
    عالی
  • DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    این تکریم ، ارزانی خودتان !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس