افزایش قیمت گاز در اروپا به بیشترین میزان 4 ماه گذشته

بر اساس آمارها، قیمت گاز در اروپا امروز از ۱۹۰۰ دلار در هزار متر مکعب فراتر رفت که بیشترین میزان از در ۴ ماه گذشته است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، قیمت گاز اروپا به بیشترین میزان طی ۴ ماه گذشته افزایش یافت، افزایش قیمت گاز در اروپا بیشتر به دلیل نگرانی وترس از قطع شدن عرضه گاز از سوی روسیه بوده است.

بر اساس آمارهای لندن، قیمت گاز در اروپا از ۱۹۰۰ دلار در هزار متر مکعب فراتر رفت که امروز برای نخستین بار از اوایل ماه مارس تاکنون رقم خورد.

قیمت فروش آتی در کشورهایی مانند هلند برای تحویل در ماه اگوست به ۱۹۲۶ دلار در هر هزار متر مکعب به فروش رفت. روی هم رفته قیمت گاز امروز از ابتدای آغازمعاملات ۷ درصد رشد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت گاز طی یک ماه گذشته در منطقه اروپا دو برابر شده است. عامل دیگری که به افزایش قیمت گاز در اروپا دامن زده تلاش این کشورها برای ذخیره سازی از برای زمستان است.

اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند و در تلاش است که خود را از این حجم واردات بی نیاز کند، این در حالی است که واردات از روسیه هم به مشکلاتی همراه است ماه گذشته گازپروم روسیه میزان صادرات خود از طریق خط لوله نورد استریم را ۶۰ درصد کاهش داد.

لومینگ پانگ تحلیگر انرژی در ریستاد گفت:« مشکلات اعتصابات کارگران نروژ پایان یافت که اگر چنین نمی شد، قیم گاز طبیعی در اروپا یا کاهش می یافت و یا به بیشترین میزان خود در ماه مارس می رسید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس