کد خبر 1397067
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
وام ازدواج

در این گزارش با بررسی وام ازدواج سه بانک رفاه کارگران، سامان و مهر ایران، شرایط این وام‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

به گزارش مشرق، وام ازدواج کمترین میزان سود در سیستم بانکی ایران را دارد و فرصت مناسبی برای جوانانی به شمار می‌رود که می‌خواهند زندگی جدیدی را آغاز کنند. گرچه مبلغ این وام شاید تنها بتواند بخش کوچکی از هزینه‌های ازدواج را پوشش دهد، اما شرایط بازپرداخت آن باعث شده که متقاضیان بسیاری داشته باشد.

در این گزارش شرایط سه بانک مختلف که وام ازدواج اعطا می‌کنند را بررسی می‌کنیم تا هر زوج بتوانند وام ازدواج متناسب با نیازهای خود را پیدا کنند.

وام ۲۰میلیونی طرح پیوند رفاه

بانک رفاه کارگران در طرح پیوند رفاه، به واجدان شرایط دریافت وام ازدواج، تا سقف ۲۰میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌کند. این وام نیازی به افتتاح سپرده ندارد اما بازپرداخت آن باید با ضامن رسمی، تضمین شود.

نرخ سود این وام، یک درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ماه است. به این ترتیب، دریافت‌کننده وام ۲۰میلیون تومانی، موظف است هر ماه قسطی ۵۶۴هزار تومانی را به بانک پرداخت کند. در نتیجه، مجموع رقم بازپرداخت متقاضی به بانک، به ۲۰میلیون و ۴۰۹هزار تومان می‌رسد.

به علاوه، متقاضی وام طرح پیوند رفاه، باید ۱۰۰هزار تومان هزینه‌های جانبی شامل تشکیل پرونده و اعتبارسنجی را بپردازد. همچنین وام‌گیرنده، نباید به بانک بدهی یا چک برگشتی داشته باشد و حقوق وی باید حداقل ۶۰ درصد تسهیلات را پوشش دهد.

بانک سامان وام ازدواج ۱۵۰میلیونی می‌دهد

بانک سامان نیز از بانک‌هایی است که وام ازدواج پرداخت می‌کند. سقف وام این بانک برای زوج‌هایی که پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال سن دارند، ۱۵۰میلیون تومان و برای باقی زوج‌ها، ۱۲۰ میلیون تومان است. لازم به ذکر است که نوع ضمانت این وام، سند ملک است.

وام ازدواج بانک سامان بدون سود است و دریافت‌کنندگان، تنها چهار درصد کارمزد وام را می‌پردازند. بنابراین هر قسط وام ازدواج بانک سامان، برای وام ۱۵۰میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۶۳هزار تومان و برای وام ۱۲۰میلیون تومانی، یک میلیون و ۹۰هزار تومان است. در نتیجه مجموع بازپرداخت گروه اول، ۱۸۳میلیون تومان و گروه دوم ۱۴۶میلیون و ۴۰۰هزار تومان خواهد بود.

شرایط وام ۴۰میلیونی بانک مهر ایران

وام ازدواج بانک مهر ایران که با نام طرح پیوند مهر ایران پرداخت می‌شود، مانند بانک سامان بدون سود است و متقاضیان، تنها چهار درصد کارمزد وام را می‌پردازند. البته سقف این وام ۴۰میلیون تومان و نوع ضمانت آن، ضامن رسمی است.

این وام نیاز به افتتاح سپرده قرض‌الحسنه در بانک مهر ایران دارد و وام‌گیرنده با ایجاد میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود، پس از ۲۴ ماه می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۳۶ماهه است و هر قسط آن، یک میلیون و ۱۱۱هزار تومان خواهد بود. به علاوه، هزینه‌های جانبی این وام به یک میلیون و ۶۶۰هزار تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است که در این طرح، وام‌گیرنده می‌تواند همزمان از وام‌های دیگر بانک مهر ایران هم استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تکواندوکار IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    هان مَشو نومید چون واقِف نِه‌ای از سِرِّ غیب باشد اندر پرده بازیهایِ پنهان غم مخور
  • تکواندوکار IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 0
    هان مَشو نومید چون واقِف نِه‌ای از سِرِّ غیب باشد اندر پرده بازیهایِ پنهان غم مخور
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 1
    بنده به شخصه از جایی وام نمیگیرم و فقط در حق سلامتی امام خامنه ای دعا میکنم
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 1
      تو دعا کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس